Tandjes en haar oortjes?? Groot probleem:(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Mijn dochtertje heeft nu 1,5 halve tand.. 1 is helemaal door en de tweede is nu het hele spleetje door en hoeft alleen nog maar omhoog.

Maaar ze loopt nu al 3 maanden (als het niet langer is) aan haar oren te trekken en te doen.
    Haar oortjes zijn al een paar keer nagekeken door de arts op eventuele ontsteking maar dat is het niet.

Ik weet dat de pijn van haar kaak naar haar oortjes door kunnen trekken. Maar ook als haar tandje al door is?
    Ze trekt haar hele oortjes echt tot bloedens toe kapot. Ik ben elke keer haar handjes aan het wegtrekken.

Het is trouwens alleen met eten en de fles?!:(
    Ik gebruik al chamodent elke avond.

Iemand tips wat nog meer kan helpen?
    Wordt er echt een beetje moedeloos van en is zo zielig!

Bedankt!

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Lees ff mee. Hier niet zo erg als bij jou maar zit ook steeds aan z'n oren. Ook veel tijdens eten. Ook al na laten kijken en niets te zien. Hier nu 2 tanden.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Bij jou ook al?:( Hoop dat iemand tips heeft!
    Ik maakte me eerst niet zoveel zorgen maar wordt echt steeds erger..

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    tja, hier ook wel even gehad, maar hier is het over het algemeen zo als er net een tandje door is en ik z'n mondje goed bekijk dat er alweer een volgend tandje aan het doorkomen is. (z'n 5e tandje is nu net 2 dagen door, nr 6 zal vandaag of morgen wel komen, zie/voel hem al zitten)

Ik doe er verder niet veel aan. Ik heb dentinox (gebruik het zelden), een koude bijtring en/of een speen uit de koelkast. Verder kauwt hij zelf al op van alles om de druk te verlichten.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Probeer anders neusspray voor de fles, dat hielp hier goed en anders
    chamodentdruppels (vsm) werken ook tegen de oorpijn..

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    ws zijn er nog meerdere tandjes aan het doorkomen die je nog niet kunt zien/voelen.
    Als ze er heel erg veel last van heeft zou ik ipv chamodent gewoon pcm geven, dat werkt veel beter tegen de pijn.. Heel vervelend, maar denk dat je er verder weinig aan kunt doen..

7. adi

adi Niet meer actief

Jouw verhaal is hier maar al te bekend.

Mijn zoontje heeft ontelbare oorontstekingen gehad. Elke doorkomende tand heeft voor heel veel pijn gezorgd. Hij krabde zijn oren ook helemaal kapot, precies wat jij beschrijft.

Toen hij 18 maanden was, werd ik het echt beu en heb ik doorverwijzing gevraagd naar de KNO-arts. Die heeft veel scherpere apparatuur om de oren na te kijken. De arts kwam achter dat mijn zoon een hronische ontsteking heeft van zn gehoorgangen, dat zag de huisarts niet.
    drinkbare antibiotica helpt dan niet. Hij heeft van de kno-arts antibacteriƩle zalf gekregen. Deze moesten we 2x per dag in zijn oren smeren. Sindsdien is het veel rustiger geworden gelukkig.

Daarnaast zou ik nog het volgende doen:
    - haar bedje heel schuin zetten, zodat ze minder druk krijgt in haar oren;
    - fles ook zowat zittend geven.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Zijn er naast de tandjes die je nu door ziet komen ook andere aan het doorkomen, misschien kiezen al? Mijn dochtertje heeft onder nog maar 2 tandjes, dus ik was steeds aan het opletten of er nog snijtandjes bij kwamen, ze was ook een hele tijd aan haar oortjes bezig (gelukkig niet dat het bloedde) maar ik had niks gezien. Toen kwam ik er achter dat ze een kies had waarvan 1 kant door was. Direct de oorzaak van het oortje dus... En ook nu weer, kies aan het doorkomen maar nog steeds de snijtandjes niet

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Thnx meiden voor jullie reacties.
    @adi; Klopt het echt dat de HA niet altijd alles ziet? Ik heb een paar keer door de arts van het CB laten kijken en zij zag ook niks... Moet wel eerlijk zeggen dat ik vroeger toen ik klein was heel veel oorproblemen heb gehad.

