tandjes pijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze zoon is nu 10 maanden en vrijdagavond begon hij verhoging te krijgen en dronk slecht en wil alleen vloeibaar eten (yoghurt/geplet fruit). Nu zie ik dat er tandjes aankomen, dus dat zou de verhoging kunnen zijn.
    Maar sinds Zaterdag....pppfff.... koorts (39,5), complete nacht overstuurd en alleen gedragen willen worden, minder plasluiers,slecht eten. Nu ga ik zowiezo naar de HA straks.
    Maar kan dit nog steeds Door de tandjes zijn (andere 3 hebben nooit tandjes pijn gehad) of moet ik toch eerder aan de oortjes denken?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik dacht dat echt koorts niet van de tandjes kan komen, dus ik denk dat hij wat anders heeft. Als je niet weet wat, zou ik vandaag naar de huisarts gaan. Als het een flinke verkoudheid is oid, is het beleid na 3 dagen koorts naar de huisarts en dan zou je het dus nog een dag aan kunnen kijken. Maar als hij al 2 nachten zo overstuur is en je weet niet waarvan, zou ik dus vandaag al gaan op die leeftijd.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Dat dacht ik dus ook ja, dat hoge koorts niet bij tandjes horen. Hij heeft nu 39.8. Om 11.40 staat de afspraak

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Echt koorts ken ik ook niet bij tandjes. Wel verhoging, maar boven de 38.5 ken ik het niet.
    Klinkt meer als keel of oren. Goed dat je naar de ha gaat!

Edit: zie net je onderschrift, wat een rijkdom heb jij om je heen! Heerlijk :)

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Madelein: Dank je. Voel me idd ook heel rijk met al onze guppen :D.

Bij de HA geweest. Door het vele oorsmeer kon hij niet goed zien of t oorontsteking is. Wel dat hij doodziek is. Dus meteen met antibiotica gestart en morgen terug bellen. De koorts moet morgen wat minder zijn anders gaan we verder kijken. Bij thuiskomst had hij 40.1. Dus nu een pcm en antibiotica gehad. Hopen dat t nu wat gaat zakken.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Dochter heeft altijd 39 graden koorts als ze tandjes krijgt. Ik denk dat haar hele weerstand dan door de war is dus het een combi is met keel/oren. Altijd na koorts zie ik tandjes bij mw.

Hopelijk gaat de AB werken! arm hummeltje.

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    De AB slaat aan. Hij heeft nu 36.2. Maar nu komt het. Hij heeft geslapen van 16.00 tot 18.00. En nu huilt hij non stop, wil helemaal niks, geen eten of drinken, zelfs rondlopen is niet meer goed. Dus de koorts is weg maar de pijn niet.

Kijk het nog ff aan en anders bel ik de HAP ff. Want dit is niks.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mag hij al weer een pcm? Ik merk bij mijn kinderen dat dat wel erg kan helpen om ze weer wat te laten eten en drinken.
    En heb je ook de neus gesprayed? Want dat helpt ook bij oorpijn.

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hij krijgt idd pcm en neusspray.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou idd bellen als hij zo blijft huilen en je kent dat niet van hem.
    Hou trouwens id gaten dat je niet te veel temperatuur wisseling krijgt. Z'n temp is flink gezakt. Op tijd de volgende gift paracetamol geven.

Sterkte!

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik ga dadelijk de HA weer bellen. De koorts is weg en hij eet redelijk en drinken gaat beter. Maar s'avonds is een drama. Uren huilt hij, ik loop 6 uur lang met hem :$ en ik ga eronderdoor en mijn man ook.

Deel Deze Pagina