Gister bij de HAP geweest met ons meisje van bijna 4 mnd oud. Ze kreeg ineens rode vlekken om haar ogen wat een beetje op eczeem lijkt. Later kreeg ze deze uitslag op haar nek en rug. En rode stipjes op haar buik. Ze had en heeft geen koorts. Gister wel huilerig, maar vandaag weer vrolijk, maar veel geslapen. De arts van de HAP dacht aan de 5e ziekte, maar was daar ook niet zeker van. Ik denk dat ik het mijn eigen HA morgen ook even laat zien. Ze krijgt overigens volledige bv, dus een allergie lijkt me niet echt voor de hand liggen. Of kan dat wel. zo plotseling...
Ik vind het op deze foto moeilijk te zeggen of het eczeem is. Een reactie op een virus klinkt mij ook logischer dan een allergische reactie. Is de huid ook heel droog? Al kan het wel. Mijn dreumes van 14 maanden heeft sinds een maand opeens eczeem. Begon met kleine stipjes in de nek wat veranderde in een grote rode plek. Vuurrood, zag er erg geïrriteerd en droog uit. Daarna kreeg ze rare rode bultjes op haar hele rug, naar de HA, dat bleek geen eczeem, maar een uitslag vermoedelijk veroorzaakt door een virus. Dat trok snel weg, maar nu heeft ze weer eczeem op haar buik... Beide kan dus. Ik zou het nog even aankijken. Vlekjes zien er eng uit, maar vaak is het niks (althans niet iets waar je iets mee kunt). Het kan ook gewoon door warmte komen, of de zon. Of een contactallergie (itt voedselallergie). Eczeem zal steeds erger worden en gaat op een gegeven moment jeuken. Je kunt smeren met een vettige crème, zoals Bepanthen.