Middagslaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JetZwolle, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij zijn aan het proberen onze dochter (14 mnd) 1 middagslaapje te laten doen.
    Het begon goed, de eerste keer sliep ze 1 uur en 50 min. Daarna steeds wat korter, vandaag sliep ze maar een half uur. Ze heeft 2 dagen geleden een DKTP gehad, misschien dat dat invloed heeft op de slaap...
    's Nachts slaapt ze van 19:00 - 06:00/07:00.

Is het normaal dat de lengte van het middagslaapje per dag erg verschilt? Hoe gaat dat bij jullie?
    Duurt het misschien even voor ze aan het ritme van 1 slaapje gewend is?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het in het begin meestal 1,5 uur. Maar vaak ook wel iets minder. Net zoals eerder bij 2 slaapjes. (1 van 1,5 uur, 1 van 45 min)
    Na een paar maanden werd dat steeds vaker 2u15min. En dat is het nu eigenlijk al een hele poos hetzelfde. De nachtslaap is verder niet veranderd, blijkbaar heeft zijn lijfje nu door dat hij overdag even wat meer moet slapen om de middag goed door te kunnen komen.

Maar soms is het slaapje nog wel langer of korter. Nu is hij verkouden, en wordt vaker na 1,5 uur wakker door het hoesten. Of na de inentingen dan juist 3 uur. En op het KDV ook standaard 1,5 uur.

3. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Hoi deepfreeze.

Wat apart dat het slaapje bij jouw kindje na een paar maanden een stuk langer werd. Wie weet gebeurt dat hier ook!

Heeft iemand anders nog ervaring met korte of erg wisselende middagslaapjes?

4. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    wij hebben nog 2 slaapjes.
    maar soms slaapt ze smorgens 1,5 uur en smiddags een uur en de andere keer slaapt ze smorgens 1 uur en smiddags 1,5 / 2 uur. wisselt dus best veel. ik ga er maar in mee.
    geen idee of ze straks, als ze overgaat naar 1 slaapje of die dan langer wordt dan die 2 nu

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    We zien bij ons op het kdv dat veel kindjes rond die leeftijd van 1 naar 2 slaapjes gaan. Maar het is lastig om dat ineens door te zetten, wij overleggen met de ouders altijd dat het prettig is om het om en om te doen met de dagen, 1 slaap, 2 slaapjes, 1 slaap, 2 slaapjes, etc..

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben rond de 14 maanden ook erg gerommeld. Dan weer 1, dan 2 slaapjes. We keken maar naar haar en als ze moe was, ging ze naar bed.
    Nu met 18 maanden is ze 5 van de 7 dagen over naar 1 slaapje ;) en de andere 2 dagen slaapt ze er nog 2 ongeveer...

7. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier slaapt Iris sinds een week of 4 ook nog maar 1 keer. De tijden zijn steeds wisselend; de meeste dagen slaapt ze ruim 2 uur, soms maar anderhalf uur en soms bijna 3 uur. Ook wordt ze heel soms al na een uur wakker.
    Ik merk wel dat als ik haar vroeg op bed leg (rond 12 uur) dat ze dan meestal korter slaapt dan als ik haar rond 1 uur op bed leg.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier slapen ze toch wel 2.5 uur tot 3 uren s'middag's.
    En dan s'nachts ook nog eens gemiddeld 14 uren.

Heb 2 slaapkoppie's!

9. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Nou, ze heeft gisteren een 1 uur en 15 min. gehaald. Daar was ik al heeeeeeeeeeeel blij mee! Nu is ze na 45 min. alweer wakker.
    Het is gewoon een wakker kind denk ik ;)

Deel Deze Pagina