Baby 6 weken slaapt heel veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinkie88, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Een beetje een luxeprobleem hier. Tenminste, ik vind het geen probleem, maar ik wil even polsen of het normaal is.

Ons zoontje van nu 6 weken en 3 dagen slaapt ontzettend veel. Vanochtend heeft ie geslapen tot half 10 (natuurlijk wordt hij 's nachts nog wel wakker voor de voeding, gemiddeld om de 3/3,5 uur). Daarna is hij een half uurtje wakker geweest om dan weer in slaap te vallen.

Mijn man werkte vandaag boven (klussen) dus sliep de kleine beneden en dan slaapt ie niet zo goed weg van mij (in z'n bedje boven is dat geen probleem). Hij heeft dus de rest van de voormiddag in mijn armen geslapen. Toen ik wou eten werd ie wakker, maar dat was eigenlijk niet echt naar z'n zin. Toen is hij wel anderhalf uur wakker geweest, maar als hij in m'n armen was blijven liggen had ie misschien wel gewoon doorgeslapen.

Rond 15u dan weer in m'n armen in slaap gevallen, half slapend gedronken om dan onmiddellijk weer in slaap te vallen en nu slaapt ie gewoon nog steeds.

In totaal is hij vandaag dus misschien twee uur echt wakker geweest. Is dit nog normaal? Zo is het de meeste dagen, en als hij langer wakker is dan is hij 's avonds vaak ook lastig en huilerig.
    Als hij wakker is is hij wel gewoon goed alert, hij kijkt helder uit z'n oogjes. Ik hoor gewoon andere verhalen van andere baby's van die leeftijd.

Hij is wel een enorm snelle groeier. Hij is geboren met 51cm en 3kg565 en was een week geleden 58cm en 5kg700. Misschien is hij zo moe omdat hij veel energie nodig heeft om te groeien?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Groeien kost inderdaad veel energie! Als hij verder als hij wakker alert is, goed drinkt en plast zou ik mij geen zorgen maken ;) hij heeft het blijkbaar nodig.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Kindjes slapen in het begin heel veel omdat ze het nodig hebben om te groeien. Mijn zoontje sliep ook heel veel. Nu nog eigenlijk. Hij is zeven maanden en slaapt zo'n 16 a 17 uur per 24 uur.

Lekker van genieten, zou ik zeggen 😊

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Lijkt me normaal, geniet v/d rust zou ik zeggen :)

Deel Deze Pagina