Mijn zoontje is nu 4 maandjes oud en heeft sinds twee dagen de volgende symptomen....: Huilerig (huilt normaliter praktisch niet), lichte luieruitslag, rode wangetjes (warm en droog, dus smeer de hele dag creme op zijn wangetjes), diarree (4 a 5 luiers met kleine beetjes dunne gele slijmerige ontlasting die er echt ingeknald word ), lichte verkoudheid, slierten kwijlen laten lopen en zich daar ook wel eens in verslikken en bijt op alles...speeltjes, mouwtjes van eigen truitje, mijn trui als hij die te pakken kan krijgen, vingers, vuistjes etc. Drinkt zijn flesjes wel gewoon normaal leeg...dus geen probleem met eten gelukkig....slaapt ook nog redelijk...nog niet echt veranderd... Voel nog niets in zijn mondje....maar zijn dit voortekenen?
De handjes gaan al een dikke maand in zijn mond, maar nu heeft hij ze zelfs liever dan zijn speentje....die er dus steeds uitgegooid wordt om plaats te maken voor zijn vuistjes . Hij kauwt nu echt meer op zijn vingers, kaken echt dicht op een rijtje vingers in de mond...
Het zou kunnen. Hier had dl wel de eerste met 4 maanden. Je ziet ze vanzelf komen Een koele bijtring vond ze hier erg lekker!
Ja, ik vind het wel als tandjes klinken, alles bij elkaar. Oudste had hier met 4,5 maand de eerste twee door, jongste met 4 mnd 3 wk.
Het zou goed kunnen. Mijn zoontje heeft uiteindelijk een dikke maand de bovengenoemde symptomen gehad voor de eerste tandjes echt definitief doorkwamen. In de laatste week werd hij er grieperig van, dat was over toen ze eenmaal door waren.
Herkenbaar deze symptomen, hier ook rond 3/4 maanden de eerste tandjes en vooral heeeel veel kwijlen/bijten. Pas op het moment dat ik echt een soort van bobbel of puntje voelde ingesmeerd met Dentinox, dat scheelde veel voor het huilerige wat ze had. Maar met dit weer kan het natuurlijk ook verkoudheid zijn, is z'n neusje ook verstopt? Als het tandjes zijn dan voel je dat vanzelf en het kan ff duren maar ook heel snel gaan. Hier was het maanden aan een stuk (leek het wel) alleen maar doorkomende tandjes (nu 11 maanden en 7de tandje komt bijna door). Bijtspeelgoed, masseren van het tandvlees en e.v Dentinox om maar even wat tips te geven. Oh en een bevroren korstje brood scheelt ook, oftewel verkoeling!
Zo te lezen wel. Beer en Bloem deden dit beide ook heel erg, en hadden allebei met 4 mnd en n week 2 tanden....
Bij ons zoontje was dit ook zo rond die tijd, zelfde symptomen ongeveer. Maar het duurde en duurde maar! Uiteindelijk kwamen er twee tanden tegelijk door met ruim 5 mnd.
Dus er staat me nog wat te wachten...hopelijk is het gewoon een verkoudheidje en gaat het gauw over.....ik ben benieuwd