Hai allemaal Mijn baby slaapt al zeker een aantal maanden door. Heerlijk! Mij hoor je niet klagen maar nu zegt t cb dat ie niet langer dan 10u mag slapen, maar mijn dropje kan wel 12u slapen! En ik vind t lastig om m wakker te maken. Hoe waren jullie ervaringen met doorslapen? Liefs
Zal te maken hebben met de suikerspiegel denk ik? Wij hebben t altijd een flesje gedaan voordat we naar bed gingen eigenlijk, maar dit zijn wel weer aparte figuren dus allicht slecht voorbeeld. Wij noemen t een stille stop/aftanken. Ik verschoon geen luier tenzij noodzaak en haal m slapend uit zn bed, hij drinkt slapend zn fles (kunnen ze prima!) en hij gaat slapend zn bed weer in. Zo maakt hij van 18:00/19:00 tot 07:00 waarbij om 00:30/01:00 die stille stop dan nog zit. Enige jammere is dat we m een half uur overeind moeten houden na een fles ivm reflux. Ook in de nacht met deze, dochter was wat minder gevoelig.
Ik zou dan eerst kijken naar hoe ze wakker worden. En bij normaal gedrag er heerlijk van genieten dat er momenteel zo goed geslapen wordt want 0 garantie dat dat zo blijft
Mijn eerste zoon sliep toen hij 4 maanden was van 19.00-07.00, heb er nog nooit eerder van gehoord eigenlijk dat het maar 10 u mag zijn. Als je kindje goed op gewicht is zou ik me daar geen druk om maken hoor.
Heb ik nog nooit gehoord. Onze tweeling van ongeveer dezelfde leeftijd slaapt ook het klokje rond. En soms zelfs 13 uur (sporadisch) Dat is dan wel max, want ergens tussen de 12,5 en 13 uur maak ik ze wel wakker. Daarna vrolijk brabbelen, lijkt me dus niet dat ze ergens last van hebben. Ik zal het eens vragen aan het cb. Als je kindje gewoon vrolijk en alert wakker wordt, dan lijkt het me prima dat hij klokje rond slaapt.
Dit inderdaad. Onze dochter sliep al heel snel het klokje rond en haar altijd laten slapen.. nog niet eerder van gehoord. Maar ze was goed op gewicht, misschien scheelt dat?
Bij een baby van een paar dagen zou ik zeggen: wakker maken die handel. Bij een baby van een paar maanden zou ik zeggen: halleluja! Geniet ervan!
Ons meisje slaapt klokje rond vanaf dat ze ong 2 maanden is. Daar bedoel ik mee dat ze na haar laatste voeding tussen 20 en 21 uur niet meer kwam voor een fles. Sliep/slaapt dan ong 12 uur. Consultatiebureau zei dat dit gewoon prima is. Ze kreeg (en krijgt nog steeds) overdag gewoon alle voeding die ze nodig heeft per 24 uur en groeit/ontwikkelt zich goed. Natuurlijk wel periodes gehad dat ze snachts voor een speen kwam of moeilijk in slaap kwam. Maar een fles maakte haar dan juist wakker Merk wel dat er echt verschil zit per cb hoor. Vriendin van mij kreeg juist te horen dat ze de late avondfles echt pas na 5/6 maanden mogen afbouwen. Terwijl hun kleintje ook gewoon goed groeit.
Je kindje is van september, zie ik? Ik heb echt nog nooit gehoord dat een kindje van die leeftijd niet lekker zou mogen doorslapen…. Mijn kinderen sliepen met 2-4 maanden klokje rond en dat was juist “hartstikke fijn” volgens het CB. Ik gaf wel flesvoeding, misschien maakt dat nog een verschil? Anders weet ik het ook niet…
Mijn oudste sliep met 8 maanden klokje rond. Ik gaf der om 23:00 uur nog een droomvoeding en om 07:00 werd ze dan zelf wakker. En dat werd steeds later 19:00 tot 09:00 bijvoorbeeld. De andere gingen pas doorslapen toen ze flesvoeding kregen en dat was met 6 maanden. De jongste slaapt nog niet door en dat zal de komende tijd ook nog niet gaan gebeuren denk ik
Heerlijk, geniet ervan. Onze oudste was ook zo'n slaapkop. Moest hem altijd wakker maken. Hij sliep wel laat, maar zonder wakker maken kon hij zelfs tot 11:30 slapen . Maar goed dan is t ritme wel helemaal om zeep geholpen. (Helaas is t nu een ochtendmens en rustig voor 6 uur wakker) Nu helaas de jongste van 2 jaar... slaapt niet door. 2 tot 4 keer in de nacht nog voeding.