Wanneer uit bed halen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wasrek, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Hi mama's,

Voor velen van jullie is dit misschien een hele gekke vraag. Maar ik weet niet goed wanneer ik mijn zoontje van 1,5 uit bed moet halen..
    Als hij slaapt (wat overdag niet altijd gebeurt overigens) en hij wordt wakker, dan maakt hij echt amper geluid. Hij zucht wat, geeft zijn knuffel een kusje en dat is het wel. Over het algemeen blijft hij daarna ook stil, met heel af en toe een geluidje. Hij is wel tevreden. Maar ik weet daardoor niet zo goed wanneer ik hem uit bed moet halen. Als ik hem laat liggen vindt hij het prima, soms slaapt hij nog even verder, maar als ik hem eruit haal vindt hij het ook best. Heel af en toe wil hij zelfs nog even blijven liggen als ik hem kom halen.

Ik besef dat dit een luxeprobleem is, maar ik vind het gewokn super lastig om te beslissen wanneer ik hem eruit moet halen. Hele middag in bed blijven liggen is natuurlijk niet de bedoeling, maar zou dat zo kunnen doen zonder dat hij protesteert. Soms valt hij na een kwartier weer in slaap, dus wil sowieso ongeveer die tijd wachten. Maar wat zouden jullie doen?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben nooit een babyfoon gehad, en pas sinds een paar maanden een camera. Ik zie nu ook veel meer. B.v. dat ze er minstens een half uur over doet om in slaap te vallen (is dan doodstil, dus voorheen dacht ik dat ze al sliep). Vaak is ze even een half uur wakker, ligt ze te spelen met knuffels of boekje te 'lezen'. Zolang ze niet roept, laat ik haar. Wel probeer ik haar niet langer dan zo'n 3 uur te laten slapen 's middags (anders wil ze 's avonds niet meer naar bed). Als ik denk dat ze meer slaap nodig heeft, ga ik naar binnen en dan fluister ik of ze wakker is. Soms stuurt ze me weg, en dan is ze echt moe en mag ze nog even slapen. Als ze niet uitgerust is krijgen we nog sneller ongelukken (brokkenpiloot). Meestal wil ze wel opstaan. Dus ik zou het 'in overleg' doen :)

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als hij begint te mopperen/huilen lijkt me, of doet hij dat helemaal niet? In dat geval zou ik even gaan kijken als hij een minuut of 20 wakker is, als hij er niet uit wil dan merk je het wel.
    Mijn dochter ligt vaak ook nog een beetje te spelen of kletsen als ze net wakker is, maar als ze eruit wil dan laat ze dat echt wel weten!

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Nee dat doet hij dus helemaal niet. We hebben daarom snachts ook de babyfoon helemaal hard staan, anders horen we hem gewoon niet. Soms met babyfoon dus ook niet. Dat maakt het zo lastig. Hij maakt vaak niet eens geluid als hij wakker wordt met een poepbroek. Hij is echt wel uniek zeg maar wat dat betreft :p hij huilt ook echt zelden. Maar eerst lag hij altijd te kletsen als hij wakker werd, dus dat was duidelijk. Nu zelfs dat niet meer...

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha nou inderdaad een beetje luxe. :p
    Hier gaat zodra hij wakker is de sirene af hoor en anders binnen 5 minuten. :D
    Ik zou denk ik met het middagdutje een maximale tijd aanhouden dat je hem in bed laat liggen. Bv. een dutje van 2 uur of anders die tijd laten liggen, slaap je niet, dan rust je toch zeg maar.
    Sommige kinderen genieten ook van de rust die ze even hebben.
    Mijn zusje bv. was de jongste van 5, die ging tot ze ruim 3 was elke middag haar bedje in, lang niet altijd om te slapen, maar wel om even tot rust te komen door alle drukte in het gezin.
    De enkele keer dat mijn zoontje niet huilend wakker wordt laat ik 'm ook lekker liggen tot hij echt gaat jammeren, gerust een half uur hoor, als hij lekker ligt prima toch?!

6. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Ja als hij niet slaapt dan ligt hij sowieso van 12 tot 2 in bed. Maar het gaat er echt om als hij wel slaapt. Ik vind het dan ook zo zielig hem lang te laten liggen, maar wat is dan lang? Want hij geeft dus echt zelfs na een uur nog niet aan dat hij eruit wil. Al ben ik ook wel blij dat er hier geen sirene af gaat ;)

7. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Ik hou 15-20 min aan, als ze lang genoeg geslapen heeft. Heeft ze nog maar kort geslapen kijk ik t ongeveer 30 min aan en haal d'r dan uit.

Deel Deze Pagina