Wanneer peuter vertellen dat hij een broertje/zusje krijgt.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamma1, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    We hebben een peuter van 3 en ben nu 6 weken in verwachting.Met vaderdag gaan we het aan beide opas en omas vertellen.Maar voor de buitenwereld willen we het nog even stil houden(tot de 3 maanden)Wanneer vertelden jullie de kleine dat ze een broertje of zusje kregen.We dachten zelf na de echo van 12 weken om evt teleurstellingen te voorkomen.

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    heej , ik zou het pas vertellen als de rest het ook mag weten want kindjes van n jaar of 3 vertellen maar al te graag dat ze een broertje of zusje krijgen :D;)

zo hebben wij ook al een paar keer op het kinderdagverblijf van kinderen te horen geregen dat mama zwanger was ( terwijl ze dit nog stil wilden houden ;) )

x

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook toen iedereen (opa en omas) het zo'n beetje wisten. Nu vertelt ze overal over de Beeeeeeeeeeeeeeebie dus wel handig dat mensen het al wisten hihi

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben het stil gehouden behalve voor een vriendin, tot ong 11 wk. Toen hadden we 2 echo´s gehad. Toen hebben we het eerst de kids verteld (van 3 en 4 jr) en die hebben het daarna aan opa en oma mogen vertellen. Heel leuk was dat!

Vond het eerlijker als hun het eerst zouden weten en was ook beetje bang dat ze iets zouden opvangen (kleine potjes grote oren) en ik wou het echt zelf vertellen. We hebben ook gefilmd toen we het vertelden zodat we nog een paar keer kunnen genieten van die eerste reactie.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook wachten tot jullie het aan iedereen willen vertellen, ivm de mogelijkheid dat ze het anders verklappen. Bovendien scheelt dat weer wat wachten, 9 maanden duren voor een kindje van 3 echt enorm lang.
    Toen ik zwanger was van Milan had ik een oppaskindje van 3, die het wist vanaf dat ik 6 weken zwanger was (haar moeder is de beste vriendin van mijn vriend, vandaar) en die kon echt niet wachten tot 't zover was. Elke keer als ik daar was vroeg ze of 'ie al bijna geboren zou worden.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Eerder dan 3 jaar zijn ze ook al gevaarlijk! Dochter weet het sinds het begin dat ik zwanger ben en vanaf een week of 10 (ze was toen net 2) ging ze het steeds meer en vaker vertellen (1 voordeel buitenstaanders konden er vaak niets van maken toen, nu 6 mnd later verstaat iedereen haar wel).

Ik zou het dus vertellen als iedereen het mag weten en dan uitleggen dat het kindje nog heel lang bij mama moet blijven groeien. We hebben gezegd dat het kindje in de zomer komt, als papa grote vakantie heeft. Hier kan ze wel wat mee.
    Anders duurt het wel heel lang voor ze.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij hebben gewacht tot ik en zichtbaar dikke buik gekregen had het de oudste te vertellen dat ik zwanger was van de middelste ze was toen anderhalf. ze kon dan de baby voelen schoppen en gaf kusjes opd e buik. en toch duurt het dan veel te lang nog. kinderen weten niet hoeveel 3 of 4 maanden is. laat staan als je eht helemaal in het begin gaat zeggen dan zien ze niks en moeten ze nog 7 of 8 maanden wachten. bij de jongste wisten ze het allebei al voordat ie gemaakt was ;)

8. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik wilde ook wachten tot ik een zichtbare buik had, maar wegens alle vreugde kon ik het zelfs niet voor mn zoon stil houden :) en hij heeft de aankondiging via een t-shirt gedaan bij de opa's en oma's toen ik een week of 6/7 was
    moet wel zeggen , hij begon deze week te zeggen dat mn buik er maar af moest en die baby eruit moest :) dus ik denk wel dat het best lang duurt voor z'on klein mannetje/vrouwtje van 3
    dus ik zeg hem dan ook elke eer dat de baby nog iets groter moet worden

9. Pris

Pris Fanatiek lid

Met bijna 9 weken hebben wij hetmijn ouders verteld met het uitdrukkelijke verzoek het er nog niet met Tygo over te hebben.

De avond voordat we het meer mensen gingen vertellen hebben we het hem verteld. Ik was toen iets meer dan 12 weken.
    Ik wilde niet dat iedereen t wist behalve hij:D en ze vangen echt zoveel op!!!

10. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ik denk ook maar dat we voorlopig nog effe wachten met vertellen tegen onze zoon.Die gaat dan echt wel tegen de vreemdste mensen alles vertellen ha.Het duurt ook al zo lang voor die kleintjes.Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina