lactose intolerantie en doorslaapproblemen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Elegance, Oct 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Het zal een heel verhaal worden.. wil het niet alleen even kwijt, maar hoop zo dat iemand mij iets verder kan helpen mbt lactose intolerantie en welke symptomen dat er toen waren.. Ik type het via de foon, wat niet zo handig is..

Mijn zoontje van nu 1.5 jaar heeft dit jaar van jan tm mei 3 keer in het zh gelegen ivm buikgriep.. de laatste keer had hij het rotavirus.. sinds de laatste keer dat hij opgenomen is geweest, slaapt hij thuis snachts niet meer door. hij slaapt altijd goed in.. tot een uur of 3.. vaak huilt hij half slapend.. dan kun je hem weer rechtleggen.. en slaapt hij weer verder om een half uur later zichzelf weer wakker te huilen.. Soms zit hij dan gelijk rechtop.. ook dan kun je hem weer rechtleggen en slaapt hij vaak meteen weer.. tot een uur of 7 dan wordt hij wakker en is hij ook wakker..
    Smiddags doet hij nog 1 slaapje.. ook dan slaapt hij gelijk goed in.. soms wordt hij tussendoor wel eens wakker, zit hij rechtop, en kun je hem net als snachts rechtleggen en slaapt hij weer verder..

De kinderarts en neuroloog die hem behandelen ivm operatie na de geboorte en zijn groei, gaven aan dat ze dat vaak zien bij kindjes die in het zh hebben gelegen...
    Toevallig dat ze in het zh een project gestart zijn ivm koemelkallergie.. Hij kreeg in het begin de diagnose vermoedelijke koemelk allergie.. omdat hij het op de hyperallergene voeding goed deed krijgt hij deze nu nog.

Toch wilden ze een onderzoek omdat hij zovaak poept.. 3-4 keer op een dag.. Koemelkallergie testen gedaan en toen kwamen ze vorige week tot de conclusie dat ze lactose intolerantie vermoeden..
    omdat ze 1) dat vaak krijgen na het rotavirus.. 2) Hij sinds die tijd slecht slaapt.. 3) vaak poept.. 4) en een best druk kind is... ik moest contact zoeken met een dieetist en 6 weken een lactose vrij dieet proberen..

op inet las ik dat ze via de zuurgraad in de ontlasting een schatting kunnen maken van wel of geen lactose intolerantie.. Teruggebeld en ze zou overleggen met onze eigen ka over deze test.. wij vinden het nogal wat zo'n dieet terwijl je niet weet of het wel nodig is.. wij zien geen specifiekte klachten mbt LI...
    Ze belt terug naar mijn man met de mededeling dat ze toch gewoon liever zien dat hij start met het dieet. zonder test... Ik weer teruggebeld.. Ik eis zowat een test.. wij hebben nml totaal niet het idee dat het iets met lactose te maken heeft.. maandag word ik teruggebeld. Als ik het forum uitpluis lees ik hele andere kenmerken als kindjes LI hebben..

Maar zo zijn we dus vorige week al alle melk productwn gaan vervangen door lactose vrije producten en gaan de nachten nog steeds hetzelfde.. Wij denken aan nare dromen en dat hij een trauma heeft opgelopen.. Hij heeft in het zh de laatste keer, voor hem, heftige en akelige dingen meegemaakt.. in de houtgreep werd de sonde 2 keer verkeerd ingebracht en kwam deze via de mond naar buiten.. was hij totaal overstuur alle dagen dat de sonde erin zat.. terwijl hij zo ziek was dat hij niks anders kon dan hangen.. tot hijzelf de sonde eruit trok.. (hij was net 1) daarna was hij minder stressig en normaal ziek.. maar we vonden de laatste zh opname dan ook heel heftig voor hem met wat hij allemaal meemaakte..

Op zijn kamertje hebben we vanalles geprobeerd.. lampje, bedje anders, rechtleggen voor hij wakker wordt.. tot de meest wazige dingen als een dromenvanger etcetc.. het enige dat we nog kunnen bedenken is dat de vorige bewoner in dit huis ergens is overleden..

Ik ben daarom op zoek naar ervaringen mbt LI en evt slaapproblemen.. Ik lees nml dat li gepaard gaat met andere symptomen en niet alleen met slapeloosheid en vaker poepen.. Ik hoop uit jullie reacties wijzer te worden.. alvast bedankt...

en sorry voor het hele verhaal, ik probeerde zo duidelijk mogelijk te zijn..

2. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Niemand die bekend is met lactose intolerantie en de symptomen?

Share This Page