Iemand hier ervaring mee? Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tuti80, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hallo,

    ik heb al een paar topics geopend over de darmkrampjes van mijn zoontje. Vanalles geprobeerd, osteopaat, infacol, cinababy, pepti, neocate, enz. Nu is hij inmiddels bijna 6 maanden en de darmkrampjes blijven. Hij laat de hele dag en nacht harde winden die vaak stinken. Heeft er ook veel last van. Vandaag bij een ka geweest en die heeft hem helemaal nagekeken. Niets (gelukkig) te vinden. Moet vanzelf overgaan. Denkt ook niet aan KMA want hij heeft een gave huid. Het enige wat hem opviel was onder allebei z'n oogjes een plooitje. Hij noemde het een allergieplooi. Veel kindjes met een allergie hebben dat maar het wil niet zeggen als je dat hebt dat het ook een allergie is.
    Mijn vraag, heeft er iemand ervaring met een baby van 6+ maanden die zoveel last van z'n darmen heeft? Zo ja, wat hielp en wat maakte het erger? Wanneer ging het over? Hij wordt er 's nachts wakker van en duurt ongeveer een uur voordat ik hem weer in slaap krijg. Bedankt alvast!
     
  2. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik zou toch laten testen op kma. kindje van een kennis van ons had ook kma maar geen uitslag..
     
  3. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hij bleef het ook houden met pepti en neocate. Zou t dan nog kunnen? En testen is toch niet mogelijk bij deze leeftijd?
     
  4. misa

    misa Niet meer actief

    Ja, zou ik ook doen. Als die test nog niet gedaan is omdat hij niet genoeg symptomen heeft, lijkt me niet genoeg excuus.
    Ik zou er op aandringen.

    Alhoewel, je zegt wel dat jullie pepti hebben geprobeerd. Dat verbeterde niets?
     
  5. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Nee nauwelijks... Neocate ook niet
     
  6. Amigo1985

    Amigo1985 Fanatiek lid

    9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    #6 Amigo1985, 14 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
    Ik heb er geen ervaring in, want hier zijn de ergste krampjes achter ons.. We hebben soortgelijk meegemaakt KMA, reflux, neocate, allerlei medicatie ect.. Ik heb hier nog een potje Sab Simplex staan, weet niet of je dat al geprobeerd hebt? Is een duits product en heeft ons door de ergste krampjes-maandjes heen geholpen.. Ik hoor het wel als je interesse hebt..
     
  7. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hoi Amigo85.

    Dank je wel. Dat heb ik ook al van iemand geprobeerd. Zonder resultaat. Ik zit nog te denken aan venkelthee/water. Zou dat kunnen helpen?
     
  8. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dat helpt bij een vriendin van mij geloof ik wel. Maar zij drinkt het dan zelf en ze geeft bv, en haar dochter is 5 weken oud.
    Als hij het lust zou ik het gewoon proberen, met 6 maanden mag dat wel toch?
     
  9. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Poept hij wel goed?

    Iets laxerends proberen? Theelepeltje olie elke dag of theelepeltje vers kiwisap af en toe?
     
  10. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland

    Hi,

    ja poepen gaat goed. 1 a 2x per dag. Is ook niet hard ofzo. Het zijn echt puur winden en krampen.
     
  11. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bijna 6 mnd en nog veel last van het buikje. Niet zo erg als bij jouw en wel al een heel stuk minder dan vroeger. Maar ook idd veel winden en nog samentrekken met de buik. En dan met name 's nachts. Ze is nu van de nachtvoeding af, maar ja, je blijft op deze manier bezig. Heel zielig idd!
    Wij wachten het hier wel af en proberen heeeel voorzichtig nieuwe voeding uit (fruit/groente). Op het een reageert ze wel goed, op het ander niet.
    Het gekke is dat hier bv banaan heel goed helpt voor het buikje. Terwijl dit verstoppend werkt normaal, gaat ze er hier juist beter van poepen. Mango is een ellende, daar krijgt ze pijn van.
    Dus misschien toch wat proberen met verschillende voedingsmiddelen??
     
  12. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland

    Hoi Snowtje,

    het is zo zielig voor ze. Het klinkt lullig maar ben blij dat het vaker voorkomt dus. Niet dat ik blij ben dat jou kindje het ook heeft natuurlijk he... Ik probeer hier ook voorzichtig alles uit. Mijn ervaring met mango is ook erg slecht. Gaat hij ook veel van spugen. Peer gaat erg goed en banaan ook. Gisteren boontjes geprobeerd, ging ook wel ok. Welke groenten geef jij nog meer? Hier krijgt hij meestal ook geen nachtvoeding meer, maar na een uur krampen in de nacht is de enige manier om hem weer in slaap te krijgen een klein flesje. Dat is dan meestal rond 3 uur. Hopelijk gaat dat ook snel over.
     
  13. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Oh Snowtje,

    Heb jij weleens venkelthee/water geprobeerd? En wat is je ervaring?
     
  14. misa

    misa Niet meer actief

    Venkelthee of rooibosthee kun je wel proberen.
    Maar vergeet niet: venkelthee kan de darmen stil leggen, wordt gezegd. Maar als hij gewoon goed blijft poepen is er niets aan de hand.

    Gewoon de fles met lichte thee aanmaken.

    En wat zei de ka verder dan? Gaat hij nog meer onderzoeken? Of laat hij het erbij?
     
  15. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ok dank voor de tip! Dat wist ik niet!
    Verder laat de ka het hierbij. Het zou vanzelf minder moeten worden op een gegeven moment. Bij sommige baby's duurt het langer dan de gemiddelde 3 maanden helaas. Hij vond het niet nodig om een endoscopie te maken. Heeft gevoeld aan zn buikje en alles voelt soepel aan.
     
  16. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zit net te denken: heb je al eens iets van nutrilon omneo voeding geprobeerd? Is tegen krampjes. Wel even 2 weken de tijd geven..!
     
  17. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Dank voor t meedenken maar de Omneo krijgt hij altijd al. Met uitzondering van een tijdje Pepti en Neocate. Maar inmiddels alweer 2 maanden Omneo.
     
  18. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Je kunt natuurlijk ook een tijd lang probiotica gaan geven, kan alleen maar helpen.

    Heb je toevallig een ks gehad?
     
  19. Trieske

    Trieske Actief lid

    10 okt 2010
    188
    0
    0
    Bij mijn zoontje hielp rooibosthee heel goed maar bij mijn dochter weer helemaal niet. Toen zijn we voor haar de fles met venkelthee aan gaan maken: GEEN KRAMPEN MEER!!!! En ze bleef gewoon goed poepen. Ik heb die van zonnatura gebruikt...
     
  20. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Nee geen ks. Wel een hele lange bevalling.
    Probiotica (Orthiflor Statrt) krijgt hij ook al. Weliswaar de helft vd dagdosering omdat zijn darmen er in het begin heel erg heftig (lees 6x per dag poepen) op reageerde en hij meer ging huilen.
     

Deel Deze Pagina