Ik kwam er vandaag achter dat bij mijn mannetjes de eerste tandjes in aantocht zijn! De bovenste hoektanden wel te verstaan dus ik krijg 2 kleine draculaatjes haha Ze hebben last van ontzettend veel poepbroeken, drinken wat slechter en Noah heeft een beetje luieruitslag... En uiteraard proberen ze overal in te bijten... Iemand tips om ze het wat comfortabeler te laten verlopen???
Een bijtring geven.. Toen mijn dochter eenmaal door had hoe die bijtring werkte, had ze er minder last van. Ze hebben bij de drogist ook speciale zalf of druppeltjes voor op het tandvlees, zodat het een beetje verdovend voelt en ze de doorkomende tandjes niet voelen. Heb het zelf wel gekocht, alleen niet gebruikt, omdat mijn dochter er bijna geen last van had+ dat ze de bijtring had en dat scheelde al veel. Het ene kind heeft er meer last dan het andere kind, dus als jou kind er heel veel last van heeft en veel huilt, kun je dat middeltje bij de drogist halen... En ook de temperatuur in de gaten houden..als er tandjes doorkomen, kan er koorts opkomen. En natuurlijk wel je baby goed laten drinken, ookal gaat dat wat minder makkelijk..is toch wel belangrijk
Wel grappig dat ze tegelijkertijd komen bij allebei je kindjes. Is dat normaal bij een tweeling? Ik zou nu in ieder geval na elke luierverwisseling iets op de billetjes smeren. Ook al is er nog geen uitslag. Mijn zoontje heeft er vooral 's nachts last van. Die geef ik dan voor het slapen gaan een paracetamolletje tegen de pijn en dan slaapt ie toch door.
Ik vind het idd ook wel typisch haha dezelfde tijd, dezelfde 2 tanden haha maar ik ga eens shoppen voor de bijtring!!!
Hier ook tandjes. Helaas al 2 weken last van niet doorslapen!! Hij heeft er in de nacht veel last van. Wij smeren dentinox op het tandvlees.
Ik gebruik bij dochterlief en gebruikte bij de oudste Chamodent. Kids vinden het lekker en verzacht goed.Ook heeft ze allemaal bijt dingen in der box waar ze mee aan de slag kan.O.a. nuby bijtring(bij de kruidvat vandaan) en een bosje bijt sleutels. Een gekoelde bijtring wil ze bij mij nog niet aannemen,misschien als ze wat ouder is.
Ik heb ook een bijtring gekocht en wat speelgoed waarop hij kon bijten. Ter verzachting heb ik een fles chamodent gekocht, dit hielp en helpt nog steeds erg goed!
Wij zijn ook helemaal fan van Chamodent! Hij vindt het lekker (erg handig!) en het werkt als een trein. Als we 't niet geven lopen we nachtenlang te spoken (was laatst op toen het gedonder weer begon); geven we 't wel, dan slaapt hij redelijk door. Natuurlijk heeft hij er nog steeds wel een beetje last van, maar bij Sil werkt het vooral op zijn oortjes en daar werken die druppels heel goed voor.
Wij zijn hier begonnen met chamodent, maar later overgestapt op dentinox. Dat verdoofd het tandvlees een beetje. Chamodent had hier geen enkel effect. Dentinox wel meer, maar mijn zoontje heeft ontzettend veel last gehad van de doorkomende tanden en kiezen. We zijn er bijna, nog 1 hoektand (die is er bijna) en dan de vier laatste kiezen nog. Wij gaven hem voor de nacht vaak paracetamol. Bijtring wilde hij nooit hebben. We hadden drie verschillende en alledrie werden ze aan de kant gesmeten.