tandenpoetsen: strijd of dan maar niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 18 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    In het begin was het geen probleem, toen de bovenlanden erbij kwamen, werd het een strijd. We doen het altijd samen. papa poets en ik had armpjes vast. Ik vond het vreselijk. Toen had ik de tandenborstel van oral b gekocht en die is wat zachter en vanaf toen ging het veel beter. Ze vind het nog steeds niet leuk maar weet dat het moet gebeuren. De ene keer moet ik haar meer vasthouden als anders. We zingen ook een liedje erbij en ik doe gekke dingen om af te leiden. Als ze er genoeg van heeft zegt ze klaar soms al na 1 sec. Haha maarja dan gaan we toch echt nog door. Als we echt klaar zijn, dan krijgt ze applaus en kijkt ze heel trots.

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier was het eerst altijd prima, toen een maandje strijd geweest (en dan inderdaad houtgreep), maar gaat nu alweer een maandje goed.

Dochter mag de tandenborstel vasthouden, ik pak hem ook vast en stuur en poets de goede kant op. We poetsen op het ritme van vader jacob en ik zing er een tandenpoets versie op. Deel 1 voor de onderkant, en dan borstel omdraaien en deel 2 voor de bovenkant. Zo is het voorspelbaarder voor haar wanneer we klaar zijn. :)
    Als ze tussendoor haar mond dichthoud ga ik heel langzaam zingen :p

3. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    In het begin ging het heel erg goed meneer wou dan zelf nog even de tandenborstel en was het juist een strijd om die terug te krijgen.
    Nu is het steeds vaker een strijd om tanden te poetsen, laat hem dan liggen en zing het liedje van dirk scheele ''tandenpoetsen'' trek gekke gezichten en meestal kan hij dan wel lachen en is het goed :)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Veel ouders dus die diverse houdgrepen moeten oefenen op hun kind. ;) En eigenlijk geldt dus voor iedereen 'poetsen moet'. Het is wel fijn om te lezen dat het in andere gezinnen ook een strijd is af en toe. Ik voel me soms zo'n vreselijk mens als ik zijn armen en benen blokkeer en die tandenborstel in zijn mond duw. Maar het moet nu eenmaal.

5. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik zag laatst een stuk dat zoveel kinderen een slecht gebit hebben. Die tandarts vertelde dat sommige kindjes van 3 jaar al verrotte kiesjes hadden of gaatjes in de tanden.

Wij poetsen bij onze dochter al vanaf de eerste tandjes maar dan alleen 's avonds en dit doen we nog steeds eigenlijk..
    Vanaf wanneer 2x daags poetsen?

6. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hier doen ze het zelf en poets ik na. Vinden ze leuk. Ik zou het eens 2 dagen niet doen en kijken of hij er dan nog zo'n strijd van maakt. Verder valt er niet te onderhandelen.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Vanaf de leeftijd van 2 jaar 2x daags poetsen. Althans, dat hebben wij aangehouden omdat dat op de tube tandpasta staat.
    Nog even een vraagje. Houden jullie je ook aan een bepaalde tijd van het tandjes poetsen? Of gewoon zodat je langs alle tandjes bent geweest?

Deel Deze Pagina