Hallo, Mijn dochtertje heeft drie tandjes: twee vanonder en eentje vanboven. Ik voel de tandjes al een hele tijd tijdens het voeden, maar sinds vannacht is het ondraaglijk. Ik vrees dat haar tandjes gegroeid zijn... Ik heb hele kleine, bijna vlakke, tepels. Na 9 maanden bv zijn ze gelukkig wat uitgerokken, maar ze blijven natuurlijk vrij klein waardoor m'n meid verplicht is om klein aan te happen (dikke borst met kleine tepel). Een kleine aanhap in combi met tandjes lijkt niet te lukken! Help! Is dit het begin van het einde?!
Mijn ervaring is dat het na elke tand die doorgekomen was even wennen was, mijn dochter paste haar "aanhap" aan maar het duurde even. Hopelijk gaat dat bij jullie ook zo! Je zou ook eens een andere houding kunnen proberen.
Dus er is nog hoop... Ik merkte vandaag dat het eigenlijk de punt van haar (enige) bovenste tandje is die zich in mijn tepel(hof) boort... Ik hoop dus dat als het tweede tandje ook doorkomt, het minder pijnlijk is... Zou inderdaad ook goed zijn mocht ze haar aanhap kunnen aanpassen... Ik vroeg me ook af of je een soort eelt kan kweken op de tepel..?
Mijn zoontje is ook wat onrustiger als er nieuwe tandjes doorkomen. Dan voel ik zijn tandjes vaak een beetje. Soms heeft ie even bijtneigingen, die ik al voor het echt pijn doe in de kiem smoor met 'au, je doet mama pijn' en hem van de borst haal. En daarna drinkt hij gewoon vrolijk verder. Dan is het weer weken rustig, tot de volgende tandjes zich aandienen. ZL heeft er inmiddels 6
hmmm ik herken het niet echt en voed toch al bijna 2,5 jaar mijn oudste en nu al weer 5 maanden mijn zoontje. Oudste met compleet gebit uiteraard . Misschien helpt het om je kindje te helpen een goede hap te maken door een "hamburgertje" te maken? Dus je borst/tepelhof tussen duim en wijsvinger wat samendrukken zodat je een beetje kunt regelen waar het tandje terechtkomt op je tepelhof. Zo kan je kindje ook een zo groot mogelijke hap maken. Hoe verder van de tepel af de tandjes komen, hoe minder pijnlijk is mijn ervaring. Mijn dochter moet ook echt van mij soms even opnieuw een grote hap doen want tanden te dicht bij de tepel voelen echt niet prettig! Ik weet nog wel dat elk tandje bij dochter weer even wennen was bij mij en een soort van "eelt" kweken dat gebeurt wel voor mijn gevoel.