Hey meiden, Sinds een aantal dagen is mijn dochter 's avonds erg overstuur. Ze had altijd al wel huiluurtjes in de avond maar het is een stuk erger geworden. Ze krijst echt hard en is pas stil als je haar vast blijft houden en met haar gaat lopen. Dit begint altijd om een uur of 19:00 en pas om 23:00 kun je haar eindelijk in bed leggen. Tussen die tijd slaapt ze ook niet. Ze wil in die tijd veel drinken en soms gaat ze tijdens de fles ook hard krijsen, alsof ze opeens pijn heeft. Ook kwijlt ze de laatste dagen een stuk meer, er zitten vaak bubbeltjes rond haar mond. Is dit haar reflux die opeens verergert (ze krijgt nutriton door de voeding)? Beginnende tandjes? Krampjes? Sprongetje? Zodra ze dan eenmaal slaapt slaapt ze wel de hele nacht door. 's ochtends en 's middags is ze altijd supermakkelijk en slaapt ook een paar uurtjes.. Ze is overdag ook tevreden als je haar even korte tijd in de box of wipstoel zet. 's Avonds moet ze daar echt niks van weten en wil ze alleen bij je zijn. Heeft iemand tips of herkenning? We kunnen 's avonds nauwelijks tv kijken of iets voor onszelf doen, zijn uren met haar bezig om haar te sussen.. En dan lees ik op het forum van veel meiden dat hun baby's samen met hun oudere kinderen altijd rond 19:00 uur naar bed gaan, echt hoe doe je dat??
Hallo, Misschien moet je eens googlen op het Kisssyndroom? Misschien dat je daar veel in herkent? Mijn zoontje heeft dat huilen ook gehad en uiteindelijk kwam ik erachter dat hij daar last van had maar dan moet ze nog wel meer klachten hebben zoals overstrekken. Als ze haar hoofd heel erg achterover wilt gooien zeg maar dan zou ik er zeker eens over beginnen op het CB. Dat is wel een beetje het duidelijkste symptoom waar je het aan kan merken. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hoi meid, Ze is gecorrigeerd twee maanden en dan is dit 'gedrag' heel normaal. Het is vaak een combi van willen clusteren, krampjes en misschien ookj tandjes bij haar. Je kunt er niks anders aan doen dan aan toegeven. Het gaat echt vanzelf over. Reflux: kriijgt ze alleen nutriton daarvoor? Dat is meestal echt niet voldoende, vooral bij prematuren.
Rond twaalf weken is er inderdaad een sprongetje. Het kan goed zijn dat ze daarom meer huilt en meer contact zoekt dan normaal.
Pff hier al 4 maanden met een kind op de arm op de bank omdat hij met geen mogelijkheid in zijn bedje wil slapen... Overdags en in de nacht geen probleem. Gelukkig is hij op de arm wel stil maar dan moet er niet teveel gepraat worden want dan is hij zo wakker..geen tips wel herkenning dus hier gaat er 1 lief slapen rond 19.30 em de ander wil graag bij mama zijn
Nou het is waarschijnlijk inderdaad een sprongetje geweest, want het gaat nu gelukkig weer goed met onze meid 's avonds! Het was echt krijsen wat ze deed, en ze was ook nauwelijks te troosten, dat had ik nog nooit meegemaakt. Was even bang dat er iets mis met haar was. Pfoe! @lienepien: Ja dat doet ze wel eens, maar goed ze is prematuur geboren en in het ziekenhuis helemaal binnenstebuiten gekeerd en we hebben fysiotherapie aan huis dus ik denk dat dat anders wel al aan het licht zou zijn gekomen.. Heb even gegoogled en veel symptomen heeft ze niet ervan. Bedankt voor het meedenken! Hoe gaat het nu met je zoontje?? @adi: Ze is ondertussen alweer 3 maandjes omgerekend Waarschijnlijk had je dus gelijk van het sprongetje. Ik vind het echt niet erg als ze huilt, en ze mag ook best dagen achter elkaar 's avonds huilen, als ik maar weet dat het ook weer stopt op een gegeven moment en het geen blijvende trend is.. Ben wel heel blij dat dat niet het geval lijkt te zijn. Het was ook echt krijsen en niet 'normaal' huilen. Lijkt me heel vermoeiend voor haar als ze dat dagen aan zou houden. Arme meid. Over de reflux: Mila had/heeft verborgen reflux en toen ze nog niet geboren had moeten zijn werd ze erg benauwd tijdens en na het drinken omdat het telkens terug kwam lopen. Met de nutriton ging het toen meteen een stuk beter, heb niet het idee dat ze er nog extra medicijnen bij nodig heeft. @Luna: Vermoeiend is dat, pff! Mila krijg ik 's ochtends na haar flesje om een uur of 8 wel weer in bed meestal en dan slaapt ze verder tot 12 uur, als ik haar om 8 uur wakker zou laten dan zou ze 's avonds misschien wel eerder naar bed kunnen, maar ben dan bang dat ze 's nachts om 4 uur alweer komt dus laat het voor nu maar even zo.