Mijn dochter van 14 maanden is op zich een goede slaper. Alleen nu heeft ze wat nieuws. Als we haar erin leggen (maakt niet uit welke tijd) ze kletst nig ongeveer 30/45 minuten in bed niet huilen maar kletsten soms schreeuwen zelfs en ineens is het stil. We gaan ook niet naar boven (prikkels vermijden) en ze huilt niet maar herkent iemand dit? Moeten we hier iets mee.
Lekker laten gaan! Ook een manier om de prikkels te verwerken, lijkt me. Ik vond het altijd juist zo'n heerlijk geluid, dat ze het naar hun zin hadden in hun eigen knusse bedje.
Als ze niet huilt ofzo dan zou ik haar volgens mij lekker laten liggen. Misschien dat ze al kletsend de dag verwerkt? Als ze er echt last van heeft zou ik zeggen dat ze 's middags misschien te lang slaapt, maar als dit niet het geval is denk lekker zo laten.
Jep. Vanaf al jongere leeftijd en nog steeds. De ene avond hooguit 2 minuten, de andere avond soms wel een half uur. Hoe moe hij ook is. Ik zie het als zijn manier van de dag verwerken, hij "praat" het als het ware van zich af. Soms heeft hij vanaf de bedrand alle knuffels in zijn bedje getrokken, dan zeggen we achteraf dat hij nog een feestje heeft gehad . Maar hier is het dus niet overgegaan. In het begin zat ik echt een beetje op hete kolen, bang dat het uiteindelijk zou overgaan in huilen, maar inmiddels zijn we er wel aan gewend. Sterker nog, hoe meer hij heeft gekletst, hoe beter hij slaapt.
het is ook een heerlijk geluid... En ze doet het ook bij haar middagslaapje.. En Soms ook bij het ochtendslaapje...
Onze dochter doet dit ook altijd sinds ze 1,5 is. Soms kletst ze maar 10 minuten maar soms ook dik 45 minuten. Ik vind het altijd zo schattig en laat haar ook lekker gaan.
Onze oudste was al wat ouder toen ze dat deed, maar die kon ook nog een hele tijd liggen kletsen en spelen in bed. Als ze ons nodig had, was dat echt wel duidelijk, (doorgaans omdat ze dan huilde). Kletsen is wat mij betreft duidelijk OK in je vel zitten, papa en mama dus niet nodig hebben, dus wij hebben dat altijd lekker laten gaan
Mijn zoontje heeft dat sinds deze week ook opeens. Voorheen legde ik hem om 7uur in bed en was hij gewoon in dromenland. Nu vliegen de knuffels door zijn kamer en kan hij rustig anderhalf uur brabbelen voordat hij in slaap valt. Zolang hij niet huilt laat ik hem maar gewoon.
Ja hoor. Hier ook. Zoon is 7 maanden en klets soms een hele tijd. Vaak ook bij het wakker worden. Alle knuffels worden omgetrokken en hij kletst zo een. Half uur voordat hij gaat huilen en eruit wil. Ik lig hier echt van te genieten dan.
Hihi geweldig om te lezen! Wat een herkenning😊 Ook hier max 1,5 uur lang kletsen omdat hij de dag aan het verwerken is. Daarbij horen we vaak gebonk van zijn knuffel die hij tegen het bed aanknalt. We moeten hier erg om lachen en genieten ervan, want ook wij vinden dat dit een teken is van goed in zijn vel zitten en de dag afsluiten.
Haha ja ik moet er ook om lachen. Mijn zoontje heeft ook nogal wat knuffels in zijn bed dus ik hoor ze stuk voor stuk op de grond landen . Voordat ik zelf ga slapen leg ik er weer een aantal terug in zijn bed omdat ik anders de angst heb dat hij ze midden in de nacht opeens gaat missen haha.
Mmm de mijne is pas 4 maanden maar doet dat ook. Moet zeggen dat ik er verschrikkelijk nerveus van wordt. Omdat ik vind dat t zielig klinkt, volgens m'n vriend klinkt het helemaal niet zielig en is hij gewoon lekker aan het babbelen. Weet nooit of ik nou moet laten of gaan kijken. Soms valt hij zo in slaap, de andere keer gaat t na een tijdje over in huilen.
Gisteren.. heeft ze het uur volgehouden.. en lag ze zelfs te schaterlachen.. zo leuk om naar te luisteren maar ben blij dat meerdere mensen dit herkennen.. ga me er maar niet meer druk om maken zolang het niet huilen is ga ik ook niet kijken en laat ik het lekker gaan.
de mijne schaterlacht soms midden in de nacht in zijn slaap, fantastisch. Gewoon van genieten, is een tevreden kindje dan!
Haha lief he? Gisteravond na het in bed leggen hoorden wij ook een giebelende en grinnikende dreumes op de babyfoon. Wat ontzettend schattig is dat zeg.
Oh, ik wou dat die van mij kletste! Hier een hoofdbonkster helaas. Vanaf het moment dat ze op bed ligt bonkt ze ongeveer een uur. Ook als ze 's nachts wakker wordt bonkt ze zich weer in slaap. Dreunt ook lekker door naar de woonkamer. Al weet ik wel wanneer ze goed in slaap is Maar even goed kijken wat voor bedje we gaan kopen als ze klaar is met dit ledikantje.
Hoofdbonken lijkt me ook vervelend Koekie! Mijn zoontje gaat op handen en knieën zitten als hij in bed ligt en kan dan een halfuur van voor naar achter schommelen. Ziet er uhm nogal apart uit Het is ook het eerste wat hij doet als hij wakker wordt. Doet hij sinds hij geen speen meer krijgt. Dus ik denk ook dat babbelen en bonken een manier is om prikkels te verwerken
Dat schommelen heb ik dl ook wel eens zien doen. En dan op haar knieen met haar kontje omhoog in slaap vallen Ja het lijkt me inderdaad een manier om prikkels te verwerken. Onze buurjongen doet het ook en zingt er ook nog eens bij. Ze hebben geprobeerd om hem op een matras te laten slapen maar hij raakt dan helemaal in paniek. Hij kan zijn prikkels niet op een andere manier kwijt. ik hoop dat dl gauw een andere manier vindt om in slaap te komen en haar prikkels te verwerken.
Koekie wat vervelend... Hier alleen maar kletsen... Hopelijk is er snel een andere manier van verwerken van de prikkels