oh oh, wat een domme mama....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door duveltje, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Vanmorgen was ik heerlijk met Thije aan het spelen, toen ik een duizendpoot zag lopen. Kom, dacht ik, laat ik mijn eigen schrik voor dit soort kriebelbeessies eens opzij zetten en Thije een mooi insektje laten zien....

Ik mijn hand vond ik een beetje ver gaan, dus had ik het 1000pootje op een papiertje en was ik hem samen met Thije goed aan het bestuderen. Thije vond het erg interessant (overigens is hij 21 maanden, mijn banner klopt niet...), en durfde hem zelfs te 'aaien'!! :D. Stoere vent!!
    Dat kon mama natuurlijk niet op zich laten zitten, ik mocht me niet laten kennen, dus mama ging 1000pootje ook even "aaien"....Ging best goed, totdat dat kreng van het papiertje viel, zo in mijn schoen...Ik schrok zo ontzettend dat ik mijn handen omhoog gooide en echt een stukje van de bank kwam :$:):):)
    Alleen Thije zat bij mij op schoot, de arme schat. Hij schrok zich wezenloos van zijn gillende moeder en begon meteen hartverscheurend te huilen...Hij was echt bang van mijn reactie.

Daar ga ik dan met mijn goede bedoelingen om mijn "angst" niet aan mijn zoon te laten merken...Hopenlijk houdt hij hier geen beessiestrauma aan over... Hij heeft wel twee uur lang gevraagd "beessie weg??", met een heel zielig stemmetje.

En 't stomme is; ik moet er nu eigenlijk heel hard om lachen...:)

Sorry, moest het even vertellen!!

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hhahaha grappig verhaal zou mij ook kunnen gebeuren:D

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    duveltje, sorry maar ik lig in een deuk.
    Zou mij ook zo kunnen gebeuren!

Ik doe ook altijd alsof ik vooral NIET bang ben voor spinnen.... maar ohjee...

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Voel je niet dom of schuldig,had mij ook kunnen overkomen..

Ik probeer ook mijn beestjes angst niet te laten overkomen bij mijn dochter,maar soms gebeurt het gewoon!;)

Ik kan begrijpen dat je er achteraf om moet lachen!:D

5. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Tja, Thije is toch al best een held op sokken! Van wie zou hij dat nou toch hebben....
    We houden erg van boswandelingen, dus hopenlijk kunnen we dat gewoon blijven doen, hahaha!

Tsja, en spinnen ook zo iets... Dat gaat me wel te ver hoor; dat doet papa maar :). Die zijn zoooooo snel!

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nou, ik vind het wel een hele knappe poging hoor! Ik zou het niet durven!
    Maar ik zal w.s. ook wel moeten over een tijd :$

7. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Mijn schoonmoeder vertelde dat ze ook als de dood is voor beestjes, vooral voor spinnen. Toen zei ze (toen de kinderen oud genoeg waren), kijk dat zielige spinnetje nou, hij is vast zijn moeder kwijt. Zet hem maar buiten, dan kan hij naar zijn moeder toe.

Ik probeer het ook goed te doen elke keer, maar laatst had ik een keer dat ik met een vriedin in de gang stond en er ineens een best grote spin onder de deurmat kwam rennen, toen stonden we allebei te gillen. Maar vooral door het snelle en onverwachte. Ach, denk niet dat ze er gelijk een trauma aan overhouden.

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dat is een goeie! Hoef je hem zelf niet te pakken!
    Maar ik denk dat dat hier niet gaat werken. Ik vlieg al in een stuip als onze hond een spin wil pakken :D

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hihi sorry! Overigens zou ik de volgende keer (mocht je nog een keer stoer willen doen) geen duizendpoot/miljoenpoot nemen die krengen kunnen goed bijten! Spin is wat dat betreft veiliger die bijten niet. Lieverheerstbeestje is ook een gezellige optie.

