onrustig slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adnalie, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi hoi,

Misschien herkennen jullie het en hebben jullie een tip!

Mijn dochter van 6 weken leg ik op bed als ik denk dat ze moe is (meestal uur/1,5 na wakker worden). De afgelopen weken legde ik haar op haar buikje en gaf haar een speen. Vervolgens hoorde ik haar niet meer. Na een half uur (of soms eerder) als haar speen uit is begint ze kort te huilen. Ik ga er niet heen. Dit herhaalt zich steeds na een kwartier. Dus elk kwartier is het kort huilen en dan weer stil. Vandaag heb ik haar in de puckababy gelegd om te kijken of ze daar rustiger van werd. Eigenlijk hetzelfde verhaal.
    Ik heb het idee dat ze erg onrustig is tijdens het slapen. NIet zo zeer met bewegen, maar meer dat ze niet in een diepere slaap terecht komt. En ik ga dus niet steeds omhoog om een speen te geven, dan is denk ik het einde zoek. Maar haar zuigbehoefte is echt enorm....

Iemand die dit herkent, of tips heeft? Ik heb het idee dat het sinds deze week erger is. Hiervoor waren er ook genoeg slaapjes bij dat ze even huilt als dr speen uit is, maar zich daarna niet meer laat horen.

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hoe vaak en hoe lang doet ze over een fles? Misschien kun je vaker een kleinere fles geven, dan wordt misschien de zuigbehoefte ook minder.. Ie kunt misschien een kwartiertje bij haar bijven totdat ze in een diepere slaap is of je gaat boven wat rommelen zodat je als haar tut uitvalt je hem snel weer erin kunt doen... Als je niet wil dat ze met een tut in slaap valt, dan moet je misshien een andere slaap associatie aanbieden, knuffel of slaapzakje... Puckababy is voor kindjes die met de armpjes veel zwaaien en zich daardoor wakker houden...

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ze krijgt borstvoeding en doet daar ongeveer 45 over. Ze spuugt best veel dus als ik haar nog vaker geef stroomt ze over ben ik bang haha.

Ik ben net even gaan kijken en tijdens het huilde ligt ze met d'r ogen dicht en na een minuutje of korter is ze weer stil. Maar soms herhaalt Ich dit elk kwartier. Het lijkt me zo onrustig voor haar. Maar misschien moet ik me daar maar niet 'druk' om maken. Bij haar blijven is geen optie. Ik heb nog twee kleine kinderen rond lopen

4. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Onze kleine meid ligt soms ook te lawaaien in haar slaap dat het lijkt of ze wakker is. Ze kan heel hard kreunen, zuchten en soms eem jengel geven. Klinkt als hetzelfde. Maar ze slaapt er prima om.
    Ik heb we heel bewust er voor gekozen om haar niet aan te leren in te slapen met een speen. Daar heeft ze dus ook geen last van.
    Als het t zelfde is als bij ons kun je haar gewoon met rust laten. Ze slaapt er wel om...

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit deed onze kleine ook rond die tijd.. ik denk dat het na 2 weekjes over was..en daarna nog af en toe, maar nu al heel wat maanden dus niet meer! Was best hard huilen soms... ik aaide meestal even over zijn buikje en hij sliep op een gegeven moment weer verder, maar geen idee of hij het door had hoor...:cool: want inderdaad, hij hield zijn ogen dicht!

Deel Deze Pagina