Ik heb geen idee of er nog meer tandjes doorkomen. Dat zou het dan wel verklaren.
    En kiezen? Is dat niet een beetje vroeg?:p

Vanacht heeft ze hierdoor (of haar 8 maanden sprong) heel erg lopen huilen en spoken.. Heb haar een pcm gegeven en toen sliep ze uiteindelijk wel. Denk dus dat ze toch wel pijn had.

Het bedje omhoog is niet echt een optie omdat ze echt in alle hoeken ligt van haar bed. En dan vaak ook onderste boven..

Neusspray kan ik ook proberen:) En ik geef nu wat meer zittend de fles. Helpt tot nu toe wel. Maar ze doet het ook als ze brood krijgt en dan zit ze in haar stoel.

Als iemand nog een tip heeft dan hoor ik dat graag!:)

10. adi

adi Niet meer actief

een KNO-arts heeft heel andere apparatuur dan de HA. Wij zijn na de 5de oorontsteking door de ha zelf doorverwezen. hij zei ook dat er misschien iets zit wat hij niet kan zien, en dat was zo!

Als ze stopt met huilen als je haar pcm geeft, heeft ze degelijk pijn gehad. Dat zou ik niet wijten aan een sprongetje.

Maar als ze bij elke keer eten of drinken pijn voelt: kan het geen keelpijn zijn? of haar keelamandelen, neusamandelen? Al deze dingen kunnen ook druk in het hoofd veroorzaken, en dan grijpen kindjes vaak naar hun oren.

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het klopt idd dat ze ook naar de oortjes pakken als ze last hebben van de keel, Quincy had vorige week keelontsteking (met opgezette keelamandelen) en pakte ook steeds naar haar oortjes, ik dacht zelf aan oorontsteking maar oortjes waren helemaal schoon...

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Oh serieus haar keeltje? Ze is eigenlijk al een paar dagen zichzelf niet.. Vandaag ook telkens huilen uit het niets en maar jammeren.. Had net haar temp gemeten en ze had voor haar doen wat verhoging. 37,4 (normaal 36,4) Maar niet schrikbarend dus:p

Ik kijk vanacht even aan en anders ga ik wel even langs de HA...

Maar weet iemand dan hoe je kan zien of er een keelontsteking of iets dergelijks is?

13. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Kyan zit dus ook steeds aan zn oortjes en krabte dit regelmatig open! Er is naar zijn oortjes gekeken maar er werd geadviseerd om nestosyl te gebruiken want volgens het CB kon hij ook gewoon jeuk hebben als hij last van zn tandjes had... Gevolg: 3 dagen gesmeerd en ik zie hem nog amper aan zn oren! Mocht het terug komen smeer ik weer!!!

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Huh, nestosyl? Dat dempt allergische reacties toch, en is niet zozeer jeuk-beperkend als in verdovend, dacht ik? Of werkt het op allebei.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    thnx voor de tip! Is nu wel iets minder dat ze aan haar oortjes zit maar ga het toch eens navragen bij de ha!

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    het zijn denk ik toch haar voortandjes boven die doorkomen. Ze zijn heel dik en ik zie er wit door het tandvlees heen.
    Gisteravond had ze koorts 38,2 en nu na een paar uur weer opgelopen tot 38,5. Had gisteravond al een zetpil gegeven en nu maar weer..

Zo zielig want ze heeft echt nog nooit zo gehuild van de pijn.. Niet eens toen ze de watrpokken had! Pfff. Ze is nu stil dus ik ga ook maar een poging wagen om te slapen..

Deel Deze Pagina