hoe is het mogelijk?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamalief, Nov 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 jaar geleden opende ik hier regelmatig topics over mijn dochter die constant huilde.
    Na 4maanden bleek ze reflux te hebben. Na veel zeuren en roepen bij de arts hebben we er medicatie voor gekregen, nexium. Het ging een stuk beter maar nog niet perfect.
    Bij 8maanden zijn we er achtergekomen dat ze koemelk, noten en een ei allergie heeft. Ik heb al deze dingen uit mijn voeding gelaten (borstvoeding)

Nu,2jaar later...

Hebben we een zoontje, inmiddels 3maandjes oud. Vanaf dag 1 is het alleeeen maar huilen huilen en nog eens huilen. Bij de drie weken heb ik (doe het tegenwoordig zelf want andrs zijn we weeer drie jaar verder met de slome artsen) geconstateerd dat hij reflux had. Met alle klachten ben ik naar de ha gegaan. Ze gaf me gelijk en schreef weer nexium voor. Het ging wel iets beter, maar nog niet zo goed als gewenst.
    Hij zat onder de eczeem (net als zn zus). Toen we bij het besnijdingscentrum waren vrooeg de arts die hem ging besnijden aan mij wat die bultjes waren. Ik zei, hormoonbultjes volgens het cb. Zij zei van niet en adviseerde me er mee naar de arts te gaan. Dit leek meer op een allergische reactie. Ze zei me
    dat ik zijn huid goed moet vet houden, dit doe ik... Zei ik.. ik heb eenw goede amandelolie. Amandelolie?? Vroeg zij.. ja zei ik. Ze adviseerde me er mee te stoppen en ook met het eten van amandelen. En jaaaa hoor..eczeem eeen stuk verminderd! Amandelallergie dus.. waarschijnlijk alle noten.

weer 6 weken later..(ondertussen drie maandjes oud)
    Nog steeds veel gehuil.. bloed uit zn oortjes... 3maal! Flinke oorontsteking. (Net zoals zijn zus een paar keer gehad heeft). Gelijk een brief mee gekregen van de arts om toch maar te checken op kma.

Hoe is dit mogelijkkkk?? 2x de zelfde problemen bij mijn kids..

Owja en niet te vergeten. Ze slapen natuuurlijk amper! Het is heeeeel de dag gehuil en gehuil en gehuil. Ook in de nachten. Slaapt nooooooit langer dan 3uurtjes achter elkaar. Vaak maar 2uurtjes!

Ben t zo beu.. ben bekaf.. emotioneel gebroken.

Ennn.. ik word door verwezen naar de dietiste. Nu weet ik dat dit met ingang van 2012 niet meer vergoed wordt. Ik wil er perse heen omdat ik wil stoppen met de bv. Ik val veel te veel af. Ik mag nu geen.. ei, noten,melk en gluten (hebh zelf een glutenallergie) meer. Je krijgt het koemelkvrije melk alleen vergoedt als je een verwijzing hebt van de dietiste. Nou weet ik zeer zeker dat hij kma heeft. Zou het mogelijk zijn doormiddel van mijn ervaring om de dietiste telefonisch om een verwijzing te kunnen vragen?
    We zitten namelijk momenteel financieel diep in de ondergrond.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje, heftig.
    Kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Maar je Jan het allicht proberen.
    Sterkte met alles.

3. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel zeehondje!

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    1,099
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt mij vrij logsch dat als de eerste allergieën heeft, de tweede hier ook grote kans op heeft. En niet alleen een diëtiste kan dieetvoeding uitschrijven hoor, dat kan ook via de cb arts. Dat weet ik zeker. En anders een verwijzing van de huisarts voor een kinderarts en die mag het ook voorschrijven. Misschien zelfs de huisarts zelf ook. Kost dus niets...

succes en sterkte!

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Heel veel sterkte meid!!! Je kunt het allicht proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Met onze dochter hebben we 2,5 maand lopen tobben, tot ik helemaal over de zeik de HAP heb gebeld dat ze er nu iets aan gaan doen, of ik kom haar brengen, en neem haar pas weer mee naar huis als ze medicatie heeft.

Dacht bij mijzelf: Dat overkomt mij geen 2de keer meer.

Afijn, nummer 2 geboren, en jawel, alles begon weer van voren af aan. Met 4 weken zaten we al bij de KA ivm reflux, en bij de osteopaat omdat hij niet lekker in zijn vel zat, en vervolgens wekelijk bij de HA & KA ivm obstipatie en verdenking KMA.
    Nu lopen we nog steeds bij de KA en KNO arts ivm zijn oren.

Helaas overkwam het mij weer.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat een uitputtend verhaal zeg, kan me voorstellen dat je er doorheen zit! Dacht je bij de eerste klachten van je zoon niet direct aan koemelk allergie? Onze 1e is ook allergisch, heeft weken lang gekrijsd tot ze dieetvoeding kreeg. Bij de 2e werden we met elke huilbui banger en jahoor, met een maand oud dieetvoeding en 't was goed! Althans, wel reflux en problemen met zn ontlasting en kiss syndroom, maar de KMA was 't ergste.

Wij hebben de dieetvoeding voor beide kids via de huisarts en het CB vergoed gekregen! De dietiste zij we met de oudste met 6 mnd heen geweest ivm bijvoeden, ik weet nu genoeg om met de jongste er niet meer heen te hoeven. Of wil je naar de dietiste voor jezelf? Hoop dat je met normale voeding zelf weer goed opknapt! Is hij niet allergisch voor soya? Mijn dochter nl wel, koemelk, soya en ws geitenmelk. Ei weigert ze te eten dus dat kunnen we niet testen.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Wat klote zeg...

Maar even off topic, ik ben zelf begonnen bij de dieetiste van de week om van mijn zw kilos af te komen, en zij vertelde dat het alleen je eigen bijdrage kost volgend jaar??

En ik heb geregeld bij de cz dat ik mijn eigen bijdrage maandelijk s betaal in 10 termijnen, 35 euro per maand dus.

Dan is het te doen en krijg je niet in 1 keer grote rekeningen..

On topic, ik hoop dat je snel dieetvoeding krijgt voor je kleintje...en idd hier gaat dat ook via ha! Sucses.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Jeetje wat heftig voor jullie.

Ik hoorde dat de huisarts dit ook voor mag schrijvenen dat je het dan vergoed krijgt.

Heel veel sterkte!

9. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik was niet op de hoogte van het feit dat je ha ook dieetvoeding mag voorschrijven.
    Ik ga kijken of ik dat geregeld kan krijgen

(Sorry korte reactie..babyboy huilt)

10. misa

misa Niet meer actief

Och wat naar! Het is niet gek dat beide kids dit hebben, helemaal als jij ook al een allergie hebt. Wat goed dat je snel actie wolt en gaat ondernemen. Je kent het ondertussen wel: laat je niet zomaar afschepen!
    Ik zou de dietiste bellen, uitleggen en vragen. Succes!

Share This Page