Ze was denk ik 1,5 maar had al haar tandjes al! Het was op advies van de tandarts omdat ik echt niet bij haar kiezen kwam. Ze vond het meteen prachtig! Het kriebelen aan de neus door de trillingen maakt het ook lekker luchtig
Zelfde verhaal hier.... Ook wij poetsen elektrisch, al een hele tijd inmiddels. Dit gaat redelijk, vaak probeert hij de tandenborstel weg te slaan en dan gaat hij in de houdgreep.Sommige dingen moeten nou eenmaal.
Hier ook een tijdje drama geweest, tijdje een vingertandenborstelje gebruikt,maar dat levert wel een pijnlijke vinger op als de kaakjes op elkaar gaan :x Hij is nu 16 maanden en ik zet hem in de stoel en in elke hand een tandenborstel want hij wil elke keer hem uit mijn handen pakken.hij probeert zelf te poetsen en ondertussen doet hij ook zijn mondje open als ik dat zeg ( meestal dan) en dan met tandenborstel nummer 3 poets ik hem
Hier is het ook een groot drama. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en doe letterlijk hetzelfde bij mijn zoontje. Ik leg hem neer op de grond, houd hem in een houdgreep met zijn handjes vast en dan poetsen. Op een andere manier gaat het helaas niet. In een stoel, bad of op de commode gaat niet. Daarvoor draait hij te veel. Door het huilen gaat meestal zijn mond open . En naderhand krijgt hij een dikke knuffel en is het ook snel weer goed. Ik zal wel blij zijn als het niet meer zo'n gevecht hoeft te zijn.
Ik heb maar 1 tip Laat het. 1 week niet poetsen. Daarna de keuze geven: lief poetsen of de houdgreep. Wij poetsen in de keuken, op het krukje. In bad zou ik zelf niet voor kiezen omdat je dan helemaal nat word Wij hadden het ook, tot overgeven aan toe. Ben met haar naar de tandarts geweest, uitgelegd dat de tandendokter boos word als je niet goed poetst, tandarts heeft toen meteen onze controles gedaan en kwam met bovenstaand plan. En ik moet zeggen, na ruim een jaar boos en kotsen, gaat het nu al een maand of 2 goed!
Hier ook Dra.Ma. Gillen, draaien, mij slaan, noem maar op. Uiteindelijk lukt het me altijd maar 2 min poetsen? No way, dat lukt hier echt niet..
Hier is het nog steeds drama en zoon is bijna 3. Ik ga geen strijd meer aan. 1x waarschuwen en anders leg ik hem op de commode in houdgreep. Er wordt in ieder geval goed gepoetst, goedschiks of kwaadschiks Toen hij jonger was, alles geprobeerd. Afleiden, een spel er van maken, zelf laten poetsen etc.