Baby 9 maanden blijft overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Orchidee86, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 9 maanden die vanaf vanochtend aan het overgeven is. Alles wat hij eet en drinkt komt eruit met krachtige golven.
    Zelfs water komt eruit.
    Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen! Hij heeft helemaal niks binnen kunnen houden vandaag en blijft overgeven. Ben al snel bang voor uitdrogen bij kleine kinderen.
    Moet ik de huisartsenpost opbellen of wachten tot morgen?

Wie kan mij helpen?

Groeten, Orchidee

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Heb je al geprobeerd ORS te geven.
    Heeft je kindje nog plasluiers? Misschien kun je luiers sparen om het goed in de gaten te houden.
    Is je kindje allert, of is hij suf?

Als je bang bent voor uitdroging zou ik zeker de huisartsenpost bellen. Voor dit soort dingen zijn ze juist. Een baby kan binnen 24uur uitgedroogd zijn.
    En gewoon nu bellen, zo wil je niet de nacht in.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zolang hij nog plasluiers heeft, mag het nog. Als hij niet meer plast, is het altijd goed om even te bellen.
    Tot die tijd kleine beetjes aanbieden en zorgen dat hij zo weinig mogelijk beweegt. Met kleine hoeveelheden heb je meer kans dat het erin blijft. Dus liever elk kwartier even 2-3 slokjes, dan in een keer een hele fles!

4. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Hij heeft tot nu toe nog plasluiers. En kleine beetjes drinken hebben we geprobeerd maar dat blijft ook niet binnen. ORS heb ik nog niet geprobeerd. Ik hoorde er toevallig vanavond over. Wist niet wat ORS was. Ondanks het spugen was hij vrij actief en vrolijk.

Gelukkig is hij net rustig in slaap gevallen. Hopelijk gaat de misselijkheid snel over. Ik vind het maar zielig zo'n ziek kind!
    Ik blijf het vanavond in de gaten houden. Mocht hij blijven spugen ga ik de huisartsenpost toch maar even bellen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ondanks dat hij het er weer uit gooit, toch steeds wat vocht blijven aanbieden: er blijft doorgaans echt steeds een beetje hangen en alles wat hij binnenkrijgt, is meegenomen.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Kun je hem op een nat was handje laten sabbelen? Dan krijgt hij ook wat vocht naar binnen ook al is het maar weinig. Weet niet of hij al komkommer eet? Is ook heel veel vocht. Theelepeltje met water misschien?

Fijn dat hij rustig in slaap gevallen is! Nu maar hopen dat hij zich morgen een stuk beter voelt! De HAP bellen kan altijd,je kunt ze ook gewoon bellen voor advies. Dat vinden ze echt niet erg! Beterschap voor je mannetje! X

Deel Deze Pagina