Water geven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Omdat mn dochtertje al een tijdje diarree heeft en ook spuugt, heeft de ha aangeraden om haar een flesje water te geven zodat ze niet uitdroogt.. Ik vind het een beetje te vroeg, omdat ze nog geen 4 maanden is..wel byna. maar goed, wanneer begonnen jullie daarmee? En wanneer zou ik dat dan moeten doen? Tussen de voedingen in?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Water mag altijd hoor, zou tussen de flesjes door haar gewoon een beetje water geven. Paar slokjes. Of misschien wat meer en kleinere flesjes geven? Toen dochter diaree had heb ik dat ook gedaan. Dochter was toen 5 mnd.
    Dochter kreeg voor het eerst water toen ze 4,5 mnd was. Het was toen erg warm en wilde graag water drinken uit mijn beker. Kon ze al bleek. Ze wilde water uit een beker en niet uit de fles.

3. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Water mag altijd!
    (als je kindje bijvoorbeeld in de zomer is geboren en het is heel heet dan moet je hem/haar ook extra vocht/water geven tegen de uitdroging/warmte)

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb Milan zelfs met 1.5 week al wat water gegeven. Het was toen zo warm buiten dat ik echt wilde dat hij wat echt vocht binnenkreeg. Het was niet veel, en had het wel eerst met de kraamzorg besproken, maar volgens mij mag water altijd.

5. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je flesvoeding of borstvoeding? Als je flesvoeding geeft is het okay, maar als je bv geeft heeft ze daar genoeg aan!

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik gaf de eerste 6 weken bv, maar heb toch water bijgegeven hoor. Dit maakt toch niet uit? Als ze diarree heeft "'loost"' ze haar vocht toch ook sneller?! Of ze nou bv of fv geeft.

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ok dat wist ik niet! Kan geen kwaad dus. Ik geef bv., maar idd wat er al gezegd werd ze verliest dan toch ook vocht.

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Bij BV is het juist beter om veel vaker aan te leggen en geen andere dingen bij te geven, dus ook geen water. Doe je dit wel, heb je kans dat je productie snel terugloopt.
    Juist als je kindje ziek is is het zaak om haar goed te laten drinken bij je. Zo vaak mogelijk aanleggen dus.

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dat klinkt wel logisch ja. Begreep het net wat anders.

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik vind het niet echt logisch eigenlijk. Je geeft water erby en niet als vervanging van een voeding. Waarom zou je productie dan terug moeten lopen?
    Ik ben van plan om het gewoon tussen de voedingen door te geven, niet al te veel en niet ipv een voeding.

11. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Je hebt dan toch kans dat ze minder drinkt doordat ze water heeft gehad.buiten dat ,is het in deze situatie niet zo verkeerd om gelijk even wat voed ingstoffen binnen te krijgen :)Bij fv is het bijv 150 cc en als het op is is het op.Dan kun je water geven als ze nog dorstig is.Bij bv bepaalt ze zelf of ze genoeg heeft tenzij je kolft.Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk neergezet heb;)

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zou willen dat ie van mij dat dronk die vind water echt drie keer niks! als ik hem water geeft doet ie alsof ie erin verdrinkt en begint keihard te huilen...ookal proeft ie 2 druppels ervan dan schreeuwt ie alles bij elkaar. In de zomer vond ik dat heel lastig ik wilde hem water geven maar dat ging echt niet dus dan maar een extra fles voeding gedaan. Wel heel raar de andere 2 dronken wel water met 3 mnd

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #13 Hanneke, 1 dec 2009
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
    Helemaal mee eens! Gewoon lekker wat vaker aangeven is beter dan met water aan de slag te gaan! Overigens niet aangeraden om dan ors door het water te doen ivm het uitdrogen?

En dat van de productie word idd al uitgelegd, je kindje zal vol zitten van het water en later voor een voeding aan de borst komen of de voeding niet meer voldoende drinken. Kortom je gaat dan het vraag en aanbod verstoren en resultaat is dan dat je productie terug loopt en je dus de borstvoeding af aan het bouwen bent.

www.borstvoeding.com - 101 redenen om borstvoeding te geven
    66. Perfecte voeding voor zieke baby's
    Als een met kunstvoeding gevoede baby maagdarmklachten heeft krijgt hij meestal ORS (water met suikers en zouten), omdat kunstvoeding te moeilijk te verteren is. Borstvoeding is daarentegen erg licht verteerbaar en kalmerend voor de darmen; daarom is er geen enkele noodzaak voor dure en kunstmatige ORS-producten. Bij een baby met luchtweginfecties kan kunstvoeding zorgen voor nog meer slijmontwikkeling. Moedermelk zorgt niet voor een verhoging van de slijmproductie; het bevat antistoffen tegen deze ziektes en is goed verteerbaar.

www.borstvoeding.com - ziekte bij de baby
    Diarree en overgeven. Bij baby's die uitsluitend borstvoeding krijgen zijn infecties in de ingewanden zeldzaam (terwijl dunne ontlasting zeer gewoon en normaal is bij baby's die uitsluitend borstvoeding krijgen). De beste behandeling voor deze problemen is borstvoeding blijven geven. De baby zal veel sneller beter worden als hij borstvoeding krijgt. De baby zal het in de meeste gevallen met uitsluitend borstvoeding prima doen en heeft, zeer bijzondere gevallen uitgezonderd, geen extra vloeistoffen zoals ORS nodig.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Mijn dochtertje heeft met 6 weken in het ziekenhuis gelegen ivm uitdrogingsgevaar door buikgriep. Alles kwam er weer uit. De arts gaf aan vooral veel aan te leggen want bv werkt nog beter als ors en water was dus al helemaal niet nodig. Vind het dus een vreemd advies en zou vooral lekker vaak aanleggen.

15. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Mag altijd! Afgelopen zomer was het serieus warm, dus ik gaf Ziva regelmatig wat water. Ze zweette zo alles uit :)

16. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    In water zitten geen voedingsstoffen, die in bv wel zitten.. en aangezien ze van bv niet teveel kunnen krijgen is dat beter..
    het kan ook zijn dat je kindje door het waterdrinken niet meer zoveel voeding wil, en dat kan slecht zijn voor je productie..

17. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb haar 1x een paar slokjes water gegeven na de laatste voeding, maar ze drinkt haar melk gewoon goed. Ik vind het ook niet nodig om haar extra water te geven. Hoop alleen dat die diarree niet meer lang aan zal houden..

Deel Deze Pagina