Dikkere rand onder fontanel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vivonne, 6 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivonne

Vivonne Actief lid

19 okt 2020
    192
    177
    43
    Vrouw
    Ik zit met een vraag en ga het zeker vragen bij het cb maar ik dacht wellicht weet iemand hier het antwoord.. ik ga mijn best doen om het goed uit te leggen:

De fontanel op het achterhoofd van mijn baby is duidelijk voelbaar als een driehoek. Als ik over de fontanel voel en met mijn vinger richting het nekje ga voel ik een soort van dikkere rand direct onder de fontanel. Dus als het ware de overgang naar het schedelgedeelte wat wel hard is. Is dit normaal? Bij de andere fontanel voel ik dit namelijk niet.

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Achter de achterste fontanel ligt het achterhoofdsbeen, tussen de voorste en de achterste loopt een schedelnaad - die eerste overgang (van kleine fontanel richting schedelplaat) voel je inderdaad. De schedelnaad (lopend van grote fontanel naar kleine) is als het goed ook nog niet verbeend, dus daarom voel je daar niet zo’n rand.

3. Vivonne

Vivonne Actief lid

19 okt 2020
    192
    177
    43
    Vrouw
    Dat zal het dan wel zijn! :) Het voelt alleen zo gek op het achterhoofdje haha

4. Vivonne

Vivonne Actief lid

19 okt 2020
    192
    177
    43
    Vrouw
    Nu is de rand die ik voel wel horizontaal en niet verticaal.. is dat ook wat je bedoelt? o_O

5. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.888
    113
    Vrouw
    Er zijn ook schedelnaden die horizontaal lopen, dus denk dat je die voelt. Deze kunnen tijdens een bevalling zelfs helemaal over elkaar schuiven om de omtrek kleiner te maken van het hoofdje.

evaleana vindt dit leuk.
  6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.888
    113
    Vrouw
    Dit bedoel ik dus

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina