Mijn zoontje is geboren met een hypospadie, het uiteinde van zijn urinebuis zit niet midden op zijn eikel maar net onder zijn eikelrand aan de onderkant. Wij wisten gelijk na de geboorte dat er iets niet goed was want dat was zichtbaar, maar omdat alles goed werkte zijn we pas een tijdje later naar de huisarts gegaan. Deze heeft ons doorverwezen naar het Sophia kinderziekenhuis en daar hebben we te horen gekregen dat ons mannetje hier ook aan geopereerd zal moeten worden. Ik heb wel een paar oude topics gevonden van mama's met een zoontje met hypospadie, maar ik ben erg benieuwd of er nu ook nog dames met een zoontje met deze afwijking zijn zodat we ervaringen kunnen delen?
Ons zoontje heeft het ook. Volgens de kinderarts in een milde vorm (uitgang plasbuis zit net niet op de goede plaats). Gisteren nog een algemene controle gehad bij de kinderarts en nu aan het wachten op een oproep van de uroloog. Dit kan zo'n zes weken duren dus over tijdje kan ik misschien meer vertellen.
@Mamainspee1979; Ben benieuwd of jullie zoontje ook geopereerd moet gaan worden, hier was het echt noodzaak omdat zijn uitgang ook maar een heel klein gaatje is.
mlien hoi mijn zoontje is pas geleden geopereerd aan hypospadie, hij had een lichte vorm , iets kromming naar rechts en stand van penis was niet recht genoeg met het plasgaatje was niets mis mee, het lijkt erop dat jou zoontje het toch iets erger heeft ik weet niet precies wat je wilt weten , maar als je vragen hebt , stel ze gerust ik zal even kort vertellen hoe het gegaan is 10 okt is hij geopereerd , het duurde 2 uur , ik mocht nog voordat hij wakker werd weer bij hem, wij hadden het geluk dat hij geen catheter hoefde en dus mochten we dezelfde dag weer naar huis. het helen ging vrij snel , zoals dat bij gezonde kindjes gaat. hij mocht tot de controle niet te lang in bad vanwege het weken van de hechtingen. het resultaat is prima spinnekop
Bedankt voor je berichtje Spinnekop! Het enige waar ik benieuwd naar ben is hoe lang van te voren jullie de oproep kregen voor de operatie, vind dat altijd zo raar dat je eigenlijk helemaal niet weet wanneer het nou gaat gebeuren!
hoi wij zijn voor screening geweest toen mijn zoontje 6 maanden was en toen heeeeeel lang moeten wachten. ik wist het 2 weken vantevoren (door zelf te bellen) wanneer de operatie gepland stond , een week vantevoren zijn we gebeld dat het definitief doorging tussen de screening en de operatie zat dus 8 maanden , want mijn zoontje was 14 maanden toe de operatie was de arts zei toen dat de voorkeur van leeftijd tussen de 8 maanden en 1,5 jaar zit
Het kan dus nog wel even duren voor ik wat hoor, hier heeft de uroloog gezegd ergens begin volgend jaar, ben benieuwd wanneer het echt gaat gebeuren. (Is ook wel handig om het op tijd te weten ivm vrij nemen op het werk).
De kinderarts schat in van wel maar de uiteindelijke beoordeling door de kinderuroloog moet dus nog plaatsvinden.