Kinderfeestje meisje 9 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JustNice, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Voor mijn dochter die binnenkort 9 wordt waren wij aan het nadenken over het kinderfeestje.
    Ze wist het niet zo goed wat ze graag wilt gaan doen
    Gisteren kwam ze met het idee om bij Centerparcs te gaan zwemmen, wij wonen in Nijmegen, dus niet gek ver van centerparcs het Heijderbos.
    Had gekeken op hun site, en inderdaad ze geven kinderfeestjes.
    In de carnavalsvakantie al een keer haar BFF meegenomen, die vond het helemaal te gek. En haar ouders vonden het goed en helemaal leuk.
    Maar nu mag ze dus 5 meiden uitnodigen, zijn allemaal 8 jaar. En hebben allemaal één of meerdere zwemdiploma's. Hoe zou jij het vinden als ouder van de genodigden? Ik zit eraan te denken om eerst te pijlen bij de ouders en daarna pas de uitnodiging te versturen of alsnog iets anders te bedenken

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ligt er helemaal aan hoeveel toezicht er mee gaat. Daarnaast ken ik het zwembad niet, dus ik weet niet of het overzichtelijk het is ed...?

Toen mijn dochter 8 werd hebben we ook een zwemfeestje gedaan (vriendinnetjes waren 8 en 9). Alle kinderen hadden C, het was in een overzichtelijk zwembad, we waren met drie volwassenen op 8 kinderen. Ik vond het vreselijk spannend. :oops: Maar het is goed gegaan. ;)

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou het niet heel fijn vinden. De wildwaterbaan daar is toch best heftig als je nog zo jong bent. Verder is het een heel leuk zwembad.

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik zou kinderen met maar 1 diploma niet meenemen. Q heeft al een paar feestjes gehad waar gezwommen werd, ik vond het prima dat ze mee ging. Maar idd met de ouders overleggen hoe goed hun kind kan zwemmen en eerst ff goed mee kijken hoe de wildwaterbaan gaat, anders alleen onder begeleiding er af.

Voor een alternatief, de schaatsbaan in Nijmegen is tot eind maart open, ook erg leuk...

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier is het ook vaak met 9 jaar een zwempartijtje. Wel met minimaal 2 personen toezicht op 6 meiden. Is het een optie om kinderen met 1 diploma zo’n zwemvest aan te trekken? Gewoon omdat je niet totaal overzicht hebt in een cp-zwembad.....

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Om eerlijk te zijn. Ik denk dat ik niet blij zou zijn ondanks dat mijn dochter van 8 goed zwemt. Zeker de wildwaterbaan zou ik eng vinden. Daarbij een golfslagbad is toch ook weer heel anders dan een gewoon zwembad.
    Zelf zal ik ook niet snel een zwemfeestje houden, toch een hele verantwoording.

Mijn dochter wil waarschijnlijk naar zo'n trampoline park icm bowlen.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou zwemmen in principe prima vinden, maar het zwembad van Heijderbos vind ik wel heel erg onoverzichtelijk. Het lijkt me erg lastig om ze daar allemaal in de gaten te houden.
    Onze dochter heeft ook pas een zwemfeest gegeven. Maar dat was gewoon in een gemeentebad zonder glijbanen of golfslagbad. Dat ging prima!

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Met golfslagbad zou ik het zeker niet doen; mijn dochter verzuipt daar gewoon...snapt het concept niet oid...

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Op zich kan het wel, maar een 'gewoon' zwembad lijkt mij ook nog prima op die leeftijd. Als je wel gaat, zou ik het gestructureerd doen. Iedereen in hetzelfde zwembad met jullie erbij en dan steeds met zn allen naar het volgende gedeelte. De wildwaterbaan is verboden gebied! De wildwaterbaan in het Heijderbos is een van de heftigste. Ik was blij dat ik halverwege eruit kon met zoon (die zn C heeft).

10. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Zwemfeestje in een rustig overzichtelijk zwembad met genoeg toezicht vind ik prima.
    Specifieke CP ken ik niet, maar meestal vind ik CP erg druk, wild en onoverzichtelijk.. Dus dat zou ik lastig vinden.
    Ondanks dat ze 5 diploma’s heeft en echt goed kan zwemmen. Als ik zelf met haar ben, laat ik haar wel gaan, maar om de zoveel tijd wel melden en zelf checken.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Zwemfeestje heeft mijn dochter ook met 9 jaar gegeven. Wel een aardig groot en uitgebreid zwembad, ook met golfslagbad, maar geen wildwaterbaan, alleen een een stroomversnelling.
    Ook een waterglijbaan, duikplanken enz. Mijn man en ik hebben de kinderen soms in 2 groepjes opgedeeld en de moeder van een vriendinnetje zwom ook mee, aangezien het meisje wat extra begeleiding nodig heeft, bood ze zelf aan.
    We wilden dat ze echt bij elkaar bleven als groep of 2 groepjes wanneer ze allemaal wat anders wilden. Zo konden we goed overzicht houden.
    Er waren alleen kinderen mee met A en B.

12. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Andere optie:discozwemmen.

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

mijn zoon van 9 met A B en C zou niet mee mogen (mits er 1 op 1 begeleiding is). Ik vind de CP zwembaden erg onoverzichtelijk. Wij waren met de kerst in CP de huttenheugte en ik merkte dat hij toch moeite had in de wildwaterbaan.
    Ook zou ik zelf nooit een zwemfeestje organiseren omdat ik de verantwoording met kinderen en water niet op me durf te nemen.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik zou een zwemfeestje prima vinden. Maar alleen met kinderen die alle diploma's hebben! En met voldoende begeleiding. Kinderen zonder diploma's moet je niet meenemen.

De zwembaden van center parcs zijn vaak behoorlijk onoverzichtelijk en groot. De wild waterbaan zou ik dus niet willen (vooraf duidelijk aangeven aan de kinderen). Die is echt nog te hefig. Ook zou je kunnen kiezen voor een rustig moment op de dag (dus bijvoorbeeld een ochtend in het weekend. Of eind van de middag op een doordeweekse dag. Je kunt ook bellen met het park om te vragen wanneer het rustig is. Verder is het natuurlijk ook een beetje bepalend wat voor soort kinderen mee gaan.

15. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Nee naar een centerparcs zwembad mag alleen met 1 op 1 begeleiding die ik goed ken /familie is.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind dat ook geen fijne. Mijn sterke dochter van 9 had er ook moeite mee. Ik ben vrij makkelijk , zeker als ze hun diploma's hebben - maar dit zou ik ook niet aandurven. Geloof dat áls mijn kind mee zou mogen gaan- dat dat onder de voorwaarde was, dat ze niet van de wildwaterbaan zou gaan. De rest van het bad redt ze wel. De jongste is een ander verhaal- die is nu 7,5 - en die zou ik het niet toevertrouwen over een half jaar denk ik.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die van mijn zouden ook niet van de wildwaterbaan mogen. De wildwaterbanen waar ik vanaf ben geweest vind ik zelfs vrij heftig ;). Maar niet leuk om een feestje te geven dat ze niet in de wildwaterbaan mogen... zou dan een ander zwembad kiezen. Wij hebben ooit een zwemfeestje gegeven maar dat was in een klein afgehuurd zwembad met toezicht (en zelf blijf je er ook bij natuurlijk).

18. tuc

tuc Niet meer actief

Nee een CP zwembad zou ik ook niet goed vinden. Veel te onoverzichtelijk. Ik zou gaan disco zwemmen in een kleiner zwembad.

19. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Nav jullie reacties en een eventuele teleurstelling van mijn dochter
    Heb ik de ouders van haar vriendinnen persoonlijke gevraagd wat zij ervan vinden. Had echt gedacht dat ik net zulke reacties zou ontvangen als wat jullie mij hadden gegeven, dus had m'n dochter al voorbereid op een teleurstelling en het plannen van een andere leuk kinderfeestje. Maar verrassend genoeg vinden alle ouders het geen probleem en zelfs super leuk.
    Heb zelfs reacties gekregen dat er overal wel wat kan gebeuren. Monkeytown bijv. Van het klimtoestel afvallen en je been breken of heel ongelukkig ergens tussen komen. Schaatsen en vallen met kans op breuk. Dierentuin kind verliezen oid
    Wij gaan het kinderfeestje plannen en genieten van een leuke dag

Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina