Ik heb er één en daar stond op dat je hem niet uit mocht koken. Hier dus gewoon in de vaatwasser gedaan en daarna goed afgespoeld met goed warm water. Beetje dubbelop maar voor het gevoel toch even extra zekerheid dat er geen zeep meer op zat. Nu gaat de bijtring gewoon mee in de vaatwasser.
Ik zou hem wel voor het eerste gebruik even afwassen met een sopje en daarna goed afspoelen. Uitkoken mag bij de meeste bijtringen echt niet!
Uitkoken mag idd niet dan gaan ze kapot, staat ook op de verpakking! Gewoon afwassen na gebruik en in de koelkast bewaren.
Oh jeej! Ik had het ook bijna gedaan want deze is van Bambino hehe had niet lang meer geleefd dan. Goed dat ik het nog even vraag hier op het topic. Bedankt allemaal!
Bij het merendeel kan het idd echt niet, zeker niet als ze gevuld zijn met vloeistof of gel. De Hema heeft ook ringen die je zelf met koud water vult, die kun je wel uitkoken. Maar gewoon even met een sopje en goed afspoelen is echt wel afdoende
Das handig dat Hema die verkoopt! Ik ben altijd wat huiverig met de bijtringen waar vloeistof in zit, maar neem aan dat dat gewoon water is toch? Ben altijd bang dat ze hem kapot bijten.