Hoihoi Even een vraagje van een soms wat onzekere mama! Tijn is nu 1,5 week en doet het super, maar ik heb toch wat vraagjes.. Tijn slaapt de hele dag, tussendoor wordt hij wakker omdat hij honger heeft en sávonds heeft hij steeds een wakker uurtje (dan kijkt hij gewoon een beetje om zich heen). Hoeveel slaapt een baby van zijn leeftijd eigenlijk? Klopt het dat Tijn de hele dag slaapt? en wanneer worden ze wat meer wakker zonder dat er iets is? Ja ik weet het, baby's slapen veel, maar wilde toch even vragen hoeveel jullie kleintje sliepen/slapen.... bedankt alvast, kus miek
Als ik het goed heb onthouden slapen jonge baby's gemiddeld zo'n 18 uur per dag. Heel veel dus! Rond die leeftijd zijn ze idd meestal alleen wakker rond de voedingstijden en de eventuele huiluurtjes. Wel lekker dat Tijn zo tevreden is!
In het boek van Ria Blom, 'Regelmaat en inbakeren' staat een handig schema over hoeveel baby's slapen, wakker zijn en het aantal voedingen op een dag. Ik kijk er nog regelmatig naar als ik even onzeker ben over de hoeveelheid slaap de kleine nodig heeft. Een klein overzichtje: baby's van 0-2 weken: 30-45 min. wakker per keer; slaapjes van 2-3 uur per keer en tussen de 6-8 voedingen op een dag baby's van 2-6 weken: 45-60 min. wakker per keer; slaapjes van 2-3 uur per keer en 6 tot 8 voedingen op een dag baby's van 7-12 weken: 60 tot 75 min. wakker per keer; slaapjes van 2-3 uur per keer en 5-6 voedingen op een dag 3-5 mnd: 1,5 uur wakker per keer; slaapjes van 2 uur per keer en 5 voedingen op een dag. Nu heb ik wel gemerkt dat je met Borstvoeding ook vaker op een dag kan voeden, als je kindje dit nodig heeft. Maar ik vond het wel altijd handig te weten dat je baby echt zoveel slaap nodig heeft!
Hoi, Zeker de eerste 2 weken slapen de meeste baby's heeel erg veel. Ik moest die van mij steeds wakker maken om te drinken en dan sliep ze meteen weer. Ik heb ergens gelezen dat baby's tot 12 weken zo'n 45 minuten tot 1,5 uur maximaal wakker zijn per keer. Maar die van mij is met nu 16 weken nog met moeite 1,5 uur wakker te houden, 4x per dag. 18 uur per dag is geloof ik inderdad gemiddeld voor de eerste 3 maanden, maar het kan per kind heel erg verschillen. Groetjes! Maaike
Bedankt voor jullie antwoorden! Tijn komt ongeveer 7/8 keer per dag voor voeding, en ind. na 2 borsten, en een schone luier (zo een 50 min.) is het voor meneer weer tijd om te slapen! meestal zo een 3,4 uur, maar soms ook 2..en snachts komt hij al om de 4 uur! Dus als ik het goed begrijp, doet hij het perfect! We hebben ind een heel tevreden mannetje, daar boffen we heel erg mee! stom he, ipv genieten van zijn rust, ga je je zorgen maken of hij niet vaker wakker moet zijn! hihihihi kus miek
Dit is Benthe haar slaap schema: 23.00 maak ik haar wakker voor de laatste voeding. 3.00/4.00 nachtvoeding die vraagt ze zelf. 6.00/7.00 eerste ochtend voeding die vraag ze zelf ook. 9.00/10.00 tweede ochtend voeding die vraag ze ook. dan naar beneden in box of wandelen. dan slaapt ze ook nog 1 uur lang. 12.00/13.00 eerste middag voeding die vraag ze ook. middag dutje. 16.00/16.30 ik maak haar 16.30 wakke als ze nog niet wakker is en dan de laatste middag voeding. tussen 17.00 en 19.00 uur is ze klaar wakker en jengelt ze wat als ze in de box ligt , niet op schoot. 19.00/20.00 uur voeding,bad en naar bed. Ze huilt soms wel eens als ze smiddag naar bed moet eventjes. en 19.00/20.00 uur ook wel eens. voor de rest slaapt ze snel in