hoe kan dit (slaapprobleem?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door holagirl, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    mijn ventje slaap al heel lang slecht. Meerdere malen per nacht eruit, vroeg wakker (5 uur, soms 4:30). Hij heeft geen honger, is gewoon wakker. Later naar bed, meer voeding, minder voeding...alles hebben we geprobeerd. Uiteindelijk zitten we er beide wel doorheen. Nu zijn we op vakantie in spanje en sliep hij ineens goed! Whoeeei! Tot 7:00-7:30 zelfs! Ook overdag sliep hij 3x (1 tot 2uur per keer) en kwam helemaal bij. Hij kreeg meer kleur, walletjes trokken weg etc. En ook wij kwamen weer bij. Kreeg weer mee emoties dan alleen maar MOE! Werd weer meer mens... Maar na een week normaal slapen,is hij weer ouderwets 5:00 wakker (nog pikkedonker)! Honger heeftie niet. Ik stort langzaam weer in....ook overdag slaaptie niet meer. Om 8:00 slaaptie een uur, 3kwartier en om 13:00 een uur, 3kwartier! En verder niet. Gaat om 19:00-20:00 naar bed. Hij is helemaal kapot, weer wallen tot op zijn knieen. En wij dus ook weer.... Help?Hoe kan dit??? Ik word er zo moe van....

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    heb je al geprobeerd hem op een andere kamer te laten slapen?

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien het bedje op een andere plek neerzetten. Ik weet niet of je erin gelooft,maar misschien heeft het iets te maken met aardstralen

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    En misschien het bedje draaien zodat hij meer (of minder) kan zien.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je medische oorzaken gecheckt? Want ook dan kan een kind in een vreemde omgeving ineens goed gaan slapen tijdelijk, (hier sliep ze bij de gastouder altijd veel beter, als ze daar eens een nachtje logeerde).
    Te denken valt dan aan eczeem, oorproblemen, dat soort dingen.
    Verder: hoe vermoeider een kind is, hoe slechter het zal slapen. Kan hij bijvoorbeeld overdag nog opnieuw in slaap vallen, als hij na 3 kwartier wakker is? (desnoods als jij naast hem ligt? Niet als permanente oplossing, maar dat zou wel iets kunnen doorbreken mogelijk?)

6. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heeft het bedje anders zetten geholpen. Ik geloofde er eerst niet in, maar als ik zo terug denk ik heb ook mijn voorkeur voor hoe ik lig.

speelt het al lang? Misschien last van nachtmerries?

7. adi

adi Niet meer actief

Eens met Rozemarijke.

Ik zou eerst alle medische oorzaken checken en uitsluiten.

Daarna even patroon proberen te doorbreken. Als je ziet dat ie echt moe is, probeer hem dan in slaap te krijgen door te dragen/wiegen/zingen/laten drinken/naast hem liggen. wat ook helpt. Als hij uitgerust is zal ie daarna beter gaan slapen.

Als hij 's ochtends zo vroeg wakker is, wat gebeurt er dan:
    - heb je geprobeerd om hem dan in het donker en stilte te laten drinken en meteen weer in bed te leggen? Dus handelen alsof het nachtvoeding is zeg maar?
    Ook al heeft ie niet echt honger, een beetje melk maakt weer slaperig.
    - of bij jullie in bed nemen en dan verder samen slapen tot een uur of 7?

8. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook het medische uitzoeken. Ga eens naar een ha voor een verwijzing naar de ka. Ga desnoods eens langs een osteopaat of iets dergelijks.
    En aangezien je ws niet direct een afspraak hebt, zou ik ook zeker het bedje eens verplaatsen of je kindje eens op een andere kamer laten slapen. Kan soms echt werken.

Ging het alleen op vakantie doen?

Deel Deze Pagina