het slaapschema van mijn dochter van 5 maanden 7:00 meestal wakker voor de fles. soms wakker maken 8;00-8;30 slapen tot 10;30 ( dan moet ik ze vaak wekken) 12;30 tot 14:00 slapen. 16:00 tot 17:00 slapen 19:00-19:30 naar bed. meestal slaapt ze meteen, soms ligt ze nog even te spelen in haar bed, maar nooit te huilen. dan slaapt ze tot de volgende morgen 7:00 weer. is dit veel of normaal? ze is als ze wakker is altijd erg vrolijk en eet en drinkt goed. maar volgens mij is ze een enorme slaapkont!!!
hey baby's slapen tussen de 16 en 18 uur per dag dus ik denk dat dit wel normaal is hoor, en dat ze idd goed kan slapen en zelfs al de klok rondslaapt zodat mama ook haar nachtrust heeft, prettig toch. mijn zoontje sliep toen hij die leeftijd had ook zoveel en ongeveer dezelfde tijden. geniet er maar van, er zijn een hoop baby's die je nog slapeloze nachten bezorgen en overdag ook al heel weinig slapen. gelukkig slaapt die van mij ook goed hoor gr eefje
Krijgt zij ook 5 flesjes van 180 + 6 schepjes? Of 4? Timo slaapt evenveel en vind het eigenlijk alleen maar goed, ook hij slaapt na het flesje van 19.00 h door tot 7 h en overdag tussen 2 voedingen minstens 1 uur... hij is rustig, vrolijk en tevreden, dus goed teken denk ik
Helemaal prima hoor, het ene kindje heeft meer nodig als de andere. Mijn dochter sliep tot vorige maand zelfs nog 2 x 2,5 uur op een dag. En dan 's nachts van 19:00 tot 09:00 uur. Dus dat is 19 uur slaap haha Ze slaapt sinds 15 mnd nog 1 keer per dag. Ze slaapt nu 's morgens nog steeds uit tot gemiddeld 9 uur, dus dat is 14 uur per nacht en dan overdag nog 1 slaapje van 2,5 tot 3 uur. Dus zo'n 17 uur per dag slaap met bijna 1.5 jaar. Lekker toch... geniet maar van de rust! Al is het soms wel jammer dat je kindje zo weinig wakker is he? Dat vond ik ook! (en vind ik nu soms nog) Dan mis ik haar...
ziet er goed uit hoor dat schema, niks mis mee, en ze is toch best al een paar uurtjes uit bed, tussen 14 en 16 uur en tussen 17 en 19 uur, helemaal goed!
Ik vind het best nog wel veel, maar dat denk ik omdat ik dacht dat mijn zoontje veel sliep! Mijn zoontje is 4 maanden en 3 weken, zo is zijn schema (ongeveer) 7-8:30 wakker 8:30-10:30 slapen 10:30-12:30 wakker 12:30-15 slapen 15-17: wakker 17-18:30 slapen 18:30-20:30 wakker 20:30-7 slapen Meestal tussen de 1,5-2 uur wakker achter elkaar en slapen meestal zo rond de 1,5-2 uur, soms wat langer. Ik had het idee dat de kindjes van vriendinnen veel langer wakker zijn dan de mijne. Die hoor ik soms over 2 of 3 keer een uurtje?! Soms vind ik het ook wel lastig want uitjes ed plan ik altijd als mijn zoontje wakker is. Als hij moe wordt, wordt hij ook echt jengelig en moet hij naar bed of in een reiswieg oid. Maar goed: de wakkere tijden worden vanzelf minder en van slapen groeien ze goed
Ik vind dit wel een interessant topic, want ik "zit" hier ook mee. Mijn mannetje is 8 mnd en een dag. Wordt om 6:30/7:00 uur wakker om te eten Gaat daarna, rond 7:45 uur weer naar bed tot 'ie wakker wordt, rond 10:30 uur Dan moet er gegeten worden. Fruit, broodje en borst Dan is het ondertussen 12:30 en weer bedtijd. Meestal maak ik hem dan om 15:30 uur wakker, dan krijgt 'ie wat thee en een soepstengel ofzo en dan kunnen we eindelijk even weg. Rond 17:00/18:00 uur krijgt 'ie dan z'n warme eten en rond 19:00 uur nog een keer borst en dan om 19:30 uur naar bed. Eigenlijk kan ik dus pas vanaf 16:00 uur even weg (met hem) en dat vind ik met de vakantie voor de deur eigenlijk wel laat. We zitten de hele dag te wachten tot 'ie wakker wordt voor we iets kunnen gaan doen.