Hoi hoi, Mijn kleine man is nu 3 maanden oud... Hij begint echter de laatste week erg veel te jammeren (deed ie eerder nooit), kwijlt heeeel erg, huilbuien(buitjes), probeert te knabbelen op z'n vingertjes, heeft het warm (geen koorts)...hij eet goed, is alert wanneer wakker. Mijn moeder had het over tandjes krijgen? Maar dat lijkt me toch veelste jong??? Ik las wel op internet dat het mogelijk kan zijn, hele kleine kans, maar t schijnt te kunnen... Gezien ik dit een beetje vreemd vond, dacht ik hier eens te vragen of iemand hier ervaring mee heeft? Of is het gewoon dat ie nu alles waar kan nemen en dat dat een beetje veel kan zijn voor zo'n kleintje? Dank jullie wel & groetjes Marieke
Ja hoor het zou kunnen dat je mannetje al tandjes krijgt, maar het kan ook nog even duren. Het kwijlen hoort nu bij zijn leeftijd, de speekselklieren gaan nu goed werken. Alles stopt hij nu in zijn mondje dat komt omdat hij gevoel en smaak ontwikkelt in zijn mondje. Als er een tandje komt zie je meestal een bobbeltje op het tandvlees waar de tand komt. Je kindje kan verhoging krijgen, huilerig zijn, verhoging hebben, rode wangen en hele zure poepluiers hebben. Zelf had ik al heel vroeg tandjes en een neef van mijn vader is met een tand geboren. Het kan dus... Succes met je mannetje, zielig als ze uit hun doen zijn!
het zou kunnen, maar denk het nog niet hoor... Rond 3 maanden beginnen de speekselklieren te werken, en is alles heel interessant om in je mond te stoppen! Waarschijnlijk heeft hij een mentaal sprongetje (meestal zo rond de 3 maanden), en moet hij even alles verwerken! Mijn zoontje had hier precies hetzelfde... Na een paar dagen was het jammeren hier over, wel stopt hij nog steeds alles in zijn mond! Succes!
Hier is het precies hetzelfde, maar geen tandjes hoor. Hoort gewoon bij de leeftijd. Alles word hier ook gelijk in de mond gestopt nu, en zijn eigen vingertjes zijn favoriet.
Kan makkelijk hoor mijn kleine man had ook al met 3 maandjes tanden,nu is hij 7 maandjes en heeft er al 6! 2 onder en 4 boven
Hoi, Ik heb net ff goed gekeken maar hij heeft wel wat oneffeneheid op zn onderkaakje maar niet echt bultjes. Ook slaapt ie veeeeeel meer en is ie sneller moe dan voorheen...Eerder sliep hij hooguit smorgens een uurtje, smiddags een uurtje en de nacht ongeveer 8 uur...Nu slaapt ie smorgens 2x een uur, smiddags 2x een uur en de nacht gewoon zn 8 uurtjes. Vraag me af of dit niet gewoon ff een periode is...of toch misschien tandjes?! Wat een ontwetendheid he, haha! Kon ie het me zelf maar vertellen Grt Marieke
Je weet het inderdaad niet . Pas achteraf zul je het weten. De kans dat het een fase is, is wel een stuk groter hoor, dan de kans dat het al tandjes zijn.
Ik lees nu net over de zgn. sprongetjes, waarvan eentje bij 12 weken. Dat zou dus ook goed kunnen zijn...Hij voldoet aant patroon in ieder geval Grt
Hoi, mijn zoon had met 12 weken al twee tandjes. Hij is nu 11 maanden en heeft er 8 en 2 tandjes onderweg!! Het kan dus echt!! gr Aussie
Hier een eerste tandje met 4 maanden. Inmiddels heeft hij er 7. Kwijlen begon hier ook rond de 3 maanden, dus het kan best....