tandenvraag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by JsMama, Jan 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JsMama

JsMama Actief lid

Sep 12, 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    hey dames,

afgelopen zondag mocht een nichtje van 8 helpen met het verzorgen van Jesse. Zegt ze ineens: "wel leuk dat Jesse nu tandjes krijgt! je ziet al een puntje zitten" Ikke kijken en ja hoor...hij krijgt inderdaad twee tandjes onder. Wij hadden het nog niet eens gezien, haha. We dachten al wel dat het eraan zat te komen, maar toch...moesten het van een nichtje horen, haha.

Maar nu vraag ik me af...hoe lang duurt het ongeveer totdat ze nu helemaal door zijn?? Het zal natuurlijk wel van geval tot geval en van persoon tot persoon verschillen, maar waar moeten we een beetje aan denken?? een paar dagen, paar weken??? Heb echt geen idee.

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij zat er hier een paar dagen tot het hele tandje erdoor kwam. Alleen groeien ze nog een tijdje door. Geen idee hoe lang dat duurt. Misschien een maand? Ik hou het niet zo goed in de gaten eerlijk gezegd. Krijg hier niet zoveel kans om in haar mondje te kijken ;) De laatste maand heeft ze er boven 4 gekregen. Onder waren er 2 met 7 maand door.

3. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

Feb 13, 2008
    251
    1
    18
    Ik zou het niet meer weten eigenlijk, maar volgens mij toch wel een maand totdat ze helemaal volgroeid zijn. Je kan trouwens wel al beginnen met poetsen. Wel jong trouwens voor zijn eerste tandjes!

4. Paske

Paske Actief lid

Feb 3, 2009
    188
    0
    0
    Hier ook midden in het doorkomen van de tandjes. (nummer 5 is er net door) Bij de andere vier duurde het een paar dagen voor het gehele tandje door was, en dan nog een week of 3 a 4 tot ze helemaal op de goede lengte waren.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal duurt het een paar weken voordat de hele kroon is doorgebroken (zit heel veel variatie in). Voordat de wortel is afgevormd ben je ongeveer een half jaar verder, maar daar zie je niks van ;)

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    heeft ie er helemaal geen last van gehad dan?
    dat is wel fijn.
    hier zijn ook de tandjes op komst, maar hij is jengelig, huilerig:D

7. JsMama

JsMama Actief lid

Sep 12, 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    bedankt voor jullie antwoord.

Het lijkt erop dat het bij Jesse nu ook vrij snel doorkomt. Het stipje word al breder, dus zal denk niet zo lang duren voordat het door is.

Tot nu toe had Jesse er echt gewoon helemaal geen last van gehad. Wel begon hij al even te slijmen enzo, maar verders echt gewoon he-le-maal geen signalen gehad. Tot gisteren...
    Gisteren had hij er wel pijn aan, al zal het wel een combi zijn geweest van tandje en de prikjes die hij weer heeft gehad. We hebben toen druppeltjes op zijn plekjes gedaan en gelijk werd hij stil. Daarna laat in de avond voor de zekerheid nogmaals gedaan, maar toen was het al niet meer nodig.
    Vandaag heeft hij er nog wel wat last van gehad, dus het lijkt erop dat hij er pas laat last van krijgt.

maar goed...de druppels werken goed.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Volgens mij was het hier een kwestie van dagen.
    Toen de eerste erdoor kwam bleef het gaan, binnen no time zat haar hele mondje vol. En ze had nergens last van gelukkig :)

Share This Page