Koorts .

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lisanne123, Aug 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Mijn zoontje heeft vandaag voor de 2e dag 38,9 koorts .
    Verder is hij wat hangerig en drinkt wat minder . Hij dronk zowizo al kleinere beetjes en dat doet hij nu ook maar dat komt heel vaak voor dus hoeft er niks mee te maken te hebben .
    Hij heeft ook een nachtvoeding gehad dus daarom misschien ook wat minder trek .

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet?
    Het kan weer zijn oortje zijn want hij zit er veel aan maar merk verder weinig . Bij zijn vorige oorontsteking gilde hij alles bij elkaar en had hij een rood aangekoekt oor !

Moet ik hiervoor de dokter bellen of zal ik het tot donderdag aankijken ?
    Hoelang mag koorts duren ?
    En is er een kans op iets gevaarlijke zoals hersenvliesontsteking ofzo of zou ik dat wel merken ?

Alvast bedankt voor de reacties .

2. tuc

tuc Niet meer actief

hoe oud is hij??? Omdat je het over een nachtvoeding hebt, als hij onder de 3 maanden is sowieso bellen.

3 dagen boven de 39 is geloof ik het advies om de dokter te bellen. Zelf kijk ik altijd naar mn kindje als die koorts heeft maar nergens last van, dan bel ik niet zo snel. Maar met alleen maar verhoging en veel andere klachten dan bel ik dus wel.

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Ik zou alvast pcm en neusspray geven als je denkt aan oorontsteking. Huisarts zal je dit advies ook geven...

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Het kunnen ook tandjes zijn?
    Mijn dochter had toen ook 2 a 3 dagen (flinke) koorts.
    Ze dronk ook minder en was wel een beetje hangerig. Maar verder niet bijzonders, geen spuitluiers of zo. En ik zag maar niks en na die 2 dagen zag ik ineens een klein streepje! binnen enkele dagen waren er duidelijk 2 tandjes te zien!

Ik had ook de huisarts gebeld en moest het even aanzien en kon paracetamol gebruiken. En je kindje is ruim 8 maanden en 38.9 is voor die kleintjes lang niet zo hoog als dat voor ons als volwassenen zou zijn.

Ik zou me vooralsnog niet te druk maken, houdt hem goed in de gaten, controleer evt ook regelmatig op vlekjes en als je het niet vertrouwd, gewoon bellen. Misschien heerst er iets, dan weet je dat ook!

Share This Page