bijna 34 weken, bij inwendig onderzoek het hoofdje voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anjamones, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    Hoi dames,

Misschien maak ik mij wel druk om niks, maar wil toch mijn vraag hier even stellen.

Ik heb afgelopen weekend een dag in het ziekenhuis gelegen omdat ik erg veel harde buiken heb (morgen ben ik 34 weken) het kwam er op neer dat ik erg rustig aan moet doen. Bij inspanning word hij hard en pijnlijk. Maar ik mocht gewoon naar huis en rustig aan doen.

Gisteravond had ik controle bij de vk en die heeft voor de zekerheid even een inwendig onderzoek gedaan. Mijn baarmoedermond was soepel en ze kon met 1 vinger het hoofdje voelen. Dit liet me toch wel schrikken. Ik ga nu natuurlijk echt rustig aan doen, maar als het echt wil komen komt het natuurlijk ook.

Iemand hier ervaring mee? Rond deze termijn het hoofdje al kunnen voelen? Kan het zijn dat hij dan eerder komt of zal dat mee vallen?

Alvast bedankt!

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Als ze met een vinger in de baarmoeder kan dan lijkt met dat overeenkomen met ontsluiting van 1 cm ongeveer als je kijkt naar de gemiddelde dikte van een vinger.
    Je kunt nog weken met wat ontsluiting rondlopen.
    Misschien lopen wel heel veel vrouwen daarmee rond.
    Bij mij is nog nooit gevoeld rond die termijn dus misschien had ik het ook wel.
    Maar waarom bel je de verloskundige niet even voor uitleg? Die heeft tenslotte gevoeld en kan aangeven of je je zorgen moet maken of niet.
    Succes!

3. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Hier precies hetzelfde hoor! Ik had het met 33 weken, kreeg ik ineens ontsluiting. Ook 1 cm! Maar je kunt er alsnog zelfs mee over tijd lopen zeggen ze, dus helemaal niks om je zorgen over te maken :) Bij mij zit ie ook nog steeds!

Deel Deze Pagina