kruipen/draaien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emm27, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Mijn dochtertje van 5 maanden kan steeds beter op haar buikje spelen. Ze probeert al een beetje naar voren te bewegen maar het lukt haar niet en raakt gefrustreerd. Ook kan ze al goed naar haar zij rollen maar rolt nog niet door naar de buik.

Hebben jullie het draaien/kruipen spelenderwijs gestimuleerd of gewoon zelf laten 'stuntelen'/spelen? En hoe?

Ik ben natuurlijk helemaal voor haar eigen tijd en manier van ontwikkelen, maar ik zie dat ze graag wilt en soms kan een leuk spelletje daarbij helpen.

2. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben niet heel veel gestimuleerd. Af en toe met een speeltje, maar uiteindelijk moest 'ie het toch zelf ontdekken. Aanvankelijk dacht ik ook; ik ga hem helpen, maar het ging uiteindelijk beter en sneller toen ik hem wat 'aan liet stuntelen' en me er niet teveel mee bemoeide. Onze zoon rolde met zes maanden van rug naar buik. Hij begon eerst naar rechts. Binnen twee weken rolde hij naar beide kanten en kon hij ook zomaar uit het niets terugrollen naar zijn rug. Dat ging heel snel, terwijl ik de eerste fase (die van het eerste rollen) best lang vond duren..:D

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier vanwege reflux wel veel gestimuleerd bij Caitlyn met fysio. Draaien van rug naar buik kun je wat mee helpen door het bovenste beentje te buigen, knietje omhoog en dan naar het grondoppervlakte duwen (zachtjes uiteraard) ter hoogte van de borstkas. Dan draaien heupjes en een deel van de romp wat mee en valt de rest er wat achteraan. Op die manier hebben ze wat sneller door wat de bedoeling is.
    Draaien van buik naar rug kun je stimuleren door ze door het ene armpje te laten zakken, (elleboogje onder het lijfje duwen, als het ware).

Verder vooral lokken met speeltjes :)

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    dank voor de reacties:) Rozemarijke; zo stimuleer ik haar nu. Ik heb zelf het idee dat wanneer ze weet hoe het voelt qua spierbeweging ze het makkelijker kan.
    Ik zag op youtube hele kruip-tutorials maar vond die nogal ver gaan opzich. Als ik haar lok met een speeltje raakt ze zo gefrustreerd dat is gewoon sneu...

5. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat naar voren komen/kruipen herken ik idd ook wel.
    Ons meisje speelt vaak en slaapt altijd op haar buik..als ze t niet met t slapen gaan eens is dan kruipt ze zo naar voren ze zet zich dan af.met haar benen zeg maar.

Rollen heeft ze hier 2x gedaan van rug naar buik.
    De fysio komt hier om de 3w langs vanwege kma en die geeft ons soms wat oefeningen mee & oefent vaak t rollen dan met haar

Deel Deze Pagina