tandenpoetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puzzelstukje, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik "gebruik" ook even je topic als dat mag. :)

Ik heb namelijk precies dezelfde vraag alleen is ons dochtertje net 3 maanden en is haar eerste tandje sinds gister doorgekomen. :D

Ondertussen heb ik begrepen dat het belangrijk is gelijk te beginnen met poetsen maar aangezien ze alleen flesvoeding krijgt en nog geen bijvoeding is ze dus nog geen andere smaken enz gewend.
    Kan ik dan ook al beginnen met poetsen met tandpasta of zijn er nog andere manieren om het tandje schoon te houden? Moet dit 1x per dag of na iedere flesvoeding?
    Ik weet even niet hoe ik dit het beste aan kan pakken...ze is nog zo klein! ;)

Bedankt!

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    volgens mij, wat er op internet staat gewoon 1 keer per dag. Ik doe het dan s avonds voor het slapeen gaan om er gelijk een ritueel van te maken voor het slapen gaan (ben erg van de vastigheid en de rituelen)

Ik denk dat je gewoon maar moet gaan doen, dat ze went aan de tandenborstel. Want een tandje is een tandje natuurlijk, en die moet je nu al beschermen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mayfair, we deden het hier na de laatste fles (eerst om 23.00, later om 20.00). Zodat de tandpasta de meeste tijd heeft om zijn werk te doen.
    Je hoeft echt maar een mini-beetje tandpasta te doen. Dus echt binnenkrijgen doet ze niet. Maar proeven wel. Dat geeft niks. Al zou ik dan wel kiezen voor een normale pasta-smaak, en geen zoete-kauwgomballen smaak ;)

Deel Deze Pagina