En ik beken: ik doe ook stoere pogingen om dochter niet te laten merken dan wespen doodeng zijn ;)

10. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    oh geweldig, ja sorry, tranen van t lachen hahahaa zie t zo voor me. Goed bedoeld idd en dan dat beest in je schoen laten vallen.. ik had hetzelfde gedaan...
    denk niet dat je zoontje er een beestjesangst of fobie van overhoudt hoor, hij schrok zich een hoedje van jou hahaha.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    hahahaha, wat een dappere mama ;)

De volgende keer dat je er een ziet zou ik weer net zo enthousiast doen als nu (zonder de ieeeehhhh fase), misschien is hij in het begin wat bang, maar als hij ziet dat jij er weer enthousiast van wordt zal hij ook wel weer interesse gaan tonen.

12. Ilona23

Ilona23 Actief lid

30 okt 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    dat zou mij nu ook echt kunnen gebeuren. :D
    Mijn dochter gilt tegenwoordig ook om kleine spinnetjes wanneer ze die ziet, heeft ze van mama :)

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Stoer hoor! Een duizendpoot gaat nog maar een spin indd... Brrrrr ik ga mezelf nu ook afvragen hoe ik aan Tycho straks uitleggen dat spinnen niets doen en vooral niet eng zijn.....
    Ik krijg er al de kriebels van als ik er alleen al aan denk...

xxxx

14. misa

misa Niet meer actief

Hahahaha lachen!

15. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    sorry dat ik er hard om moet lachen... het kan mij ook gebeuren hahahahaha

16. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hahahaha ik zie het helemaal voor me!

Enne.. ik ben het resultaat van zo'n bange mama ;) Mijn moeder is helemaal panisch voor wespen... En dat heb ik dus overgenomen na al haar tapdans-momenten als ze er weer een voorbij zag vliegen ;)

En natuurlijk...
    Het eerste insect dat te dicht bij mijn dochter kwam na mijn zin was een wesp!

En wat voor eentje...
    Ik hoorde een raar soort getril via de babyfoon... dus ging even kijken op haar kamertje... meisje weer goed neergelegd, muziekje aan, knuffel weer teruggeven.... Draai me om..

Zit daar verdorie een enorme wesp! Een konigin! ARG!

Mijn dochter per direct uit bed gevist.. arme ding wist niet wat dur overkwam... ging gelukkig wel rustig op het kleed op onze slaapkamer spelen..
    en ik ben heel heldhaftig met een citruspers teruggegaan naar haar kamertje ;) Eerst t hele beeest weer kwijt.. maar toen zag ik hem op de commode zitten...

5 minuten later zat ie onder de citruspers op het tijdschrift Kinderen en op t dienblad ;) En het hele bouwwerk stond op de gallerij te wachten op een heldhaftige buurman om de citruspers weer op te tillen haha

en ik? Ik heb nog wel een uurtje nodig gehad om de adrenaline weer kwijt te raken ;) Dochter lag toen gelukkig weer lekker te slapen!

17. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Toch knap dat je het durft. Ik ben als de dood voor honden en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een hond te aaien of maar dicht in de buurt te komen :D

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, ik vind je uberhaupt al een held hoor, dat je al een poging hebt gedaan om dat beest aan je zoon te laten zien! Dat zou ik al niet eens durven!!!

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dapper hoor! Ik ben inmiddels zover dat ik een glaasje of iets over van die enorme spinnen durf te zetten. Je moet iets als er zo'n enorm beest in de gang zit, waar ik langs moet om de kinderen naar bed te brengen. Jelle vind eigenlijk alle beestjes eng, Jitte is degene die in de tuin op zoek gaat....

20. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Pffff, gelukkig! Ik ben dus niet de enige held op sokken!!

Nou, Thije is gelukkig niet bang geworden voor beestjes; hij kwam gisteren met een enorme dode libelle in zijn hand aanlopen...:D Geen idee of de libelle al dood was, anders wil ik niet weten hoe hij is gestorven....:D

Deel Deze Pagina