cadeautje verjaardag juf

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door manoontje, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Bij mijn zoontje op school vieren zijn 2 juffen volgende week samen hun verjaardagen. Nu zou ik het leuk vinden om een kleinigheidje te geven. Maar ik ben enorm inspiratieloos.... Vind het ook zo lastig omdat ik ze persoonlijk niet goed ken, en niet weet wat ze leuk vinden.
    Hebben jullie een idee wat te geven?
    Het gaat om een kleinigheidje, dus liefste niet al te duur.

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Hier wat eenvoudige & leuke ideeën:
    - laat je zoontje een mooie tekening maken of iets leuks kleien of knutselen
    - bak koekjes met je zoontje en verpak die feestelijk
    - koop wat snoepjes, maak van een tekening een doosje en stop ze daarin

Het gaat om het geven, de juffen zijn met elk kado blij :)

3. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Dank je Charmed72!
    Leuke ideetjes!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Meestal worden we doodgegooid met chocola. Nu maak je me daar aan de ene kant heel blij mee, want ik ben er dol op. Maar... Je maakt me er om lijn-technische redenen ook weer niet zo blij mee. ;)
    Zelf gemaakte dingen vind ik altijd leuk.
    Gekochte dingen die ik wel eens heb gekregen en die ik leuk vond, waren o.a. een theepakketje, tuinfakkel, windlicht met kaars.
    Als er met een hele klas geld wordt ingezameld is een cadeaubon voor een tijdschriftenabonnement altijd wel leuk, die heb je ook gewoon in verschillende prijsklassen.

Lief dat je iets voor ze wilt doen, dat wordt altijd erg gewaardeerd. En nogmaals: het hoeft echt niet gekocht te zijn. Zelf gemaakt (of een combinatie) is ook altijd erg leuk.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Wij doen altijd iets met de hele klas: kadobon ofzo. Is dat geen idee ipv al die kleine frutsels? (no offend hoor, maar lijkt mij leuker toch?)

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Op de basisschool van onze kinderen geven ze (gelukkig ) één cadeau uit de "pot".
    Wel laat ik ze tot ongeveer groep 3 zelf een tekening maken.

Op de psz van de jongste neemt wel ieder kind een eigen cadeautje mee. Meestal ga ik dan even langs de action voor lekkere geurkaarsjes oid.

7. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Bij de action hebben ze houten hartedoosjes.
    Mooi laten beschilderen of beplakken.
    En je kan nog iets in het doosje doen: knutseltje, koekje, chocolaatje etc.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Bij onze dochter in de klas hebben ze wat gezamenlijks gedaan. Mocht je het toch zelf 'moeten' doen:

- bosje rozen van crepe-papier
    - doosje versieren en daar zelf gebakken koekjes in doen.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb vorig jaar 2 theeglazen gekocht. Die door dochter laten verven (geen idee welke verf, dat had ik van mijn zus geleend).
    Daar een paar theezakjes en chocolaatjes ingedaan en ingepakt met een cellofaantje.

10. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Zou sowieso voor iets nuttigs gaan. Gebruiksvoorwerp thuis, (mokken en glazen zijn er vaak al in overvloed) of iets eetbaars.
    Klein fruitmandje of een bloemetje?

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Ja, of niet, als je elk jaar 26 'nuttige' dingen (prullaria) krijgt.........................:p

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik hou het altijd simpel en goedkoop:
    Douchegel waarop geprint staat 'voor de liefste juf' van de Action, kost volgens mij nog geen Euro.
    Zeepketting gemaakt met mijn dochter.
    Verder heb ik nog eens een pakje scholiertjes van Lu gegeven en meestal doen we er een tekening van de kinderen bij.
    Wat ik soms wel niet voor dure cadeaus voorbij zie komen van ouders voor juffen, mij niet gezien, vroeger deden we niet eens aan zulke dingen bij ons op de basisschool.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    J had ooit van Sinterklaas een pakketje stenen schilderen gekregen. Hij heeft er zo een gemaakt. Ze vond het erg leuk!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.349
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nou ik heb zojuist voor beiden juffen losse thee gekocht: Chocolade Kus :D - daarbij doe ik nog wat theezakjes (wel zo handig als je verder nooit thee drinkt van losse thee)
    En ze krijgen wat nescafe oploskoffie zakjes in verschillende smaakjes. Dochter maakt mooie kaarten - cellofaan eromheen en klaar..

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik ben leerkracht op een basisschool en ik moet eerlijk zeggen dat ik me soms behoorlijk opgelaten voel door de grote of dure cadeaus... Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld van een (!) kindje een bloemenbon twv 25 euro gekregen :$ Ik zou zeggen: hou het simpel, en zeker goedkoop. Ik vind zelfgemaakte knutsels of tekeningen het allerleukst!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.349
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ben jij de juf van onze dochter :p ? Die zei namelijk hetzelfde toen ik het vroeg (als klassemoeder- wat een beetje de bedoeling was)

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier ook meestal iets wat ze zelf maken.
    Voor de kerst hadden we voor de juffen cupcakes gebakken.

met verjaardag van juf had zoon een raket geknutseld, en hadden we een plantje gekocht (blauwe druifjes).
    Hou het idd klein, gaat om het idee...

18. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Bedankt voor alle tips.
    Ik denk dat er we eruit zijn. We gaan zelf een bloem knippen en kleuren, en daarop een foto van mijn zoontje plakken.
    En dan wil ik er een bloemenbon bij doen, voor een klein bedrag. Want het gaat inderdaad om het idee.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Ik geef meestal een fashioncheque of iets van rituals ofzo en laat mijn kind dan een leuke kaart knutselen

Deel Deze Pagina