Vanaf wanneer hebben jullie het lakentje en dekentje weggehaald uit bed? Je hoort regelmatig van die verhalen dat kindjes door het bed 'wandelen' en met hun hoofd onder de deken terecht kunnen komen maar ik heb geen idee vanaf wanneer dat al zou kunnen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
ik laat het dekentje niet weg. heb vellux dekens en die zijn zo lucht doorlatend dat zelfs zou ze aan het voeteneind eindigen dat er nog niks kan gebeuren. (zal niet gebeuren want haar bed staat naast mijn bed) zijn wel prijzig maar je kan ze goedkoper krijgen via MP
hier ook het dekentje niet weg gehaald. wel het lakentje want daar zal een kindje sneller in verstrikken/de knoop mee raken dan met een dekentje. ik doe het dekentje nu in een dekbedje. en gewoon zorgen dat het bedje kort op gemaakt is. met kindje mee opmaken. dus kindje groter, dan gewoon steeds iets hoger opmaken. als ze gaan schiuven dan is dat bijna altijd naar boven. i.ig. als ze jong zijn. vaak doe je ze dan een slaapzak aan en haal je de rest eruit. als ze wat groter zijn gaan ze ook vaak richting het voeteneind maar het is niet zo erg als ze dan onder de dekentjes komen. die ademen wel en ze zijn sterk genoeg om er onderuit te komen.
Ik heb haar sinds twee dagen in een slaapzak onder haar lakentje en dekentje nadat ik haar een paar keer schuin in bed vond van de week. Ze schopt zich met haar beentjes nu al het bed door haha! Met een slaapzakje aan gaat dat nu niet meer...
Hier de eerste 3 maanden lakentje+dekentje en meteen toen ze overging naar het ledikant vond ik haar dezelfde avond al bovenin bed en de dag er op dwars. Toen heb ik haar in een slaapzak gelegd en de dekens weggehaald (heb trouwens ook een vellux 4 seizoenen deken en vertrouw dat opzich wel maar als ze steeds zonder dekens ligt heeft ze er ook zo weinig aan ).
een ledikantdekentje gebruik ik nog. Lakentje niet meer. Hij wurmpt zich er toch onderuit. Ik leg nu gewoon lekker dat dekentje over hem, losjes zeg maar. Alleen een slaapzak vind ik niks. Hij slaapt wel in een slaapzak maar met dat dekentje erover heen. Ik slaap zelf ook veel lekkerder met iets over me heen. Zelfs in de zomer.
Ik ben alles weggaan halen toen hij indd zn hele bed doorging.... Vond hem al steeds vaker bovenin zn bed (dan hebben dekens toch geen nut) dus hij had al een slaapzak aan en toen ik hem op een gegeven moment achterin zn bed omgekeerd zag liggen heb ik datzelfde moment alles nog weg gehaald. Ik ging toen net naar bed, dus ik was blij dat ik bij hem was wezen kijken! Ik denk dat hij een maand of 6/7 oud was op dat moment.... xx
En hoe doen jullie dat in het campingbedje? Ligt jullie kindje dan alleen in een slaapzakje of onder een dekentje (zonder lakentje)?
Mijn dochter slaapt in een slaapzakje en met dekentje. Haar slaapzak zit ingestopt bij het voeteneinde, net als het dekentje dus ze kan geen kant op. Zelfs met slaapzak aan ging ze heel dr bed door en ze kreeg het veel te koud.
Hier een slaapzak met een dekentje e lakentje er bovenop. Blijft wel niet heel de nacht eronder liggen, maar lang zat. Het instoppen van de slaapzak aan het voeteneinde lijkt me geen goed idee. Op een dag worden ze zo sterk dat ze kunnen draaien en klem komen te zitten.
Mijn zus naaide aan de onderkant van de slaapzak altijd een hydrofieldoek, die ze dan stevig kon instoppen aan het voeteneind van het matras.
vastleggen aan het voeteneind wordt juist afgeraden. als ze gaan draaien en de slaapzak blijft vast zitten dan kunnen ze geen kant op.
Vanaf een maand of 6 ligt mijn dochter alleen in een slaapzak in haar bedje. Hier voorlopig ook geen dekens. Ze gaat het hele bed door, en ben dan bang dat ze met haar hoofd onder de deken belandt. Ik pas de slaapzak aan de temperatuur aan. Toen het zo koud was had ze dan ook een dikke pyjama en slaapzak met lange mouwen aan. Nu heeft ze een mouwloze slaapzak een wat dunnere zomerpyjama aan.
hier nog steeds deken met laken en ze heeft slaapzak aan we hebben een koud huis dus de dekens zijn lekker warm blijft hier als ze slaap wel liggen alleen als ze wakker is komt er wel boven uit
onze zoon is altijd een woelwater geweest met slapen. Hij sliep geloof ik vanaf dat hij 4 maanden was met een slaapzak. Daarvoor sliep hij ingebakerd. Wij hebben dus helemaal geen lakentje en dekentje gebruikt