Nee, gewoon met m'n eigen op de zachte stand. Hij doet de borstel in zijn mond en ik doe hem aan en hij vindt het geweldig! Hij poetst dan zelf een beetje en dan moet hij mama even poetsen en dan doe ik het nog even goed voor (voortanden zijn moeilijk) en zo is het een heel leuk (wel langdurend) spelletje. Hij heeft de elektr. tandenborstel eerst zelf getest op zijn hand en zijn wang enzo, voelt lekker, dacht hij zeker! Ik doe dan daarna met m'n vinger even de tandpasta erlangs, want dat spattert alle kanten op anders!
Klinkt schattig. Maar heb dat helaas dus al geprobeerd en ook dat vond ze niets. Ze wil alles vooral zelluf doen en ik mag niets, anders is het meteen krijsen (en elektrisch vindt ze dus ook eng). Vandaar vliegtuigje spelen Ik liet haar trouwens eigenlijk een tijdje zelf poetsen omdat ik haar niet negatieve associaties ermee wou geven, maar de tandarts zei dat dat echt heel slecht was omdat ze echt nog niet zelf goed genoeg kunnen poetsen (duh, haha). En toen gaf hij deze tip
heb je ook een tip voor mij misschien? mijn dochter heeft het tegenovergestelde probleem, die vind tandenpoesten zo leuk, dat het een drama is als ik m weer afpak (na een kwartier poetsen ipv de 2 minuten..)
Whaha, euhmm... haar het mee naar bed laten nemen (ik kan ongeveer alles wel doen bij mijn dochter als zij haar tandenborstel vastheeft, dus dan eindigt hij in bed op het laatst) en dan bij het laatste deel van bedtijdritueel laatst ze 'm (hopelijk) wel uit zichzelf los omdat ze in een lekkere slaaphouding gaat liggen. Zo gaat het hier wel als dingen mee moeten in bed. Zoals Dikkie Dik verjaardagsboek of het potje. Als ik dan het slaapliedje zich en welterusten zeg, dan duwt ze het ineens een beetje weg. Of ik zeg dat Dikkie Dik altijd ónder het bed slaapt en dan zeg ik 'welterusten dikkie dik' en leg ik 'm weg. Of dat het potje slaapt op de kast. Et cetera, maar meestal wil ze het zelf weg hebben uit bed. Het enige wat ik niet weg kreeg waren alle plastic teletubbie-poppetje. Die heb ik er toen maar ingelaten en de volgende dag rond bedtijd verstopt, whaha
Bedankt voor de tip! Hier de laatste tijd ook ineens drama omdat ze zelf wil poetsen en dat wordt natuurlijk niet schoon. Nou heb ik wel een dramaqueen, dus verwachte een hoop tegensparteling maar dat viel super mee! Meteen even aan papa laten zien en zo gaan we het vanaf nu dus doen. (Totdat ze weer meewerkt in ieder geval)
Hier hetzelfde boven BAD en onder GOOD! Ook had hij gevoelige tandvlees... Er kwam bloed bij het poetsen... Ik schrok,al heb ik dat ook wel eens gehad We juigden in het begin (of hoe je dat ook maar schrijft) maar nu maakt het niet meer uit Ik ga het eens proberen Bedankt TS
@Jessmin: nou, het werkt hoor! Heerlijk, tandenpoetsen zonder een hoop geworstel. Niet dat hij het nu leuk vindt, maar hij ligt er redelijk rustig bij én wij kunnen veel beter zien wat we poetsen! En ook alleen gaat het goed. Dus bedankt voor deze geweldige tip!
haha, wel een goede, maar gaat hier ook niet werken. mevrouw moet eerst nog een half uur zingen, en gaat dansen en springen in bed.. liever niet met een tandenborstel in haar mond
Hahaha, ja ik hou ook wel eens mijn adem in want zij rent de hele bovenverdieping door met tandenborstel en soms duikt ze dan ook nog even op ons bed, etc. Overigens, vannacht wilde ze de rietjesbeker met water niet teruggeven dus toen heb ik welterusten gezegd terwijl ze 'm nog vasthad. Vannacht dus een drama omdat mevrouw wakker werd en water wou, maar 'm niet open kreeg. Ik had 'm natuurlijk goed dicht gedaan omdat ik bang was dat hij zou gaan lekken in haar bed. Sjongejonge. Nou ja, dit dus even OT Maar supertip hè, al zeg ik het zelf (het was toch uiteindelijk de tandarts die ermee kwam ). Je kan het idd ook heel fijn zien allemaal. En je kunt goed bij zowel onder- als boventanden. Heerlijk! Mijn meid wordt wel soms goed pissig hoor als ik haar zo neer ga leggen, want ze weet al dat ze dan niet veel kan, maar het is niet meer zo'n drama als voorheen want ik maak vliegtuiggeluiden en ik zeg als we klaar zijn 'klaar voor de landing?' En dan maak ik bij het overeind komen een heel spektakel alsof zij het vliegtuig is dat gaat landen, hahahaha. En dan is ze het meteen vergeten!
hier is het bij beide dames een drama en heb ook vanalles geprobeerd, ze huilen duwen mijn handen weg en proberen eronderuit te komen... ik doe het nu gewoon anders en poets gewoon door... nu beginnen ze door te krijgen dat het hoe dan ook gebeurd en houden ze het voor gezien.... haha
Mijn meisje had dat eerst ook en toen begon ze elke paar maanden weer met hernieuwde kracht te worstelen, aaargggh! Was het zo zat, maar erger nog, ik kon er amper bij door dat geworstel, dus het was tandenpoetskunst van lik-me-vestje, zeg maar, dus toen heb ik het een tijdje opgegeven en haar zelf laten poetsen. Vond ze wel erg leuk! Maar tandarts gaf aan dat je dit echt niet moet doen, en deze leuke truc dus. Wel relaxed dat jouw dames de stijd opgegeven hebben, maar mocht de toekomst wat anders brengen, kun je dus altijd nog deze truc doen Geen geworstel meer! Hmm... misschien moet ik een reclamespotje op gaan nemen en er patent op aanvragen (arme tandarts), whahaha. Ik kan zo de verkoop in