Julian heeft sinds een paar weken veel moeite met zelf gaan slapen. Zodra je hem in bed ligt gaat hij huilen, gaat meteen zitten en staan. Het probleem is dat hij nog niet zelf kan gaan zitten en liggen vanuit staan-stand. Laten huilen is dus geen optie. Het is waarschijnlijk verlatingsangst ofzo. De laatste paar dagen ga ik op een stoel in z'n kamer zitten en hou hem stevig vast, zodat hij rustig wordt. Als ik geluk heb, valt hij in slaap en kan ik hem in z'n bed leggen. Dan zijn we er nog niet, want hij wordt meestal eind van de avond weer een keer wakker en 's nachts ook nog 1 of 2 keer. Ik tref hem dan weer staand aan in z'n bed. Soms kan ik hem na het troosten weer terugleggen, maar meestal begint het hele ritueel van huilen en staan weer. Je begrijpt dat we maar heel weinig slapen de laatste tijd en we zijn dan ook doodop! Heeft er iemand tips?
Nee, overdag hebben we eigenlijk hetzelfde probleem. Hij valt 's ochtends nog wel in slaap in de wandelwagen en dan kan ik hem thuis zo in bed leggen. Hij slaapt dan meestal 5 kwartier. Maar als ik hem in bed leg als ik zie dat hij moe is, dan is het brullen en staan. Normaal gesproken slaapt hij 2 keer op een dag, in totaal ongeveer 2,5 tot 3 uur. Dus dat is niet extreem veel. Ik heb ook al geprobeerd om naar 1 slaapje per dag te gaan. Dan valt hij tijdens de lunch in slaap en slaapt ongeveer 1,5 tot 2 uur. Is weer wat weinig om het vol te houden tot de avond. Hij wordt dan erg jammerig en huilerig. Laatst las ik hier wel ergens dat als ze overdag niet goed slapen, ze dat meestal 's nachts ook niet doen.
Hier hetzelfde! Jamie is nog geen 10 maanden. Maar gisteren avond weer.. Leg je hem in zijn bed, gaat hij staan, met slaapzak en al... gilt de hele boel bij elkaar en al helemaal als je hem neerlegd! Wat we gisteren hebben gedaan is hem gepakt (voor één keer, hij was zo overstuur) en besloten hem niet meer een tussenslaapje om 17.30 uur te laten doen. Hij sliep namelijk gisteren van 17.30 uur tot 20.00 uur, het kind had daarna dus energie voor 5! Je wil het niet weten! Hij heeft van 23.00 tot 23.45 uur bij ons in de slaapkamer gekropen, gestaan enz.. het hield niet op! Het arme kind was gewoon niet moe.. In slaap komen is normaal gesproken, als hij moe is, nooit een probleem, dus ik vond dat huilen niets voor hem! Hij dronk gisteren avond in 1 uur tijd ook 2 flesjes, een van 190 en een van 170! Misschien een fase? Maar hij gaat dus vanaf vandaag alleen nog 's middags slapen, dan maar een beetje mopperen en tijd rekken tot 19.30 uur... we zullen zien!
Hier het zelfde... maar dan alleen met het slaapje waar mee ze de nacht in gaat...dit is al ruim een week of 3-4 zo ze gaat zitten en staan(met slaapzak aan) en huilt dan en bedenkt zelf niet ow ik ben zo moe .....laat ik maar weer gaan liggen. Ik heb nu 2 lussen aan haar slaapzak gemaakt onder haar arm zeg maar en er een band door gedaan en die zit onder het matras door. ze ligt dus vast, en ze slaapt.... Ik denk dus dat ze die beperking even nodig heeft...over een week probeer ik weer zonder te doen.
Huilt Britt niet Jantina, als ze vast zit? Soms merk je inderdaad dat kinderen even een letterlijke grens nodig hebben... kan heel goed helpen!
Als hij in zijn bedje gaat staan kan hij zich toch ook weer laten vallen? Als ie echt moe is doet ie dat echt wel! Ik heb bij laura ook haar eind middag slaapje eruit gehaald! Ze slaapt nu van 11.30 tot 14.00 en verder niet meer! En ze gaat nu om 19,00 naar bed en slaapt dan de hele nacht!
misschien moet je idd 1 slaapje laten vallen. rachelle slaapt 's middags van 12.00 u tot 14.00u en daarna niet meer. daarna gaat ze tussen 19.00u en 19.30u naar bed voor de nacht.
Een tijdje terug deed Robin dit ook. Ik heb haar steeds geholpen weer op haar kont te gaan zitten, wat soms natuurlijk wel een paar keer achter elkaar nodig was. Na een week of twee had ze wel door hoe ze zelf moest gaan zitten en hield het huilend staan in het bedje ook wel op.
heeey wat ook een optie is, is om een safe t sleep te kopen, ik had het zelfde probleem met mijn dochter maar sinds ik dat ding heb is het over. het is een super veilig ding en erg makkelijk in gebruik. succes