Ik wil graag weten wat ik kan verwachten vandaar mijn vraag. Onze dochter krijgt haar eerste twee tandjes de witte puntjes zijn zichtbaar. Maar... ik geef borstvoeding. Hoe moet ik mij dit voorstellen, tandjes en voeden. Lijkt me pijnlijk. Zijn er moeders met ervaring? Vast wel! Bedankt alvast!
Ik heb helaas geen antwoord voor je. Maar ik had wel dezelfde vraag. Milans tandjes zijn namelijk ook door aan het komen (al best een tijdje, maar het zet nog niet door). Dus ik lees even mee!
Hier een mama met wel "ervaring" ! Maar ik voel de tandjes eigenlijk helemaal niet. Wanneer ik de tandjes wel voel is het voor mij een teken dat ze niet helemaal lekker aan de borst lagen. Toen er net tandjes kwamen heb ik een keer mn borst flink stuk gehad, maar dat kon eigenlijk niet van een tandje komen. (Ruben had toen net een tandje en hij zou ondersteboven moeten drinken wil dat tandje langs mijn kapotte plek willen schaven )! Verder is er hier weleens het nieuwe gereedschap uitgeprobeerd op mijn borst/tepel, en das niet fijn kan ik vertellen ! Maar dat is slechts een paar keer geweest. Bij ons was het meestal als het drinken klaar was en er nog wat nagesabbelt werd dat de tandjes uitgeprobeerd werden, dus na-sabbelen liet ik dan een paar keer gewoon niet gebeuren ! Nou, dat was het denk ik wel! Overigens je kan dus gewoon voeden, ook met tandjes ! Succes! Liefs, Hanneke!
Hier een mama met helaas ook ervaring hier in . Ons kleintje heeft twee enorm scherpe ondertandjes en het is me afgelopen week twee keer gebeurt dat ze er enorm hard in heeft gebeden (tot bloeden aan toe). Soms is mevrouwtje een beetje onrustig tijdens het drinken met dit als gevolg. Wat ik nu doe is direct zodra ze bijt haar van mijn borst halen en niet meer laten drinken pas als ze weer helemaal rustig is mag ze het nog eens proberen . Ik moet wel zeggen dat ons meisje echt op alles wat ze in haar handen heeft bijt, incl haar eigen handjes waar ze soms wel van schrikt ben net van plan om dit de reden te laten zijn om te stoppen maar vervelend is het wel dat kan ik niet ontkennen. Hopelijk is het voor korte duur en leert ze dan dat ze er niet op mag bijten Succes iniedergeval er mee
Ana-Lucia heeft nu 8 tanden en 4 kiezen maar ik voel daar echt niks van... alleen idd bij het doorkomen of net na het doorkomen, wou ze wel eens uitproberen, dan moet je ff opletten.
Hier ook iemand met veel ervaring. Tijn krijgt momenteel nog 1 Bv aangeboden door mij. Tand 7 komt nu door. Maar tijn is iemand die graag doet bijten #@$%#@ ...en ik kan je zeggen dat doet behoorlijk pijn. Heeft hier niets te maken met wel of niet goed aanleggen, als Tijn zin heeft om te bijten dan bijt hij. Voor mij was toen de beslissing snel gemaakt.....nog 1 Bv voeding wat tot nu toe goed gaat. (dus zonder bijten). Geef ik hem vaker de borst da is het bijt bijt! Ik zou zeggen gewoon uit proberen hoe het gaat. Kwebbel
Het wil niet zeggen dat als je kindje begint te bijten dat het een begin is van een lange bijtperiode hoor. Vaak gebeurt het incidenteel romdom het doorkomen van een tandje, maar daarna stopt het weer. Hier heb ik weleens wat last gehad van pijnlijke tepels rondom het doorkomen van de tanden. Dat had meer te maken dat ze door de pijn in hun mond wat anders gaan zuigen. Ook dat is maar zeer tijdelijk. Zeker bij ondertanden doet het voeden echt geen pijn. Je kindje legt zijn tond over zijn onderkaak (en dus zijn tanden) tijdens het drinken. Mocht er toch eens gebeten worden, dan direct 'nee' zeggen en afkoppelen. Eventueel dit herhalen als het opnieuw gebeurd. Iedereen riep tegen mij 'tanden, dan ga je zeker stoppen?'. Maar waarom? Ik zou het zonde vinden als die incidentele beet het einde van mijn borstvoedingsperiode zou zijn. Mijn inziens hoort het er een beetje bij en is het een kwestie van opvoeden. Nou heb ik misschien wel makkelijk praten, want ik ben maar een paar keer gebeten en ook niet echt hard, maar toch....
Bedankt voor de reacties. Mij wordt ook vaak gevraagd hoelang ik borstvoeding wil geven. Tot ze een jaar of tien is, is dan mijn antwoord. (Niet dat ik dat van plan ben hoor, maar wel zo lang mogelijk. Ik geniet er zo van). "Nou, wacht dan maar tot ze tandjes heeft!" En beginnen er twee door te komen en ben ik toch wel heel benieuwd hoe dat andere moeders af gaat. Ik wil ook zeker proberen door te zetten en anders wordt het gewoon kolven. Ook geen probleem, hoewel live voeden zeker de voorkeur heeft!
Onze zoon kreeg pas laat tandjes maar vond het ook nodig om mij telkens te bijten. In het begin geprobeerd om hem het af te leren door mijn vinger er tussen te stoppen en hem dus van de borst af te halen maar dit lukte niet. Na een tijdje liep mijn bv terug en was ik ook zwanger van de 2de en ben ik dus gestopt.
Mijn meisje bijt wanneer haar tandjes doorkomen en nu komen haar twee boventandjes door en gisteren beet ze me ineens heel hard en auwauwauwauw het deed pijn! Ze heeft alleen twee ondertandjes maar haleluja wat een rotgevoel is dat zeg! Ik schrok er zo van dat ik haar in een reflex van me af duwde en ze schrok hier zo van dat ze moest huilen. Nu zit er een heel klein wondje maar pffff dat is echt pijnlijk als ze aan het drinken is Ik zit echt met kromme tenen! Het is voor mij geen reden om te stoppen maar ik vind dit wel een mindere periode
Mijn oudste kreeg vroeg tanden en ik heb hem een jaar gevoed. Nooit problemen mee gehad, het verschilt dus zo te zien erg! Hopelijk valt het je mee!
hier ook een mama met ervaring Als ze goed drinken dan zijn ondertandjes niet erg. Alleen soms met nasabbelen of afgeleid zijn werd ik gebeten, zeker in het begin toen de tandjes net doorkwamen. Ik riep dan heel hard AUW! maar meneer zat vrolijk te lachen. Heb toen een tijdje m'n pink naast z'n mond gehouden zodat ik gelijk als ie wilde bijten m'n pink ertussen kon doen. Hielp wel. Nu gelukkig geen last meer van, hij is eraan gewend. Nu de rest van de tandjes nog, ben benieuwd Voorlopig geen reden om te stoppen....
Ik heb er nooit geen last van gehad. Het heeft wel degelijk met goed drinkgedrag te maken. Je kind legt namelijk de tong over de onderste tanden bij de borstvoedingstechniek. Als je dus wat merkt van bijten moet dat door de boventanden komen. Mijn zoontje beet een enkele keer, als er tanden door kwamen maar ik kon het eigenlijk op 1 hand tellen, dus om nou te zeggen dat ik er last van had...nee.