Dames, help. Onze kleine man is nu 12 weekjes oud en volgende week moet ik weer aan de slag na mijn verlof. Vanaf zijn geboorte heb ik hem veel bij me gehouden, gedragen in de draagdoek, naast me in de co sleeper enz. In t begin was hij nog prima in z'n co sleeper te leggen maar inmiddels accepteert ie t niet meer al een aantal weken. Snachts gaat t goed maar overdag is het een ware strijd om hem elders in slaap te laten vallen dan in de draagdoek. Ik heb flinke bekken klachten en nog een zoontje van drie die ook graag even aandacht wil van mama. Hoewel ik hem gerust nog wel in de doek wil laten slapen zou ik t erg fijn vinden als meneertje 1 slaapje zou doen (langer dan 20min) in z'n co. Mama honger vind ik heel begrijpelijk maar zo trek ik het niet langer. Hij neemt me hele dagen in beslag en plakt hele dagen op me. Ik word er zelf onderhand kriebelig van en dat wil ik niet!! Mijn oudste kan ik niet meer optillen of kroelen want broertje hangt de hele dag op mama's buik.. Daarnaast doet m'n lichaam ook echt zeer en maak ik me nogal zorgen voor volgende week als hij naar de opa's en oma's gaat want die dragen niet en vinden dat ook geen optie. Inbakeren doen we al, medische oorzaken zijn al uitgesloten. Laten huilen vind ik geen optie en ernaast blijven zitten lukt niet ivm zoontje van 3. Heeft iemand tips hoe ik hem kan laten wennen in zijn eigen bedje want ik ben echt helemaal op!!
En hem overdag in de wangenbak laten slapen of in de box of schommelstoel? Onze zoon sliep de eerste maanden echt niet in zijn bed overdag, maar wel als ik ging wandelen of als ik in de buurt was. Sinds 2 maanden slaapt hij in zijn bed overdag ineens deed hij het wel. Op het Kdv en bij oma sliep hij ook in de wandelwagen, al sliep hij niet erg lang, max 3 kwartier per keer. Z'n bedje aan blijven bieden, hij gaat het vast een x doen, en wie weet in een andere omgeving doet hij het wel omdat hij niet beter weet..
Wagenbak slaapt hij wel zolang ik buiten wandel (wel pas na een hele lange tijd want hij blijft eerst nog heel lang kijken.. Maar zodra de voordeur in zicht is is ie wakker.. Zodra de wagen stil staat überhaupt.. In de wipper kan hij wel even weg zakken maar nooit langer dan 20 min.. En ook alleen als m'n oudste niet thuis is want daar zit nogal een volume in 🙈..
Trouwens in de draagdoek kan ik ook niet gaan zitten en moet ik blijven hobbelen/hoppen/rondlopen anders wordt meneer wakker.. Liefst ook nog met een hydrofiel op z'n hoofd zodat ie niet continu maar blijft kijken, want zonder gooit ie constant z'n hoofd naar achter om alles te zien haha
Gewoon even doorpakken denk ik. Leg hem overdag in de wagenbak of box te slapen/rusten of wipstoel om te spelen. Blijf er wel bij en tegen hem praten/zingen net wat zodat hij weet dat je hem niet alleen laat. Ik heb een zoontje van 7 en de baby legde ik naast me (naast de bank) in de kinderwagen bak om te slapen.
Ben bang dat dat hier niet gaat werken dan houd hij zichzelf wakker en blijft hij kijken. Tot hij uiteindelijk over vermoeid is en gaat krijsen om dan vervolgens uitgeput in slaap te vallen voor een kwartier
Wij hebben de kleine stapsgewijs laten wennen aan zijn kamer/bed. Wieg dag en nacht op onze kamer Wieg overdag in zijn kamer en savonds bij ons Overdag in eigen bed en savonds bij ons in de wieg Overdag in eigen bed en savonds ook. Dit was ongeveer in een week tijd. Kan het ook zijn dat je kleintje liever op zijn buik slaapt? Je geeft aan dat hij in de draagdoek in slaap valt en dit is buik-buikcontact. Misschien geeft het je kleintje meer geborgenheid als hij iets tegen zijn buik voelt. Dit was bij ons zoontje iig wel zo. Hij sliep steeds maar heel kort op zijn rug en na een paar weken wilde hij helemaal niet meer slapen op zijn rug. Toen naar zijn buik gedraaid en voila, hij sliep als een os.
Schemaatje wil ik wel proberen.. Maar zelfs in zijn co sleeper krijg ik m al niet in slaap.. Gillen schreeuwen krijsen.. En hij wordt dan ook echt niet rustig. Op zijn buikje heb ik reeds geprobeerd maar ik krijg m niet mooi "bol".. Dus z'n beentjes onder hem opgetrokken. Hij strekt direct zijn benen, holt zijn rug en gaat zijn hoofdje ophouden.. Overstrekken dus eigenlijk.ben echt radeloos
Dat geeft toch niet? Hij legt vanzelf zijn koppie neer als hij moe is. Onze kleine man heeft alleen heel in het begin een beetje bol gelegen. Nu heeft hij zijn benen gestrekt en heft eerst zijn hoofd op. Als hij moe is, legt hij zijn koppie neer en zijn beentjes gaan als vanzelf in de kikkerhouding. Dat 'overstrekken' lijkt me normaal. Dit is het vroege begin van kruipen. T deed dit toentertijd ook. Hij lag soms even op zijn buik in de box om ge oefenen. Zo worden zijn spieren in zijn nek en rug sterk.
Zooo herkenbaar precies mijn verhaal wat je hier beschrijft. Ik probeer hem toch elke dag even in bed te leggen. Of in ieder geval in de ochtend even, dan vertoont hij de minste weerstand. ik moet er wel bij blijven maar hij slaapt dan toch vaak drie kwartier. Ik hoop dat ik hem op deze manier kan laten wennen
Herkenbaar bij mijn zoon. Ik heb het hem moeten leren. Ik liet hem de eerste tijd in slaap vallen in de draagdoek. Zodra hij sliep heb ik hem in bed gelegd. Natuurlijk was hij dan direct weer wakker. Maar ik ben het blijven volhouden. Na een week sliep hij exact 5 min in bed (vanuit draagdoek), die week daarna 10 min, week daarna 20 min en die week erna 30 min. Toen hij een week lang elk slaapje 30 min sliep heb ik hem niet meer in de draagdoek in slaap laten vallen. Ik heb hem in bed gelegd en de eerste 3 dagen zat ik minimaal 45 min. Bij hem, schudden, sussen, strelen. Na 3 dagen Had Ik het binnen een half uur voor elkaar, dat werd al snel 10 min, 5 min en uiteindelijk weglopen en 1 min huilen en hij sliep. Dus al met al een kleine 2 maand heel druk geweest maar hij slaapt wel in zijn bed. Nu zit hij helaas in een sprong en kost het weer 5 a 10 min bij blijven maar het komt vast goed! Succes.