Hoi! Mijn dochter is nu 19,5 week (gecorrigeerd 21 weken). Naar mijn idee zitten we al even in de 19 weken sprong: erg hangerig, spelen met eten, handjes kauwen, korter slapen (maar met speentje wel doorslapen) en vaker wakker 's nachts was de eerste verandering. Afgelopen twee weken ging ze ineens weer beter slapen, viel gemakkelijk en zelf in slaap en sliep ook weer wat langer overdag. Sinds deze week is het weer moeilijk voor haar om in slaap te komen, snel afgeleid met eten en ze duimt dat het een lieve lust is (heeft ze echt nog nooit gedaan), ook heeft ze flinke mopperdagen waarop echt niets goed is behalve dicht bij mij zijn. Gisteren had ze zelfs weer moeite om 's avonds in slaap te vallen en kwam ze ook ineens voor een late avondvoeding en vanochtend weer om 6 uur. Herkennen mensen dit als verschillende fasen van dezelfde sprong of zijn we ongemerkt alweer in de volgende ontwikkelingsfase terecht gekomen?
Ik kan me herinneren dat na de 19 weken sprong er hier bij allebie de meiden maar weinig "rust" zat. De volgende sprong was bijna aansluitend. Dus dat kan bij jullie ook heel goed het geval zijn....
Thanks! Probeer er idd maar in mee te gaan. Gisteren heeft ze overdag bijna niet geslapen (1,5 uur) maar was ze wel vrolijk. Vanochtend heeft ze ineens tot 08.15 uitgeslapen. We zien het wel. Vind het wel heel lastig dat ze aangeeft moe te zijn, maar zodra ik haar overdag in bed leg gaan haar ogen wijd open en begint ze te kletsen en met haar speentje te spelen. Ze wil dan echt niet slapen. Weet niet zo goed wat ik daarmee moet.....
Ik kan me erg vinden in wat Meranou zegt. Een aansluitende sprong. Kan me zo even niet heugen hoe snel die sprongen elkaar opvolgen, maar hier zijn we van de 15mnd sprong gelijk in de 18mnd sprong gekomen. Dus dat zou best kunnen.
Denk ook idd dat het een aansluitende sprong is. Ze is zo druk met nieuwe dingen dat ze weinig tijd heeft om te slapen. Ik bedoel, wie wil er nu slapen als je ook al je nieuwe klanken uit kunt proberen? Sowieso is het een helder en ondernemend kind met al een sterke eigen wil.
ik denk ook dat sprongen elkaar snel kunnen opvolgen. mijn zoon is nu bijna 22 maanden en dan zou je zo'n beetje in de laatste moeten zitten. maar ik merk dat hij nog steeds sprongetjes maakt. soms van een dag of 3 ( ze worden wel korter) maar je ziet dan duidelijk verschil met 3 dagen ervoor. dus ja, ik denk wel dat als je kindje kleiner is ze ook sprongen op elkaar kunnen hebben. vooral als je tochal een kindje hebt wat sneller in de ontwikkeling is. maar het kunnen ook andere dingen zijn als tandjes, een verkoudheidje wat aan het opzetten , last met de oortjes een beetje last van verlatingsangst. het is vaak gokken en gissen waar wat vandaan komt.
hihihi herkenbaar die van ons zit volgens mij nu ook in de 19weken sprong en trekt constant die speen eruit. Zit hem helemaal te onderzoeken en geeft hem over van haar rechter in haar linkerhand. probeert hem terug te stoppen maar dat lukt niet Heb ook geen idee wat ik ermee aan moet. We hebben de laatste twee dagen een hydrofielluier losjes om haar heen gewikkeld, zodat haar handjes niet de hele tijd naar haar speen gaan (wel als ze het echt wil hoor) en het lijkt een beetje te helpen.
Ja! Haar handjes onderzoekt ze ook de hele tijd en voeten ook (maar we stoppen haar zo strak in dat ze die niet in de lucht kan steken in bed. Sokken trekt ze ook uit....zucht. Net weer een gevecht gehad om ze te laten slapen. Moest echt even flink schreeuwen/huilen in bed (met papa erbij en troosten in bed). Denk soms gewoon dat ze het nodig heeft als uitlaatklep, maar vind het maar moeilijk om haar zo te zien....