Tandje

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Polletjepiek, Jul 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne heeft (volgens mij) sinds gisteren een klein wit puntje in het midden van haar onderkaakje, het voelt niet echt hard aan.
    Zal dit het begin van een tandje zijn? Of is het iets anders.
    En hoelang duurt het voor een tandje helemaal door is?

Bedankt alvast.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het zou maar zo kunnen. Echter worden wel vaker witte puntjes in de kaak gesignaleerd en blijkt het geen tandje te zijn.
    Gewoon afwachten dus. Ik kan je ook niet zeggen over ......dagen/weken is de tand door. Verschilt per kind.

Ilja

3. Polletjepiek

Het witte puntje is nu nog net als zondag. Als het een tandje zou zijn dan zou het nu al wel groter zijn dacht ik.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En?

5. Polletjepiek

Gister op het CB geweest. Het is geen tandje maar een talgbultje. Kon geen kwaad zei de arts.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Rustig afwachten dan maar.

Ilja

7. Polletjepiek

Hihi ja, komt vanzelf!!
    Al zijn de oma's hier heel erg 'geobsedeerd' door het fenomeen tandjes krijgen.

8. Polletjepiek

Even een update wat betreft het tandje.
    Het witte puntje zit er nog steeds, ik dacht dat het toch wel wat harder voelt dan laatst. Ook is ze jengelig en hangerig, vandaag helemaal: maar 2 uurtjes geslapen overdag. En ineens een speentje willen, dat wilde ze eerst echt niet. Dus ik denk toch echt wel dat er tandjes in aantocht zijn.

Wat is jou mening over smeerseltjes voor het tandvlees? Of zou je bij erge pijn een zetpilletje geven?

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou wie weet dan toch tand no 1 in aantocht ;)

Je kan altijd proberen om dentinox etc te proberen. Wie weet haalt dat voor je dochter de ergste pijn weg. Z.n een paracetamol kan ook geen kwaad.

Ilja

Share This Page