Hoi allemaal, Sam is nu 3 maandjes en hij heeft aan elke voet dat zijn teentje 2 en 3 aan elkaar zijn gegroeid. Bij de ene voet is het tot de helft en bij de andere is het eenderde. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die dit ook hebben gehad bij hun kindjes. Krijgen ze hier last van of kunnen ze gewoon goed voor uit? Ik ben niet van plan er iets aan te doen, tenzij hij dus problemen met lopen ofzo krijgt Alvast bedankt voor jullie ervaringen!
Mijn oma heeft dat de middelste drie tenen aan elkaar gegroeid. Wel met knipjes ertussen, maar tot de helft. Mijn moeder, zus en broers hebben het ook, ik ook en mijn zoontje ook Het valt de meeste mensen niet op en geen van ons heeft er last van. 't Is bij ons echt een familietrekje. Ik denk niet dat er wat aan gedaan hoeft te worden. Je kan het altijd nog een keertje aankaarten bij het CB. Maar ik denk dat het iets specifieks is voor je zoontje, iets wat hem uniek en anders maakt
Een vriendin van mij had ook zo'n "twee-in-een-teen" zoals wij dat noemden. Ze heeft er nooit last van gehad.
@ Kiki ik vind het ook zeker uniek en helemaal niet erg! In het begin was het wel rot, omdat ze mijn zoontje veradchten van het downsyndroom, maar dat had hij gelukkig niet! Maar ik was gewoon benieuwd naar hoe vaak het voor komt en of hij er last van zou krijgen. Bedankt voor je antwoord!
Ik heb een aantal jaar als pedicure gewerkt en het ook wel eens gezien. Het geeft zelden last en eigenlijk moet je nog goed opletten om het te zien, het valt echt niet op. Bij sommige mensen zijn hun vingers op die plaatsen ook aan elkaar gegroeid. Robin heeft trouwens kromme duimen, het bovenste kootje staat helemaal naar binnen. Volgens mij heeft ze er zelf niet zoveel last van.
Mijn man is nu 30 en heeft dit ook Nergens last..zijn moeder had het ook weer hihi, Ruben heeft het niet.
Mijn nichtje heeft het ook, we noemen het een tweelingteen. Ze heeft er geen last van en kan er lekker hard mee zwemmen Zou me er geen zorgen over maken. Fleur heeft twee heel verschillende oren...veel meer zichtbaar later.. Marijn
Mijn kraamhulp viel op dat Dax zijn 2e en 3e teen met het eerste kootje aan elkaar zitten, dus maar een klein beetje, 1/4 of zo. Het was mij nog niet eens opgevallen maar ik heb dat zelf ook! Toen zij het zei riep ik meteen oh heeft hij dat? Dat heb ik ook hihi! Vond het zo leuk om te zien dat zulke dingen vererven. Ik heb er zelf overigens helemaal geen last van, wist niet eens dat dat "bijzonder" was.
Mijn vader heeft dit ook! En het was dan ook zo'n beetje zn eerste vraag toen mn dochter geboren was...hoe zijn dr teentjes?
Ik heb het zelf, mijn tweelingzus, twee andere zussen, mijn nichtje en mijn zoontje hebben het ook. Van allemaal zitten ze bij mij het verste aan elkaar. Het heet het syndactylie en volgens wetenschappers is het niet erfelijk. Ik vraag het mij af aangezien mijn halve familie het heeft. Ik heb er helemaal geen last van. Alleen met het knippen van mijn nagels is het lastig aangezien 1 teentje iets gedraaid is.
Oh zo "erg" heb ik het niet, dat wat bij jou nog los van elkaar zit, zit bij mij max. aan elkaar vast. Ik denk ook dat het erfelijk is. Het zou toch wel toevallig zijn dat ik het heb en mijn zoontje ook?
Super bedankt voor jullie reakties! Bij sam is het bij de ene tot de helft en de andere eenderde! Zo grappig ok te horen dat het zo vaak voorkomt!
Mijn kleine meid heeft het ook! Ik heb er verder nog niet bij stilgestaan, ik dacht dat zien we later wel weer! Grappig om te zien dat veel mensen hier last van hebben!
Het komt inderdaad best vaak voor. Ook bij mij zitten aan beide voeten mijn 2e en 3e teen aan elkaar vast (en dan bedoel ik ook echt helemaal: tot aan het onderste deel van de nagel). Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, behalve dat het wat lastig is met nagels knippen. Ik ben trouwens erg verbaasd om te lezen dat wetenschappers beweren dat het niet erfelijk is. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het dat wel is, want bij ons zit het echt in de familie. En ook bij andere families, als ik jullie berichten hierboven zo lees. Toen ik zwanger was, was ik ook erg benieuwd of ons kindje het ook zou hebben... maar nee, Nynke heeft al haar 10 teentjes 'gewoon' los. Maargoed, om een lang verhaal kort te maken: Pooh 69, ik denk niet dat het iets is om je zorgen over te maken. Gewoon extra in de gaten blijven houden of er geen vuil/vocht tussen blijft zitten enzo (na het badderen bijvoorbeeld), maar met lopen zal hij er zeker geen last van hebben.