Hallo! Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen..maar.. Onze kleine jongen is bijna 6 maanden alweer.. en ik zit te twijfelen of we nog een nieuwe kinderwagen zullen kopen. We hebben namelijk ooit voor een prikkie een wandelwagen op Marktplaats gekocht. Maar nu hij straks niet meer in de wandelwagenbak gaat, wil ik graag de zitting naar me toe kunnen plaatsen. Bij onze wandelwagen gaat dat dus niet! Maar.. ik vraag me ook af wanneer wij evt. voor een tweede kindje zullen gaan. Ik denk dat ik wil stoppen met de pil als onze kleine vent een jaar wordt. Dan zou hij dus ongeveer 2 zijn als er een tweede kindje komt. Hoe neem je die twee dan mee? Eentje in de wandelwagen, de oudste ernaast.. of is het dan alsnog handig een duowandelwagen te hebben?? Ik zit dus in dubio! wat is wijsheid... Graag jullie hulp!
Ik heb een Icandy Peach. Is als wagen voor 1 kindje te gebruiken maar ook voor 2. Voor 1 kindje kan het zitje naar je toe wat ik erg ideaal vind. IS wel een poepie dure wagen dus weet niet of je dat er voor over hebt. Mijn zoontje is 17 maanden als de tweede geboren wordt dus die is niet oud genoeg om alles te lopen. Weet niet hoe het gaat als er 2 jaar tussen zit.
Als je alleen een nieuwe wagen wilt kopen zodat je zoontje dan met zijn gezichtje jou kant op kan zitten, zou ik het niet doen. De kans is namelijk redelijk groot dat hij er helemaal niks aan vindt om jou kant op te kijken en liever de wijde wereld in kijkt . Aangezien jullie relatief snel voor een 2e willen gaan is de kans aanwezig dat je oudste nog niet, of nog geen hele stukken, kan lopen en je dus een duowagen nodig hebt. Ik zou dus wachten met nu een nieuwe wagen kopen om bovenstaande redenen en eventueel een duowagen aanschaffen als je een 2e krijgt.
ik sluit mij bij mermaid aan, meestal zijn het de mama's die het gezellig vinden, maar de kindjes zie je vaak van links naar rechts gaan om om mama heen te kunnen kijken. Hier ook hoor.
Ik heb wel een andere wagen gekocht omdat de onze niet naar me toe kon. Ik had het geprobeert, maar vond het echt helemaal niets dat ik haar niet kon zien. Ook kon onze wagen niet echt plat, dus dat speelde ook wel erg mee. We hebben toen een nieuwe gekocht en ik ben er echt heel erg blij mee. Ik ben persoonlijk meer van het nu leven, wie zegt hoe snel ej weer zwanger bent etc? (hier over de 1e zwangerschap bijna 4 jaar gedaan dus..)
Ik heb bij ditzelfde topic in 'verzorging en veiligheid' ook nog een heel verhaal voor je getypt! Wie weet heb je er wat aan, maar ik ga het hier niet nogmaals typen, hihi
haha.. Bedankt meiden!!! Over dat hier en nu leven.. goed advies ook. Helemaal waar ook. Want over ons eerste kleintje hebben we ook een jaar gedaan. Maar ik dacht nu graag even in het positieve, met.."wat als..." Ik heb een ook tips gekregen over een Icandy (thanks!) en een Mutsy welke ook als duowagen gebruikt kan worden, hier ga ik toch maar eens naar kijken. Voor hetzelfde geld gebruik ik hem toch nog een hele tijd naar me toe gedraaid en.... de wgen die ik nu heb verbruikt ook enorm VEEL ruimte.. Jullie hebben me iig alweer een stapje geholpen lieve meiden, thanks!
Vriendin heeft de koelstra duo wagen, maar die kan gewoon door de binnendeuren heen (uiteraard niet door de deuren, maar het kozijn ) dacht ook wat een mega breed ding, maar viel uiteindelijk dus reuze mee. Haar kindjes schelen 20 maanden, en op die leeftijd vond zij het reuze handig om die van 20 maanden zo af en toe nog vast te kunnen snoeren in de kinderwagen terwijl de kleinste in de bak lag. Draagdoek/zak is natuurlijk ook een optie, maar als je niet zo goed loopt (last van bekken oid) kun je daar zelf ook niet heel ver mee lopen en plankje achter de kinderwagen springen sommige kinderen vanaf. Zou wachten tot de 2e er is, dan kun je zelf kijken wat voor jullie wel of niet werkt, op mp heb je zo weer een andere. Onze dochter zit nu (20 maanden) nog meestal naar me toegedraaid, geen problemen mee. Wij hebben wel de stokke kinderwagen, ze zit dus heel erg hoog en kan om zich heen heel veel zien. Keer met buggaboo van vriendin gelopen, en dat vond ze ook helemaal niks naar me toe gedraaid.
Tussen onze twee kindjes zit 19 maanden verschil en wij hebben uiteindelijk er toch voor gekozen om een duo wagen gekocht. Wij hebben gekozen voor de Phil & Teds Vide en ik kan met recht zeggen dat het de beste baby aankoop is die we hebben gedaan. Deze wagen kun je zowel als enkele als dubbele wagen gebruiken en is niet breder dan een normale wagen. Je kan hem alleen niet naar je toe zetten maar zoonlief heeft hier helemaal geen problemen mee.