Spugende baby: wat is normaal ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bordes, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bordes

bordes Lid

Aug 12, 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 11 weken en hij spuugt verschrikkelijk.
    Na de flesvoeding komen er 1, 2 of 3 golven. Daarna nog een beetje als hij in de box speelt. Dan gaat hij slapen en ca. 2 uur na zijn fles begint hij weer heel erg te spugen. Soms melk, maar meestal een soort water.
    's Avonds is het erger en dan gaat hij ook kokhalzen als hij zijn speen krijgt (om te gaan slapen).

Het CB zegt dat ze er niets aan kunnen doen, de kinderarts zegt hetzelfde.
    Ik vraag me echter af of het normaal is. Het gaat echt de hele dag door.
    Hij krijgt de voeding waar hij tegen kan (ivm allergie), Nutrilon, Friso etc. kan hij niet tegen. Ook niet tegen hypo-allergeen.
    Ik heb ook al Johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar dat helpt ook niet.

Weten jullie of dit normaal is?
    Ik heb de neiging het te proberen via een homeopatisch arts. Mijn gevoel zegt dat het niet goed is.
    Of verwacht ik nu teveel en moet ik dit maar gewoon accepteren (vind ik erg moeilijk, want hij is gewoon niet lekker).

Groetjes Emma

2. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    Hoi,

ik lees mee want mijn zoontje van 8 weken doet hetzelfde.. en dat waterige ruikt ook erg zuur. en hij heeft er ook wel wat last van gaat dan erg zuur kijken.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dat is niet normaal en ja, er is iets aan te doen, namelijk door een osteopaat, ;) Hier hadden we het ook, was bij Thirza onderdeel van het kiss-syndroom en na 1 behandeling bij de osteopaat over! Had te maken met beknelde werveltjes en zenuwbanen, waardoor de maag steeds het signaal krijgt dat die te vol is...
    Een goeie osteopaat kun je vinden via www.osteopathie.nl
    Succes!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Vervelend... Hoe lang heb je nutriton geprobeerd en in welke hoeveelheid? Het werkte hier namelijk ook niet direct, maar na een week of 2 was het wel zo goed als over... Behalve als er een boer achter blijft, als we direct na de voeding te druk met hem zijn of gewoon als ie een slechte dag heeft.

In principe is het spugen niet abnormaal hoor. Het is heel erg vervelend en sommige baby's hebben het heel extreem, maar het klopt wel dat het bij de eerste 3 maanden hoort. In principe groeien ze er gewoon overheen. Zolang je kleintje goed groeit, genoeg plasluiers heeft, niet constant huilt en alert is, dan is er in principe geen man overboort. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet vervelend is voor jou en je kleintje. Ik heb in ieder regelmatig met mn handen in het haar gezeten. Ik kan nog steeds zenuwachtig worden als ie het toch weer doet, bang dat het weer terug komt.

5. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook ontzettend veel gespuugd, zeker tot ze een maand of 5 oud was. Ze had er overigens zelf totaal geen last van, ik weet niet hoe dat bij jouw kleine is?
    Mijn meisje is er vanzelf overheen gegroeid. En ik heb er dus nooit iets mee gedaan omdat ze er zelf geen last van had, ze groeide goed en ontwikkelde zich supersnel. Ik moest alleen veel wassen ;)
    Maar: elk kind is anders. Als je het gevoel hebt dat je kind er last van heeft, kan je altijd eens een ostheopaat oid consulteren. Wat ik alleen even wilde meegeven is dat er veel kinderen zijn die heel veel spugen waar niks bijzonders mee aan de hand is. Maar volg je moedergevoel!

6. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    denk dat het ook niet normaal is, even naar de dokter gaan

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Is ze volgens mij al geweest aangezien ze het over een kinderarts heeft gehad ;)

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    is idd niet normaal.
    Heb je al geprobeerd de voeding in te dikken met nutriton?

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Mijn zoontje had hetzelfde, ik dik de voeding in met Nutriton en hij is nu een ander kind. Veel vrolijker en spuugt nog maar weinig.

10. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Hier hebben we er ook veel last van. Bas spuugt vaak bijna zijn hele fles uit. Soms wel 4 uur na zijn voeding spuugt hij nog.

Nu ben ik afgelopen maandag naar een osteopaat geweest en wat blijkt.... Bas heeft een verschoven nekwervel en zijn sleutelbeen zat op slot. Allemaal door de bevalling gekomen, omdat hij een sterrenkijker was. Die verschoven nekwervel geeft normaal gesproken een goed signaal aan de hersenstam. De hersenstam geeft weer signalen aan de organen. Omdat het eerste signaal al verstoord is wordt er ook een verkeerd signaal aan de organen gegeven. Hierdoor spuugt Bas zoveel en heeft hij moeizame ontlasting (soms 2 dagen niet poepen :( )

11. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    hoi, ik geloof niet zo in osteopaten... en van nutriton krijgt bas krampen... en hij krijgt al nutrilon omneo op advies van cb.... blijft moeilijk... bas is verder wel vrolijk en zeer alert als hij wakker is...

12. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    dat was hier dus ook. en zolang dat het geval is: niet te druk maken om spugen. Ik deed het ook wel hoor, maar uiteindelijk ging het vanzelf over. Zolang je kind er geen last van heeft en vrolijk is...

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@gevalletje: "ik geloof niet zo in osteopaten"? dat zijn geen kwakzalvers ofzo... is een erkende vorm van geneeskunde hoor!
    Enneh, dat veel kids er overheen groeien, is nog geen argument om te zeggen dat er niets aan de hand is... het lichaam past zich op den duur aan aan een verstoorde toestand, en dan gaat het spugen idd over, maar dan kan er nog steeds iets mis zijn.

Share This Page