Hier poets dochterlief eerst zelf haar tanden en daarna ben ik aan de beurt. Als we dit niet doen is het een groot drama, maar op deze manier gaat het best goed.
Er is een app van Aquafresh, zingt 2 minuten een liedje daarna krijg je punten en daarmee kun je kleren "kopen" en het poppetje veranderen. Hier is het een succes!
Ik deed altijd met mijn mond 'mee' dus AAAAAH dat is mond open, HIIIIEE is voortanden en zijkanten van de kiezen en HUUUUUUW is de tong. Ik poets 's avonds nog steeds de tanden van mijn zoon (7 inmiddels) en 's morgens mag hij het zelf doen. Ik sta nog steeds als een malloot mee te doen...
Van alles al geprobeerd maar blijft mega lastig. Met een beetje geluk kan ik er heel snel even gauw langs maar de kiesjes wil hij gewoon niet (maar hij zal wel moeten dus ik doe mijn best!). Zing altijd een poets liedje, laat hem ondertussen mijn tanden poetsen, hij eerst dan ik.. Etc etc.. Allemaal hetzelfde effect: mond dicht houden!
Hier is het een echte hel. Zelf laten poetsen... Niet dus, beetje kauwen op de borstel en gedaan. Zelf tandenborsteltje laten kiezen enzo... Maakt niet uit van zodra het echte werk begint, is het een drama. Liedjes zingen, iets leuks beloven, kleine zus kijkt mee... Het wilt allemaal niet baten. Ze wordt helemaal boos en hysterisch. Op zo'n momenten lijkt ze iemand helemaal anders. Ze wilt het zelf niet doen en ze laat het mij ook niet doen. Bij papa laat ze het ook niet toe, dus het ligt niet zozeer aan mij, denk ik (hoop ik). Dus soms echt worstelen om toch maar een beetje te poetsen. Doordat we worstelen doe ik haar dan onbedoeld pijn, maar krijg dat maar eens uitgelegd... Nog geen minuut na het poetsen, is de bui over en is ze haar vrolijke zelf terug. Ik snap het gewoon niet.... Ik word er zo moedeloos van want het moet toch echt gebeuren.
Hier met ups en downs geweest. Of hij liet het toe of hij ging wegdraaien en huilen. Door blijven gaan, hem bij mij laten poetsen, altijd erna zelf laten poetsen. Een liedje erbij zingen, wij zingen overigens telkens wat anders, zodat hij juist niet weet wanneer het precies klaar is. Nu gaat het alweer heel lang "goed". Overigens nooit beloond met "goed zo" of "oh wat knap/goed dat je je mond zo open doet". Misschien dat dat juist heeft geholpen, omdat het anders overkomt als "ha, daar kan ik dus aandacht mee krijgen".
DL (1,5) had het ook. Tot we de spiegel voor haar zette. Dat werkte bij haar goed. En als t een avondje niet gaat.. dan is het niet anders
Hier was het ook altijd hel. Hij wou niey etc. Totdat hij nu met z'n 5 jaar de consequenties daarvan merkt en ondergaat. 1kies helemaal verrot die getrokken moest worden (met verdoving en al) Nou dat was krijsen gillen schreeuwen noem het maar op. En daarna nog eens 2 gaatjes die gevuld moesten worden. Met een bang kind die de tandarts eng vind. Door goeie begeleiding van de tandarts en wij die hem alles zo goed mogelijk hebben uitgelegd is hij niet meer bang maar vind het alleen nog spannnenddd. Las net even snel dat iemand zei dat je niet zo grondig de de tandjes moet poetsen (dacht ik dus ook met dit als resultaat) Ik heb helaas niet veel meer andere tips dan de meiden hier hebben gegeven. Geef alleen als tip, neem het wel serieus hoe oud hij ook mag zijn. Wens je heel veel sterkte
Hier ook vaak drama! Maar die tandjes moeten nou eenmaal gepoetst worden.. Mijn tandarts vertelde me laatst hoeveel jonge kindjes tegenwoordig al meerdere gaatjes hebben en soms gewoon een half rot gebit. Bij mijn dochter gaat het nu beter, ze komt nu zelf met haar tandenborstel naar me toe. Ik maak er wel een spelletje van: vragen wat ze allemaal gegeten heeft, tandenpoets lied zingen. Als dat allemaal niet werkt dan: de houdgreep. Bij mijn zoontje is het standaard de houdgreep helaas. Maar poetsen doen we toch, ze moeten er toch aan wennen.