Sinds mijn zoon tandjes kreeg met 7 mnd zijn tandjes elke avond gepoetst. Ik zong dan een liedje over tandenpoetsen, geen problemen. Vanaf juni begonnen met 2x per dag poetsen (aug zou hij 2 worden). Maar sinds een paar weken is het drama!!! Ik poetste altijd in de badkamer op een krukje zijn tanden, maar nu doe ik dat maar beneden in zijn eetstoel. Want hij draait alle kanten op, schreeuwen en met zijn tong de tandenborstel weg duwen etc... Ik heb hem duidelijk uitgelegd dat tandenpoetsen wel nodig is, anders krijgt hij pijn in z'n mond. Gister had hij ook wat bloed, want ik kwam ergens per ongeluk tegenaan. Dat maakte wel indruk, ik heb hem uitgelegd dat dat dus gebeurt als hij zo boos doet. Hij mag na het poetsen ook altijd zelf nog even poetsen... Iemand nog tips? Of gaat dit vanzelf weer over? Ik zag laatst ook elektrische tandenborstels, maar is pas vanaf 3 jaar, hij is net 2.
Niet echt tips mbt het poetsen, maar wel wb de elektrische tandenborstel: https://www.blabloom.com/nl/producten/brush-baby-sonic-electrische-tandenborstel-1-extra-tandenborstelkopje/2228/ Deze gebruiken wij, erg fijn!
Philips sonic care kids is erg goede oplossing. En is electrisch sonisch de beste volgens tandartsen. Dochter wilde nooit tanden poetsen we deden dat met dwang en krijs. Ook met onze oral b gewone electrische wilde ze niet. Sinds we die sonische hebben poetst ze ochtend zelf en in avond ik mag rustig alles poetsen. Je moet wel mini opzetborstel hebben op. Zijn extra te koop. Va 3 jaar advies is omdat het qua veiligheid moet ivm loszittende onderdeel. Maar dat hoef je niet opvolgen. Volgens onze tandartskliniek adviseren ze va 1 jaar deze sonische tandenborstel aan kinderen.
Hier was het ook altijd een tandenpoetsliedje (op de wijs van vader jacob), maar dat werkte ook niet zo meer... Nu vraag ik of ze heel hard 'AAAAAAAAAH' wil zeggen, waar ik dan zelf ook aan mee doe. Beetje zingend A zeggen in allerlei toonhoogten Dan heb ik alle tijd om de bovenkant en binnenkant te doen. Daarna vraag ik of ze heel hard 'IEEEEEEEEH' wil roepen met haar tanden op elkaar, en dan poets ik nog de voorkant en buitenkanten. Pas als dat klaar is mag ze haar teddybeer poetsen, of mijn tanden, dus werkt ze wel braaf mee. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog alleen 's avonds zelf poets. 's Ochtends mag ze het zelf doen, maar dat gaat nog niet heel nauwkeurig.
Ik denk dat ik maar elektrisch poetsen ga proberen dan!!! Het kan in elk geval geen kwaad! Welke elektrische tandenborstel raden jullie aan?? Ik wil hem wel gewoon op kunnen laden en dus niet met batterijen.
Deze lijkt me wel leuk: https://www.tandenborstel.com/elektrische-tandenborstels/oral-b-stages-power-kids-cars
Rond deze tijd komen er wel weer kiezen door kan dus zijn dat er pijn is in de mond en dan is poetsen niet fijn Misschien liggend beter?
Je kan beter sonische kiezen maar echter keuze aan jou inderdaad. Soniscg poetst vele malen beter, zactere bewegingen ipv harde, geluidloos bijna. Nogmaals mijn dochter wilde absoluut niet met onze oral b poetsen (het is net als kinder oral b) door harde geluiden en teveel harde rotaties. Sonisch is wellicht duurder ook het opzetborstel maar we hebben dus zelf vergelijking en na met haar borstel te poetsen proberen hebben we onze oral b ook vervangen door sonische variant
Hier toen ookhetzelfde drama.. met de onze wilde ze wel poetsen (elektrisch). Ik heb toenbij blokker de Kids electrische tandenborstel van oral b gehaald. En sinds dien heb ik het drama nog maar 1x p.w. mijn dochterte was toen ook net 2.
Ik heb de cars tandenborstel gekocht. Toen hij hem zag vond hij hem helemaal super!! Het poetsen gaat veel makkelijker zo zeg! Hij draait nog wel zijn hoofd weg, maar ik heb meer het gevoel dat het schoner wordt. Tot nu toe gister niet hoeven huilen..