Hallo allemaal, Sinds gisteravodn ben ik ziek. Zwaar verkouden en af en toe koortsig en een keel als schuurpapier. Ik ehb het ook voortdurend koud en ben doodmoe. Waarschijnlijk allemaal het gevolg van de laatste 5,5 week, waarin slaap maar weinig aan bod kwam. Nu echter, rekent Siem natuurlijk ook op me, terwijl ik vandaag voor het eerst wel echt goed kan slapen overdag. Hoe doen jullie dat, als je ziek bent. En hoe dicht kan ik bij Siem komen. Het liefst ga ik nu in bed liggen om de hele middag te slapen, maar ik hoor hem al huilen, want het is etenstijd. Ik ben zo bang dat ik ik slaap zal vallen, tijdems het drinken en ik ben ook zo bang dat ik hem besmet. Iemand tips? Mijn moeder woont 200 km verderop, mijn schoonouders zijn er niet en alle vriendinnen en mijn man zijn op het werk. Dank je!
Tsja mijn mannenetje blijft dan thuis en gaat thuiswerken het is niet anders. Je kan beter 2 dagen lekker hele dag slapen ben je dr sneller vanaf dan dat je het denk ik nu doet.
Mijn mannetje zou ook thuis komen 'werken' Ik had in week 3 dubbele borstontsteking met enorme griepverschijnselen dus ik moest echt slapen en naar bed. Zat niets anders op dat hij thuis was.. Grote kans dat je kindje het toch wel krijgt. Kan je hem na zijn flesje niet lekker mee in je bed nemen? Kan je iig liggen en rusten.. Sterkte en beterschap, Marijntje
Mama´s kunnen niet ziek zijn... betje bot maar komt het wel op neer. Ik doe gewoon altijd zo rustig mogelijk aan en geen onnodige dingen. Makkelijk eten, stofzuigen dagje overslaan enz. Als je man je kan helpen is het fijn maar ik moet dan op zn minst beide benen hebben gebroken... voor een griepje neemt hij geen vrij (eigen zaak) Ik knuffelde wel gewoon met mn kids hoor.. ik was de eerste maanden vrij regelmatig ziek door een slechte weerstand na de bevalling.. heb mn kids nooit aangestoken ofzo.
Gelukkig ben ik bijna nooit ziek.Heb wel een keer een spastische darm gehad toen bleef m'n man thuis. Eigenlijk kunnen moeders niet ziek zijn
Dat merk ik nu dus ook, maar feit is, dat ik wel ziek bén. Helaas kan mijn man niet altijd zomaar thuisblijven. Vandaag is ie op stap met een aantal mensen die speciaal uit China zijn overgekomen. Maar zelfs als dat niet zo was, is het lastig, met een eigen zaak. Thuis werken komt wel voor, maar goed, ik gaf al aan dat dat nu geen optie was. Ik heb hem net in bed gelegd, na zijn flesje, maar hij is klaarwakker. Ik echter, kan aan niets anders denken dan slapen. Ik heb hem wel eens bij me in bed gelegd, maar dat was geen succes. Slapen lukte gewoon niet, want bij ieder kikje of kuchje van Siem ben ik weer klaarwakker. Ik ga zo maar op de bank proberen te slapen, maar echt handig is dit niet hoor. Bah, was ik maar weer beter!
Ik heb ook flink de griep te pakken en kan helaas overdag op niemand terug vallen vanavond komt me zus hier slapen omdat me vriend door de weeks vaak niet thuis komt en kan ik lekker al om 7 uur naar bed. En overdag tja overleven zeg maar.
Mama's kunnen inderdaad maar moeilijk ziek zijn! Ik weet nog wel dat ik voorhoofdholte-ontsteking had toen m'n jongste 4 weken was en ook snipverkouden was (dochter van 2 was ook ziek met koorts en al). Mijn man ging gewoon naar zijn werk, ik moest gewoon voor eten zorgen enz. Toen ik naar de huisarts ging voor een kuurtje probeerde ze me ervan te overtuigen het nog even aan te kijken ... Dat kan echt niet met 2 kinderen (waarvan eentje met koorts)! Gelukkig heb ik een kuurtje gekregen en was ik er binnen 2 dagen vanaf (de ergste pijn dan!). Ik heb zeer slechte knieën en nog steeds last van mijn bekken. Denk je nou echt dat ik het rustig aan kan doen? Laat me niet lachen! Ik ben er inmiddels wel aan gewend dat wij moeders het niet rustig aan kunnen doen. Is manlief niet lekker dan duikt hij gewoon lekker z'n nest in! Dan ben ik best wel jaloers hoor!
Dank je! Nee niet echt, maar gelukkig wil Siem vandaag wat beter slapen. En straks komt de moeder van mijn man en die gaat wat boodschappen doen. Ze neemt Siem dan mee en dan kan ik even gaan slapen. We redden het wel, het is alleen echt niet fijn zo. Bedankt voor het medeleven! Juud
Gelukkig kan je even slapen zo. Geef je borstvoeding? Als je dat niet geeft kan 3x daag 2 paracetamollen met cafeinne goed helpen je worder wat sloom van maar ik knaper altijd aardig van op. Weltrusten meis.
ik was vorige week ziek thuis echt misselijk en zo slap als een vaatdoek! maar goed als je een kleine hebt kun je inderdaad niet ziek zijn. gelukkig was die kleine ook heel rustig die dag en heeft ze veel geslapen! veel beterschap.
Heel vervelend om zelf ziek te zijn en geen goede hulp dichtbij te hebben. Wat ik wel eens heb gedaan is Jarissa in de box na het voeden en daar dan de babyfoon neer zetten. Andere helft van de babyfoon bij mn bed en slapen maar. Niet ideaal maar Jarissa heeft heerlijk gespeeld en ik had in ieder geval rust. Beterschap!
@ mandy1: Helaas beperkte het ziek zijn mij niet slechts 1 dag, dus nu de vierde dag op rij. Paracetamols slik ik al 4 dagen: 4 per dag, maar ik geef ook geen BV meer. Het gaat wel wat beter met me, maar Siem is nu heel onrustig. Dat begon vannacht al, vanaf een uur of 4 heeft hij niet meer geslapen, tenminste niet lang. Steeds tussendoor huilen. Nu ligt hij weer in bed en het blijft stil. Nu heb ik alleen zoiets van: hoe lang nog? Maar goed, ik voel me weer voldoende op krachten om straks even te gaan wandelen. Dat vindt hij ook fijn en ik knap er ook een beetje van op. We gaan door....