Dag allemaal Ik heb een zoontje van 12.5 week oud. Ik geef vanaf de geboorte al bv. Hoevaak voeden is normaal? Hij komt standaard om de 2 uur hij slaapt namelijk maar 45 tot 60 minuten per keer dus kom op ongeveer 8 tot 10 voedingen per dag uit.. is dit normaal? Zijn geboortegewicht was 3250 en weegt nu ruim 7 kilo...
Ja, dat is perfect. Om de 2 uur drinken is heel normaal voor BV-kindjes. Gewoon mee doorgaan dus! Hij gaat vanzelf meer tijd tussen de voedingen laten.
Dit klinkt als heel normaal. Zo deed onze zoon het ook. De eerste 6 maand is 8 voedingen heel normaal. En zelfs daarna ook.
Weet je dat ik mijn bijna 2 jarige peuter nog 8 keer per 24 uur aanlegde ? Op die jonge leeftijd zat ik standaard op 10 voedingen, soms nog wat meer. Wat mij ook altijd hielp was te bedenken dat ik overdag ook zelden langer dan 2 uur zonder eten of drinken ga, dus niet eens zo gek dat mijn baby dat ook niet deed . Hoe ouder ze werden, kwam er wel meer variatie in lengte/duur van voedingen, die ik dan soms ook als 'snack' (=kort) en 'maaltijd' (=lang) ging aanduiden. Toen ze nog ouder werden kwam daar nog 'slokje troost' bij .
Ja ik heb me er ook aan over gegeven in de zin van het zal goed zijn hoe meer ik met zijn ritme mee ga hoe meer rust.. maar omdat hij ook last heeft van verborgen reflux dacht ik dat het daar misschien mee te maken heeft..